Kto może wystąpić z wnioskiem?

Sprzedaż lokali mieszkalnych może nastąpić na rzecz najemców, których najem został nawiązany na podstawie umów najmu zawartych na czas nieoznaczony – bezprzetargowo.

Wymagane dokumenty do załatwienia sprawy:

Podstawą rozpatrzenia sprawy jest złożony wniosek wraz z załącznikami:

1) dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu mieszkalnego,

2) zaświadczenie o niezaleganiu z opłatami czynszowymi,

3) oświadczenie o nieposiadaniu tytułu prawnego do innego lokalu mieszkalnego / domu ani też innej nieruchomości przeznaczonej na cele mieszkalne, położonej na terenie Miasta Tarnobrzega  oraz w innej miejscowości na terenie kraju.

Opłaty:

Wszystkie koszty związane ze sprzedażą lokali mieszkalnych stanowiących mieszkaniowy zasób Miasta Tarnobrzega reguluje Uchwała Rady Miasta Tarnobrzega Nr XL/528/2013  z dnia 25 kwietnia 2013 r. (tekst jednolity Dz.U Woj. Podkarpackiego z 2020 r. poz. 1082) w sprawie określenia zasad sprzedaży lokali mieszkalnych stanowiących mieszkaniowy zasób Gminy Tarnobrzeg.  

Sposób i miejsce złożenia dokumentów:

1) osobiście w Biurze Obsługi Interesantów,

2) listownie przez operatora pocztowego,

3) za pomocą platformy ePUAP, na adres elektronicznej skrzynki podawczej: /43m87xibay/skrytka.

Termin załatwienia sprawy: 

Z uwagi na konieczność wykonania operatu szacunkowego lokalu, skompletowania niezbędnych zaświadczeń, wywieszenia wykazu nieruchomości podlegającej sprzedaży na okres 6 tygodni w siedzibie Urzędu Miasta, jak również sporządzenia stosownego protokołu z rokowań, przewidywany termin załatwienia sprawy wynosi do 4 miesięcy. Do terminu nie wlicza się okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu.

Tryb odwoławczy:

Brak trybu odwoławczego. 

Podstawa prawna:

Ustawa z dnia 24 czerwca 1994 r. o własności lokali (tekst jednolity
Dz.U. z 2021r. poz. 1048),

Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami
( Dz.U.  z 2021 r. poz. 1899 ze zm.), 

Ustawa z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych, ustawy z dnia 29 września 1994 roku o rachunkowości,

Uchwała Rady Miasta Tarnobrzega Nr XL/528/2013  z dnia 25 kwietnia
2013 r. (tekst jednolity Dz.U Woj. Podkarpackiego z 2020 r. poz. 1082) w sprawie określenia zasad sprzedaży lokali mieszkalnych stanowiących mieszkaniowy zasób Gminy Tarnobrzeg.

Uwagi

Ustala się bonifikaty od ceny sprzedaży lokalu mieszkalnego zbywanego na rzecz najemcy:

1) 60% w systemie gotówkowym (zapłata jednorazowa)

2) 40% w systemie ratalnym

3) 90% w przypadku równoczesnej sprzedaży pozostałych, nie wykupionych lokali mieszkalnych w danym budynku.

Nie wyraża się zgody na udzielenie bonifikaty najemcy pozostającemu w stosunku najmu danego lokalu, krócej niż 5 lat, licząc od dnia złożenia wniosku o zakup tego lokalu.

W przypadku zbycia  lokalu mieszkalnego lub jego wykorzystania na cele niemieszkalne przed upływem 5 lat, licząc od dnia jego nabycia, nabywca lokalu zobowiązany jest do zwrotu kwoty równej udzielonej bonifikacie, po jej waloryzacji.

 

Klauzula RODO
Prosimy o zapoznanie się z klauzulą informacyjną dołączoną do wniosku o sprzedaż lokalu.

 

Kontakt:
Wydział Gospodarki Komunalnej i Środowiska
(tel. Centrali 15 822 65 70)  wew. 226, 221 lub 15 81 81 226, 15 81 81 221

 



Załączniki:

Wniosek