Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych

(wobec wnioskodawcy składającego wniosek o dostęp do informacji publicznej)

Wypełniając obowiązek określony w Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych 
i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (dalej: RODO) informuję, że: 

1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych w Urzędzie Miasta Tarnobrzega jest Prezydent Miasta Tarnobrzega, z siedzibą przy ul. Kościuszki 32, 39-400 Tarnobrzeg, adres e-mail: um@um.tarnobrzeg.pl; tel. 15 822 11 49.

2. Jeśli ma Pani/Pan pytania dotyczące sposobu i zakresu przetwarzania Pani/Pana danych osobowych w zakresie działania Urzędu Miasta Tarnobrzega, a także przysługujących Pani/Panu uprawnień, może się Pani/Pan skontaktować z Inspektorem Ochrony Danych w Urzędzie Miasta Tarnobrzega za pomocą adresu: iod@um.tarnobrzeg.pl , lub pisemnie na adres siedziby administratora.

3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu rozpatrzenia Pani/Pana wniosku o dostęp do informacji publicznej na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w związku z: ustawą z dnia 6 września 2001 r. o odstępie do informacji publicznej, ustawą z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego oraz w celach archiwizacyjnych w związku ustawą z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach i Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.

4. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym wynikającym z ustawy z dnia 6 września 2001 r. o odstępie do informacji publicznej oraz ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego i jest niezbędne do przeprowadzenia postępowania administracyjnego w sprawie rozpatrzenia Pani/Pana wniosku o dostęp do informacji publicznej.  Brak podania przez Panią/Pana danych osobowych uniemożliwi rozpatrzenie Pani/Pana wniosku o dostęp do informacji publicznej w trybie określonym w ww. przepisach prawa.

5. W związku z przetwarzaniem danych w celach, o których mowa w pkt. 3 odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być podmioty, które uprawione są do ich otrzymania na podstawie przepisów prawa. Ponadto w związku z korzystaniem przez Administratora z systemu elektronicznego zarządzania dokumentacją odbiorcą Pani/Pana danych osobowych może być podmiot zapewniający serwis i sprawowanie opieki autorskiej systemu.

6. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej.

7. W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych przysługują Pani/Panu, następujące uprawnienia: prawo dostępu do danych osobowych, w tym prawo do uzyskania kopii tych danych na zasadach określonych w art. 15 RODO; prawo do sprostowania danych osobowych w przypadkach, 
o których mowa w art. 16 RODO; prawo do usunięcia danych osobowych (tzw. „prawo do bycia zapomnianym") w przypadkach, o których mowa w art. 17 RODO; prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych w przypadkach, o których mowa w art. 18 RODO, z zastrzeżeniem, że niektóre z tych praw podlegają ograniczeniu z uwagi na fakt, iż podstawą prawną przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 c RODO, ale również z uwagi na treści art. 11 RODO.

8. W przypadku uznania, iż przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy RODO,  przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00 - 193 Warszawa).

9. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat, licząc od końca roku, w którym zakończyła się sprawa w której dane osobowe zostały zgromadzone, po tym okresie zostaną poddane ocenie przydatności przez Archiwum Państwowe.

10. Pani/Pana dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.