Nazwa podmiotu publicznego: Urząd Miasta Tarnobrzega

Status pod względem zgodności z ustawą: czesciowo_zgodna

Powody wyłączenia i nieprawidłowości:

Treści niedostępne cyfrowo ze względu na wyłączenia:

  • Filmy opublikowane przed 23 września 2020 r. są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności. Od 24 września 2020 r. nagrania z obrad Rady Miasta Tarnobrzega są już publikowane w wersji z napisami dla niesłyszących.
  • Dokumenty tekstowe i tekstowo-graficzne, dokumenty utworzone w programach przeznaczonych do tworzenia prezentacji lub arkuszy kalkulacyjnych, opublikowane przed dniem 23 września 2018 r. są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności, chyba, że ich zawartość jest niezbędna do realizacji zadań podmiotu.
  • Mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.
  • Pliki wytworzone przez inne podmioty niż Urząd Miasta Tarnobrzega i przekazane do publikacji w formie papierowej lub skanów nie są dostępne z uwagi na brak dostępu do danych źródłowych. Dotyczy to również oświadczeń majątkowych, które są pisane ręcznie, następnie zeskanowane, a do których modyfikacji podmiot nie jest uprawniony.
  • Treści archiwalne, niewykorzystywane do realizacji bieżących zadań są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.
  • Transmisje nadawane na żywo nie mają dodanych napisów dla osób niesłyszących ani audiodeskrypcji. 

Trwają prace nad poprawą istniejących niezgodności oraz tworzeniem nowych podstron i dokumentów zgodnie z wymogami WCAG 2.1.

Treści, które mogą być niedostępne cyfrowo:

  • Nie wszystkie elementy nietekstowe (grafiki, zdjęcia prezentujące istotne informacje) mają dodany tekst alternatywny lub opisy treści.
  • Nie wszystkie pliki do pobrania są przygotowane jako dostępne, tzn. nie mają struktury pozwalającej osobom niewidomym na ich przeglądanie lub też są skanami dokumentów. Głównie są to pliki pochodzące od innych organów lub instytucji. Tym samym nie ma możliwości ich odczytania za pomocą wspomagających programów komputerowych. 
  • Nie wszystkie teksty zamieszczone w serwisie są napisane w sposób dostępny dla osób, które na co dzień nie posługują się językiem urzędowym. Pracujemy nad tym, żeby w nowo publikowanych tekstach wyjaśniać trudne słowa, rozwijać skróty oraz nie stosować niezrozumiałego słownictwa.
  • Część z opublikowanych tekstów nie ma odpowiedniej struktury nagłówkowej.
  • Nie wszystkie tabele posiadają nagłówki i podpisy.
  • Niektóre opisy odnośników w niewystarczający sposób informują o treściach do których kierują.


Link do dokumentu z analizą o nadmiernym obciążeniu:

Data sporządzenia Deklaracji Dostępności: 2021-11-15

Osoba odpowiedzialna za treść Deklaracji: Marcin Sędyka

Deklarację sporządzono na podstawie: wlasna

Nazwa podmiotu zewnętrznego, który przeprowadził badanie dostępności: Logonet ul. Piotrowska

Imię i nazwisko osoby odpowiedzialnej za kontakt w sprawie niedostępności: Marta Kamysz-Turbak,

Adres poczty elektronicznej osoby kontaktowej: m.kamysz-turbak@um.tarnobrzeg.pl

Numer telefonu do osoby kontaktowej: 15 8181515

Opis procedury wnioskowo-skargowej:

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.

Żądanie musi zawierać:

  • dane kontaktowe osoby zgłaszającej
  • wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie
  • wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.

Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie może złożyć skargę do Prezydenta Miasta Tarnobrzega, na adres:
39-400 Tarnobrzeg, ul. Kościuszki 32
e-mail: um@um.tarnobrzeg.pl
tel. +48 15 8226570 

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich



Dostępność architektoniczna:
  1. Budynek przy ul. Kościuszki 32:
    budynek jest dostępny dla osób na wózkach, toalety są dostępne dla osób z niepełnosprawnością, przed budynkiem jest 1 miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnością, do budynku można wejść z psem asystującym i z psem przewodnikiem.
  2. Budynek przy ul. Mickiewicza 7:
    budynek jest dostępny dla osób na wózkach, toalety są dostosowane dla osób z niepełnosprawnością, przed budynkiem są 2 miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnością, do budynku można wejść z psem asystującym i z psem przewodnikiem.
  3. Budynek przy ul. Mickiewicza 7a:
    biura zlokalizowane są w budynku, na parterze, toalety nie są dostosowane dla osób z niepełnosprawnością, budynek jest dostępny dla osób na wózkach, miejsca parkingowe, w tym dla osób z niepełnosprawnością znajdują się przed budynkiem. Do budynku można wejść z psem asystującym i z psem przewodnikiem,

Dostępność informacyjno-komunikacyjna:

  • Informacja o zakresie działalności Urzędu Miasta Tarnobrzega w postaci elektronicznego pliku zawierającego tekst odczytywalny maszynowo, nagrania treści w polskim języku migowym oraz informacji w tekście łatwym do czytania (ETR) znajduje się na stronie internetowej miasta
  • Urząd Miasta Tarnobrzega realizuje obsługę osób niesłyszących poprzez usługę połączenia w formie on-line, dzięki której w każdej chwili można się skontaktować z tłumaczem języka migowego (wideo-tłumacz). Informacja na ten temat znajduje się na stronie internetowej miasta.


Aplikacje mobilne:

Dodatkowe informacje:

Dodatkowe informacje oraz spis skrótów klawiaturowych:

Na stronie Biuletynu Informacji Publicznej (BIP) można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

Strona BIP została zaprojektowana tak, aby jak największa liczba użytkowników mogła z niej swobodnie korzystać używając różnych systemów operacyjnych i różnych przeglądarek Dla osób słabowidzących przeznaczona jest wersja tekstowa oraz wersja o zwiększonym kontraście. Możliwa jest też zmiana wielkości czcionki tekstu w opublikowanych artykułach. 

Oprócz myszki po witrynie można się poruszać za pomocą klawiatury. Klawisz "TAB" przesunie fokus do każdej z opcji nawigacji lub linków na ekranie. Kombinacja klawiszy Shift+TAB cofnie fokus na poprzedni element nawigacji. Naciskając Enter nastąpi przejście do zaznaczonego odnośnika. Używając strzałek "w dół" i "w górę" można przewijać stronę.