Kto może wystąpić z wnioskiem?

Żołnierz rezerwy oraz osoba przeniesiona do rezerwy niebędąca żołnierzem rezerwy, która odbyła ćwiczenia wojskowe, z wyjątkiem ćwiczeń trwających do dwudziestu czterech godzin odbywających się w czasie lub dniu wolnym od pracy.

Wymagane dokumenty:

Do wniosku dołącz:

1. Zaświadczenie o odbyciu ćwiczeń wojskowych (wydaje dowódca jednostki wojskowej)       

2. Zaświadczenie o  :

- o kwocie miesięcznego wynagrodzenia otrzymanego przez żołnierza ze stosunku pracy lub stosunku służbowego podzielona przez 21 (dzienne utracone wynagrodzenie) – wydaje pracodawca

- o kwocie dochodu z prowadzonej działalności gospodarczej za ostatni rok podatkowy poprzedzający okres odbytych ćwiczeń wojskowych podzielonej przez 252 (dzienny utracony dochód) - wydaje Naczelnik Urzędu Skarbowego.

- o kwocie uzyskanej z pomnożenia liczby hektarów przeliczeniowych, w rozumieniu ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym (Dz. U. z 2017 r. poz. 1892), gospodarstwa rolnego, w którym żołnierz prowadzi działalność rolniczą, przez miesięczną wysokość przeciętnego dochodu z pracy w indywidualnych gospodarstwach rolnych z 1 ha przeliczeniowego, ogłoszoną na podstawie art. 18 tej ustawy, podzielona przez 21 i następnie pomnożona przez liczbę dni odbytych ćwiczeń wojskowych.W przypadku współwłasności gospodarstwa rolnego, dochód z pracy współwłaściciela będzie liczony zgodnie z jego udziałem we współwłasności (wydaje wójt, burmistrz lub prezydent miasta).

Opłaty:

Opłat nie pobiera się - art. 2 ust.1 pkt 1 lit. e ustawy z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (Dz.U. z 2021 r., poz.1923z późn. zm.).

Miejsce złożenia dokumentów:

Urząd Miasta Tarnobrzega,ul. Mickiewicza 7, 39-400 Tarnobrzeg, Kancelaria Ogólna

Termin i sposób załatwienia:

Wypłacenie świadczenia pieniężnego rekompensującego utracone wynagrodzenie następuję nie później niż w terminie siedmiu dni od otrzymania wniosku.

Tryb odwoławczy:

Strona wnosi odwołanie do Wojewody Podkarpackiego w Rzeszowie 
za pośrednictwem organu, który wydał decyzję (odwołanie składa się w Kancelarii Ogólnej przy ul. Mickiewicza 7 lub przesyła pocztą). Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.

Podstawa prawna:

art. 119 a ustawy z dnia 21 listopada 1967 r. o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej (Dz.U. z 2021 r., poz. 372z późn. zm.) oraz Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 25 sierpnia 2015 r. w sprawie sposobu ustalania i trybu wypłacania świadczenia pieniężnego żołnierzom rezerwy oraz osobom przeniesionym do rezerwy niebędącym żołnierzami rezerwy (t.j. Dz. U. z 2018 r., poz. 881). 

 

Informacja o przetwarzaniu Pani/Pana danych osobowych znajduje się w załączniku "Klauzula RODO".
Prosimy o zapoznanie się z jej treścią.

 

Kontakt:
Wydział Spraw Obywatelskich i Zarządzania Kryzysowego 
tel. 15 8181 520



Załączniki:

Klauzula RODO
Załącznik 1 - Wniosek