Kto może wystąpić z wnioskiem? 

Osoba, która ma interes prawny, aby otrzymać żądane informacje lub osoba, która ma interes faktyczny - w tym przypadku, aby otrzymać takie informacje, osoba, której dane dotyczą musi wyrazić na to zgodę.

Wymagane dokumenty do załatwienia sprawy:

1) Wypełniony formularz wniosku -  https://www.gov.pl/web/gov/uzyskaj-dane-innej-osoby-z-rejestru-dowodow-osobistych

2) Wykazanie interesu prawnego do pozyskania danych/dokumentacji związanej z dowodem osobistym znajdującej się w posiadaniu tut. organu gminy (dołączenie do wniosku kserokopii dokumentów świadczących o interesie prawnym w pozyskaniu danych/dokumentacji - oryginały do wglądu).

3) Uwiarygodnienie interesu faktycznego, w przypadku niewykazania interesu prawnego w otrzymaniu danych/dokumentacji.

4) Dowód dokonania opłaty.

Opłaty:

Opłata za udostępnienie dokumentacji związanej z dowodami osobistymi 
w wysokości 31 zł za dokumentację związaną z jednym dowodem osobistym.

Wpłaty można uiszczać:

  • w kasie  Urzędu Miasta Tarnobrzega znajdującej się w budynku Urzędu przy ul. Mickiewicza 7, w godzinach 7:30 – 15:30

  • na rachunek bankowy Urzędu Miasta Tarnobrzega PKO S.A. I o/Tarnobrzeg nr 18124027441111000039909547

Sposób i miejsce złożenia dokumentów:

1) Wniosek można złożyć osobiście w Biurze Obsługi Interesanta 
Wydział Spraw Obywatelskich i Zarządzania Kryzysowego , ul. Mickiewicza 7, I piętro, pokój nr 12, 

2) Wniosek można złożyć również drogą elektroniczną przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej, na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne. Oznacza to, że wniosek ma być podpisany bezpiecznym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym e-PUAP.

Termin załatwienia sprawy:

Zaświadczenie, postanowienie o odmowie wydania zaświadczenia wydawane są w terminie nie dłuższym niż 7 dni od dnia złożenia wniosku. Udostępnienie danych oraz decyzje wydawane są w terminie 30 dni od dnia złożenia wniosku.

Tryb odwoławczy: 

Odmowa udostępnienia danych osobowych następuje w drodze decyzji administracyjnej.  Od decyzji przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Wojewody Podkarpackiego w Rzeszowie za pośrednictwem Prezydenta Miasta Tarnobrzega w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji.

Podstawa prawa:

- Ustawa z dnia 6 sierpnia 2010 r o dowodach osobistych ( tekst jednolity Dz.U.2021.816)

- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz.U.2021.735. z późn.zm.)

- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (tekst jednolity Dz.U.2021.1923)

- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 21 listopada 2011 r. w sprawie opłat za udostępnienie danych z Rejestru Dowodów Osobistych i dokumentacji związanej z dowodami osobistymi (tekst jednolity Dz.U. z 2016 r., poz.319)

- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 7 października 2011 r. w sprawie określenia wzorów wniosków o udostępnienie danych z Rejestru Dowodów Osobistych oraz dokumentacji związanej z dowodami osobistymi (tekst jednolity Dz. U. z 2015 r. poz. 1604).

Uwagi:

Wszelkie informacje dotyczące udostępnienia danych z Rejestru Dowodów Osobistych oraz dokumentacji związanej z Dowodami Osobistymi znajdziesz tutaj - https://www.gov.pl/web/gov/uzyskaj-dane-innej-osoby-z-rejestru-dowodow-osobistych

 

Informacja o przetwarzaniu Pani/Pana danych osobowych znajduje się w załączniku "Klauzula RODO".
Prosimy o zapoznanie się z jej treścią.

Kontakt:
Wydział Spraw Obywatelskich i Zarządzania Kryzysowego
telefon: 15 8181281,15 8181234
email: obywatelski@um.tarnobrzeg.pl



Załączniki:

Klauzula RODO