Portal eUrząd to portal dostępny pod adresem https://eurzad.tarnobrzeg.pl, który umożliwia dostęp do różnych informacji urzędowych drogą elektroniczną, niezależnie od pory dnia i miejsca pobytu, np.:
- bez rejestracji w portalu można uzyskać:
- po zarejestrowaniu w portalu istnieje możliwość:
Uwaga: aby skorzystać z usług eUrzędu należy posiadać: konto użytkownika na platformie ePUAP, profil zaufany lub podpis elektroniczny (więcej informacji na stronie: https://obywatel.gov.pl/czym-jest-epuap).
Następnie należy wypełnić formularz o założenie konta w eUrzędzie, podpisać wniosek profilem zaufanym lub podpisem elektronicznym i przesłać do URZĘDU MIASTA TARNOBRZEGA.
Należy zapoznać się z Regulaminem Portalu eUrząd oraz Regulaminem Aplikacji Mobilnej eUrząd, które są dostępne w BOI lub na stronie https://eurzad.tarnobrzeg.pl.
Złożenie podpisu na formularzu wniosku oznacza akceptację regulaminu(ów) oraz wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych.
Dane wnioskodawcy zostaną zarejestrowane w Systemie eUrząd, niezwłocznie po przekazaniu wniosku do Biura Informatyki, nie później jednak niż w terminie 14 dni.
Aby skorzystać z aplikacji mobilnej eUrząd należy posiadać konto dostępowe do portalu eUrząd. Aplikację można pobrać nieodpłatnie
w sklepie Google Play (dla systemu Android), uruchomić ją i aktywować przez podanie numeru PESEL oraz PIN, który należy ustawić w portalu eUrząd. Na adres e-mail (podany przy rejestracji do portalu) zostanie przesłany link umożliwiający wprowadzenie PINu do aplikacji mobilnej. Następnie ustalony PIN należy wpisać do aplikacji i od tej pory możliwy jest dostęp do eUrzędu poprzez aplikację mobilną.
Posiadacz aplikacji, korzystając z dostępu do Internetu oraz włączonej lokalizacji, może wysłać do urzędu powiadomienia np. o ubytku w drodze
i załączyć zdjęcie miejsca zdarzenia. Urząd otrzyma powiadomienie wraz z lokalizacją usterki. Wówczas możliwa będzie szybka reakcja na tę sytuację.
Dostęp do eUrzędu oraz pobranie aplikacji mobilnej jest bezpłatne.
Biuro Informatyki – tel. centrali (15) 822 65 70 wew. 569, 515.
Użytkownik jest rejestrowany niezwłocznie po przekazaniu formularza wniosku do Biura Informatyki, nie później jednak niż w terminie 14 dni.
W oparciu o login i hasło ePUAP.
- Ustawa z dnia 8 marca -1990 r. o samorządzie gminnym (j.t. Dz.U. Z 2018 r. poz.994 ze zm.),
- Ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną
(j.t. Dz.U z 2017 r. poz. 1219 ze zm.),
- Zarządzenie Prezydenta Miasta Tarnobrzega nr 59/2019 z dnia 7 lutego 2019 r.w sprawie udostępnienia Portalu i Aplikacji Mobilnej eUrząd, wdrożenia Systemu Powiadamiania Mieszkańców oraz wprowadzenia regulaminów.
Należy pamiętać o:
Aby skorzystać z kompletnych usług elektronicznych warto złożyć wniosek o rejestrację w Systemie Powiadamiania Mieszkańców w celu otrzymywania powiadomień sms lub email lub ePUAP.
Wnioskodawcy przysługuje prawo do zmiany danych na Platformie eUrząd lub prawo wyrejestrowania z systemu. Wówczas należy wypełnić stosowny formularz wniosku dostępny w eUrzędzie i złożyć za pośrednictwem platformy ePUAP.
Zaktualizował: | Wiktoria Zawada |
---|---|
Data aktualizacji: | 29.12.2021 11:44 |
Załączniki: