Kto może wystąpić z wnioskiem?

  • Osoby fizyczne

  • Osoby prawne 

Wymagane dokumenty:

Wniosek 

Opłaty:

Wniosek o zamianę nieruchomości nie podlega opłacie skarbowej. 

Wnioskodawca ponosi koszty:

  • dokumentacji geodezyjno-kartograficznej,

  • wyceny nieruchomości,

  • sporządzenia aktu notarialnego.

Sposób i miejsce złożenia dokumentów:

  • osobiście w Kancelarii Ogólnej Urzędu Miasta Tarnobrzega ul. Mickiewicza 7, parter

  • osobiście w Biurze Obsługi Interesantów ul. Mickiewicza 7, sektor A sala 1 stanowisko nr 4

  • Listownie przez operatora pocztowego

  • Za pomocą platformy ePUAP na adres elektronicznej skrzynki podawczej: /43m87xibay/skrytka

Termin i sposób załatwienia sprawy:

Jeżeli Prezydent Miasta zaopiniuje pozytywnie wniosek o zamianę nieruchomości i Rada Miasta wyrazi zgodę na zamianę, sprawa zostanie załatwiona w terminie do 4 miesięcy. 

W przypadku opóźnień powstałych z winy wnioskodawcy lub z przyczyn niezależnych (sprawa skomplikowana) termin załatwienia sprawy może ulec przedłużeniu, o czym wnioskodawca zostanie poinformowany.

Jeżeli Prezydent Miasta zaopiniuje negatywnie wniosek o zamianę, wnioskodawcy zostanie udzielona odpowiedź negatywna w terminie 1 miesiąca od daty złożenia wniosku.

Tryb odwoławczy:

Nie przysługuje

Podstawa prawna:

- ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami
- ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym 
- ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny

Uwagi:

Jeżeli nieruchomość objęta jest współwłasnością, wniosek o zamianę muszą podpisać wszyscy współwłaściciele.

 

Informacja o przetwarzaniu Pani/Pana danych osobowych znajduje się w załączniku "Klauzula RODO".
Prosimy o zapoznanie się z jej treścią.

 

Kontakt:
Wydział Geodezji i Gospodarki Gruntami
tel. 15 81 81 240



Załączniki:

Klauzula RODO
Wniosek o zamianę nieruchomości