Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych (dot. kontroli dotacji oświatowych)

 
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej „RODO”), informujemy Panią/Pana o sposobie i celu, w jakim przetwarzamy Pani/Pana dane osobowe, a także o przysługujących Pani/Panu prawach, wynikających z regulacji o ochronie danych osobowych:

1.       Administratorem Pani/Pana danych osobowych w Urzędzie Miasta Tarnobrzega jest Prezydent Miasta Tarnobrzega,  z siedzibą przy ul. Kościuszki 32, 39-400 Tarnobrzeg, adres e-mail: um@um.tarnobrzeg.pl;  tel. 15 822 11 49.

2.       W Urzędzie Miasta Tarnobrzega wyznaczyliśmy Inspektora Ochrony Danych, z którym może kontaktować się Pani/Pan we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania Pani/Pana danych osobowych oraz korzystania z przysługujących Pani/Panu praw związanych z przetwarzaniem danych. Z Inspektorem Ochrony Danych można się kontaktować poprzez adres email: iod@um.tarnobrzeg.pl lub pisemnie na adres siedziby Administratora.

3.       Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO, tj. przetwarzanie danych jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze danych, w celu przeprowadzenia kontroli prawidłowości pobrania i wykorzystania dotacji w zakresie określonym w art. 36 ustawy z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych, a w przypadku konieczności wszczęcia postępowania administracyjnego po zakończonej kontroli podstawą przetwarzania będą również przepisy: art. 60 pkt. 1, art. 61 ust. 1 pkt 4, art. 67, art. 251 i art. 252 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, przepisy ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego i przepisy działu III ustawy z dnia 29 sierpnia1997 r. – Ordynacja podatkowa. 

4.       Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym i bez ich podania nie będziemy mogli  zrealizować celów wskazanych w pkt 3.

5.       Odbiorcami Pani/Pana danych mogą być podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa. Odrębną kategorię odbiorców stanowią podmioty zapewniające asystę i wsparcie techniczne dla użytkowanych w Urzędzie Miasta Tarnobrzega systemów informatycznych m.in. podmiot serwisujący system elektronicznego obiegu dokumentacji, oraz podmioty uprawnione do obsługi doręczeń jak Poczta Polska, podmioty świadczące usługi doręczania przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.

6.       Administrator Danych Osobowych nie przekazuje Pani/Pana danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.

7.       W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych przysługują Pani/Panu, z wyjątkami zastrzeżonymi przepisami prawa, następujące prawa: prawo dostępu do Pani/Pana danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo żądania ich sprostowania. Aby skorzystać z powyższych praw, należy skontaktować się z administratorem danych lub inspektorem ochrony danych (dane kontaktowe w pkt. 1 i 2 klauzuli).

8.       W przypadku uznania, iż przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy RODO, przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych z siedzibą ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.

9.       Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane do czasu załatwienia sprawy dla potrzeb której dane te zostały zebrane, a następnie  przez 25 lat począwszy od dnia 1 stycznia roku następnego od daty zakończenia sprawy (kat. archiwalna A) – zgodnie z przepisami o archiwizacji dokumentacji tj. ustawa z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach oraz Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych. Następnie Pani/Pana dane osobowe zostaną przekazane do Archiwum Państwowego.

10.    Pani/Pana dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.