Kto może wystąpić z wnioskiem?

  • osoba fizyczna

  • osoba prawna

Wymagane dokumenty:

wniosek w sprawie zgłoszenia zmian do ewidencji gruntów i budynków wraz z niezbędnymi załącznikami np:

  • akt notarialny,

  • odpis aktu poświadczenia dziedziczenia,

  • decyzja administracyjna,

  • wyrok sądu,

  • dokumentacja geodezyjno – prawna

Opłaty:

Jeśli zmiana jest wprowadzona na wniosek strony po przeprowadzeniu postępowania zakończonego decyzją administracyjną należy ponieść opłatę skarbową w wysokości 10 zł.

Sposób i miejsce złożenia dokumentów:

  • osobiście w Biurze Obsługi Interesantów ul. Mickiewicza 7, sektor A sala 1 stanowisko nr 3

  • Listownie przez operatora pocztowego

  • Za pomocą platformy ePUAP na adres elektronicznej skrzynki podawczej: /43m87xibay/skrytka

Termin i sposób załatwienia sprawy:

Zmiany danych ewidencyjnych wprowadza się niezwłocznie po złożeniu kompletnego wniosku do wprowadzenia zmiany.

Podstawa prawna:

- Ustawa z dnia 17 maja 1989r. Prawo geodezyjne i kartograficzne,

- Rozporządzenie Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 27 lipca 2021r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków,

- Kodeks Postępowania Administracyjnego

- Ustawa o opłacie Skarbowej.

 

Informacja o przetwarzaniu Pani/Pana danych osobowych znajduje się w załączniku "Klauzula RODO".
Prosimy o zapoznanie się z jej treścią.

 

Kontakt:
Wydział Geodezji i Gospodarki Gruntami
tel. 15 81 81 240



Załączniki:

Wniosek - zgłoszenie zmiany w ewidencji gruntów i budynków
RODO