Kto może wystąpić z wnioskiem?

Z wnioskiem może wystąpić osoba lub przedsiębiorca, który nabył pojazd nowy i posiada wymagane prawem dokumenty.

Wymagane dokumenty:

Aby zarejestrować pojazd wypełnij wniosek (Załącznik nr 1), następnie wydrukuj go i podpisz.

Do wniosku dołącz:

1. dokument potwierdzający własność pojazdu (faktura VAT),

2. świadectwo zgodności WE wraz z "oświadczeniem o danych i informacjach o pojeździe niezbędnych do rejestracji pojazdu i ewidencji pojazdów",

3. potwierdzenie zapłaty akcyzy w przypadku pojazdu wyprodukowanego w Unii Europejskiej. Może to być np. wydruk ze strony e-ZEFIR lub oświadczenie salonu sprzedaży o posiadaniu dokumentu potwierdzającego zapłatę akcyzy,

4. dokument potwierdzający odprawę celną lub informacja o numerze, miejscu i dacie odprawy celnej dla pojazdu wyprodukowanego spoza Unii Europejskiej. Informacja może być zamieszczona na fakturze sprzedaży,

5. karta pojazdu, (karty pojazdu nie mają motorowery, przyczepy, naczepy),

6. dowód osobisty lub paszport (jeśli jesteś cudzoziemcem spoza UE paszport z aktualną wizą lub kartę pobytu),

7. dowód opłaty.

W przypadku współwłasności pojazdu możliwość załatwienia sprawy związanej z jego rejestracją przez jednego ze współwłaścicieli, ale tylko za pisemnym upoważnieniem udzielonym przez pozostałych współwłaścicieli pojazdu.

Opłaty:

Za wydanie dokumentów potwierdzających rejestrację musisz wnieść opłatę.

Wysokość opłat:

  • samochody, autobusy, ciągniki samochodowe - 178,50 zł; +2 zł (opł. ewidencyjna)

  • przyczepy i naczepy, ciągniki rolnicze, motocykle i quady –120 zł + 1,50 zł;(opłata ewidencyjna)

  • motorowery –110 zł + 1,50 zł;(opłata ewidencyjna)


Pełnomocnictwo - 17 zł od każdej osoby za którą załatwisz sprawę. W przypadku, gdy pełnomocnikiem będzie Twój mąż, żona, rodzic, dziecko, rodzeństwo, dziadkowie, wnuki - pełnomocnictwo jest bezpłatne. Prokura jako szczególny rodzaj pełnomocnictwa podlega opłacie.

Możesz to zrobić:

1. Opłata rejestracyjna przelewem na konto Urzędu Miasta  Tarnobrzega:
- nr konta Urzędu: PKO S.A. I Oddział Tarnobrzeg
Nr 18124027441111000039909547

2. Opłata Ewidencyjna przelewem na konto Urzędu Miasta  Tarnobrzega:
- nr konta Urzędu: PKO S.A. I Oddział Tarnobrzeg
Nr 34124027441111000039909550

3. gotówką (ul. Mickiewicza 7, 39-400 Tarnobrzeg, Kasa).       

Miejsce złożenia dokumentów:

Wydział Komunikacji , Urząd Miasta Tarnobrzega, ul. Mickiewicza 7, 39-400 Tarnobrzeg, BOI Sektor A Sala 2, tel. 158181271. 

Termin i sposób załatwienia:

Rejestracja pojazdu następuje w dniu złożenia wniosku. W sprawach skomplikowanych w terminie do 30 dni od daty złożenia wymaganych dokumentów.

Tryb odwoławczy:

Możesz odwołać się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Tarnobrzegu w terminie do 14 dni.

Podstawa prawna:

- Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym, wraz z przepisami wykonawczymi.

 

Informacja o przetwarzaniu Pani/Pana danych osobowych znajduje się w załączniku "Klauzula RODO".
Prosimy o zapoznanie się z jej treścią.

 

Kontakt:
Wydział Komunikacji 
tel. 158181271

 



Załączniki:

Klauzula RODO
Załącznik nr 1 - wniosek