Kto może wystąpić z wnioskiem?

Licencja  wydawanie jest przedsiębiorcy spełniającemu warunki przewidziane przepisami ustawy o transporcie drogowym.

Wymagane dokumenty:

Aby uzyskać licencję i wypisy do licencji wypełnij wniosek (Załącznik nr 1), następnie wydrukuj go i podpisz.

Do wniosku załącz następujące dokumenty:

1. Oświadczenie przedsiębiorcy o spełnieniu wymogu dobrej reputacji oraz zaświadczenie o niekaralności prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwa umyślne: karne skarbowe, przeciwko bezpieczeństwu w komunikacji, mieniu, obrotowi gospodarczemu, wiarygodności dokumentów, ochronie środowiska lub warunkom pracy i płacy albo innym przepisom dotyczącym wykonywania zawodu, które składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań. Składający oświadczenie jest zobowiązany do zawarcia w nim klauzuli następującej treści: „Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia”

2. wykaz zatrudnionych kierowców .

3. zaświadczenia o niekaralności kierowców.

4. kserokopie praw jazdy uprawniające do kierowania pojazdami samochodowymi określonymi przepisami prawa o ruchu drogowym kierowców,

5. kserokopie badań lekarskich i psychologicznych kierowców.

6. wykaz pojazdów samochodowych wraz z urzędowo potwierdzonymi kopiami dowodów rejestracyjnych w których zamieszczono wpis stwierdzający przystosowanie pojazdu jako TAXI,

7. dokument stwierdzający posiadanie tytułu prawnego do dysponowania pojazdem lub pojazdami samochodowymi w przypadku gdy przedsiębiorca nie jest ich właścicielem,

8. dowód uiszczenia opłaty za wydanie licencji i wypisów ,

9. pełnomocnictwo, gdy strona działa przez pełnomocnika.

Dokumenty muszą być w oryginale.

Opłaty:

Za wydanie licencji musisz wnieść opłatę.

Wysokość opłaty:

Za udzielenie licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie przewozu osób taksówką pobiera się opłatę :

  • za licencję ważną do 15 lat - 200 zł
  • za licencję ważną powyżej 15 do 30 lat - 250 zł
  • za licencję ważną powyżej 30 do 50 lat - 300 zł

Za wydanie wypisu pobiera się opłatę w wysokości 11% opłaty jak za udzielenie licencji (za każdy wydany wypis):

  • za licencję ważną do 15 lat - 22 zł
  • za licencję ważną powyżej 15 do 30 lat - 27,50 zł
  • za licencję ważną powyżej 30 do 50 lat - 33 zł

Za wydanie wtórnika licencji w przypadku jej utraty na skutek okoliczności niezależnych od przedsiębiorcy pobiera się 10% opłaty jak za udzielenie licencji; w innych przypadkach utraty licencji to 25 % opłaty jak za udzielenie licencji.

Pełnomocnictwo, gdy strona działa przez pełnomocnika – 17 zł.

Możesz to zrobić:

1. przelewem na konto Urzędu Miasta  Tarnobrzega:
- nr konta Urzędu: PKO S.A. I Oddział Tarnobrzeg
Nr 18124027441111000039909547

2. gotówką (ul. Mickiewicza 7, 39-400 Tarnobrzeg, Kasa).

Miejsce złożenia dokumentów:       

Wydział Komunikacji , Urząd Miasta Tarnobrzega, ul. Mickiewicza 7, 39-400 Tarnobrzeg, BOI Sektor A Sala 2, tel. 158181209. 

Termin i sposób załatwienia:

Wydanie licencji i wypisów następuje w terminie 30 dni od daty złożenia wymaganych dokumentów.

Tryb odwoławczy:

Możesz odwołać się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Tarnobrzegu w terminie do 14 dni.

Podstawa prawna:

- ustawa z dnia 6 września 2001r o transporcie drogowym, wraz z przepisami wykonawczymi.

 

Informacja o przetwarzaniu Pani/Pana danych osobowych znajduje się w załączniku "Klauzula RODO".
Prosimy o zapoznanie się z jej treścią.

 

Kontakt:
Wydział Komunikacji 
tel. 158181209

 



Załączniki:

Klauzula RODO
wniosek + oświadczenie , wykazy