Klauzula informacyjna w zakresie rozpatrywania petycji

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. U. UE. L. z 2016 r. Nr 119, str. 1 z późn. zm.)., zwanego dalej „RODO”, informuje się, że:

  1. Administratorem Pani / Pana danych osobowych w Urzędzie Miasta Tarnobrzega jest Prezydent Miasta Tarnobrzega, z siedzibą przy ul. Tadeusza Kościuszki 32, 39-400 Tarnobrzeg,; adres e-mail: um@um.tarnobrzeg.pl; tel. 15 822 11 49.

  2. Jeśli ma Pani / Pan pytania dotyczące sposobu i zakresu przetwarzania Pani/Pana danych osobowych w zakresie działania Urzędu Miasta Tarnobrzega, a także przysługujących Pani / Panu uprawnień, może się Pani / Pan skontaktować z Inspektorem Ochrony Danych w Urzędzie Miasta Tarnobrzega za pomocą adresu: iod@um.tarnobrzeg.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora.

  3. Pani / Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c i e) RODO w celu: udzielania odpowiedzi na petycję; przekazywania petycji do właściwych organów; archiwizacji dokumentacji; w związku z przepisami ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach; ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym; ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach i rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych. W przypadku ujawnienia Pani / Pana danych osobowych na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miasta Tarnobrzega Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust.1 lit. a) RODO, czyli za zgodą osoby, której dane dotyczą.

  4. W związku z przetwarzaniem danych w celach, o których mowa w pkt. 3 odbiorcami Pani / Pana danych osobowych będą organy władzy publicznej oraz podmioty wykonujące zadania publiczne lub działające na zlecenie organów władzy publicznej w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa. Odrębną kategorię odbiorców stanowią podmioty zapewniające asystę i wsparcie techniczne dla użytkowanych w Urzędzie systemów informatycznych m.in. systemu elektronicznego obiegu dokumentacji, oraz podmioty uprawnione do obsługi doręczeń jak Poczta Polska, podmioty świadczące usługi doręczania przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.

  5. Pani / Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego / organizacji międzynarodowej.

  6. Pani / Pana dane osobowe będą przechowywane przez administratora przez 25 lat począwszy od dnia 1 stycznia roku następnego od daty zakończenia sprawy (kat. archiwalna A) - zgodnie z przepisami 
    o archiwizacji dokumentacji, a następnie zostaną przekazane do Archiwum Państwowego.

  7. W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych, z wyjątkami zastrzeżonymi przepisami prawa, przysługuje Pani/Panu: prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii; 
    prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych; prawo do usunięcia danych osobowych; prawo do ograniczenia lub wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych; prawo do przenoszenia danych. Aby skorzystać z powyższych praw, należy skontaktować się z administratorem danych lub inspektorem ochrony danych (dane kontaktowe w pkt. 1 i 2 ). W przypadku danych przetwarzanych 
    na podstawie Pani / Pana zgody (art.6 ust.1 lit. a RODO), przysługuje Pani / Panu prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych w dowolnym momencie. Cofnięcie to nie ma wpływu na zgodność przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

  8. Przysługuje Pani / Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa), gdy uzna Pani / Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani / Pana dotyczących narusza przepisy RODO.

  9. Podanie przez Panią / Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym. Niepodanie danych osobowych wymaganych przepisami ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach może skutkować pozostawieniem petycji bez rozpatrzenia.

  10. Pani / Pana dane osobowe nie będą wykorzystywane do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym do profilowania.