Kto może wystąpić z wnioskiem?

Wniosek o rejestrację pojazdu zabytkowego składa właściciel pojazdu lub jego pełnomocnik.

Wymagane dokumenty:

Wypełnij prawidłowo wniosek i dołącz do niego:

  1. oryginał dowodu własności pojazdu,

  2. oryginał dowodu rejestracyjnego lub oświadczenie właściciela pojazdu złożone pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań, w przypadku braku dowodu rejestracyjnego,

  3. tablice rejestracyjne (jeżeli pojazd był wcześniej zarejestrowany),

  4. uwierzytelnioną kopię decyzji w sprawie wpisania pojazdu do rejestru zabytków lub dokument potwierdzający ujęcie pojazdu w wojewódzkiej ewidencji zabytków albo potwierdzający wpisanie pojazdu do inwentarza muzealiów,

  5. zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu co do zgodności z warunkami technicznymi pojazdu zabytkowego oraz protokół oceny stanu technicznego pojazdu zabytkowego,

  6. w przypadku pojazdu sprowadzonego z zagranicy wymagany jest oryginał dowodu odprawy celnej przewozowej lub dokument potwierdzający zapłatę/brak obowiązku zapłaty akcyzy lub zaświadczenie stwierdzające zwolnienie z akcyzy,

  7. dowód osobisty lub paszport (jeśli jesteś cudzoziemcem spoza UE paszport z aktualną wizą lub kartę pobytu),

  8. w przypadku załatwiania sprawy przez pełnomocnika lub przez jednego ze współwłaścicieli pojazdu wymagany jest dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa,

  9. dowód opłaty

Opłaty:

Za wydanie dokumentów potwierdzających rejestrację musisz wnieść opłatę.

Możesz to zrobić:

  • przelewem na konto Urzędu Miasta  Tarnobrzega:
     PKO S.A. I Oddział Tarnobrzeg nr 18124027441111000039909547  
  • gotówką w Kasie Urzędu Miasta przy ul. Mickiewicza 7, 39-400 Tarnobrzeg

Wysokość opłat:

  • 181,50 zł w przypadku rejestracji samochodu,

  • 131,50 zł w przypadku rejestracji motocykla, przyczepy, ciągnika rolniczego,

  • 121,50 zł w przypadku rejestracji motoroweru,

  • 67,00zł w przypadku rejestracji pojazdów, bez względu na rodzaj, z zachowaniem dotychczasowego numeru rejestracyjnego,

  • w przypadku złożenia pełnomocnictwa - 17 zł.

W przypadku, gdy pełnomocnikiem będzie Twój mąż, żona, rodzic, dziecko, rodzeństwo, dziadkowie, wnuki –złożenie pełnomocnictwa jest bezpłatne. Prokura, jako szczególny rodzaj pełnomocnictwa, podlega opłacie.

Miejsce złożenia dokumentów:  

Wydział Komunikacji, Urząd Miasta Tarnobrzega,ul. Mickiewicza 7, 39-400 Tarnobrzeg, Biuro Obsługi Interesanta, Sektor A, Sala 2, tel. 158181271. 

Termin i sposób załatwienia:

Rejestracja pojazdu następuje w dniu złożenia wniosku. W sprawach skomplikowanych w terminie do 30 dni od daty złożenia wymaganych dokumentów.

Tryb odwoławczy:

Możesz odwołać się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Tarnobrzegu w terminie do 14 dni.

Podstawa prawna:

- Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym wraz z przepisami wykonawczymi.

 

Informacja o przetwarzaniu Pani/Pana danych osobowych znajduje się w załączniku "Klauzula RODO".
Prosimy o zapoznanie się z jej treścią.

 

 

Kontakt:
Wydział Komunikacji 
tel. 158181271



Załączniki:

Klauzula RODO
Załącznik nr 1 - wniosek