Klauzula informacyjna - udzielanie pomocy uchodźcom wojennym z Ukrainy
Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych
( udzielanie pomocy uchodźcom wojennym z Ukrainy )
Інформація від Адміністратора Даних
Zgodnie z art. 13 ust. 1-2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego
przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) zwanego dalej RODO – informuje się, że:
I. Administrator danych osobowych
Administratorem Pani/Pana danych osobowych w Urzędzie Miasta Tarnobrzega jest Prezydent Miasta Tarnobrzega z siedzibą przy ul. Kościuszki 32; 39-400 Tarnobrzeg; adres e-mail: um@um.tarnobrzeg.pl; tel. 15 822 11 49.
II. Inspektor Ochrony Danych
Jeśli ma Pani/Pan pytania dotyczące sposobu i zakresu przetwarzania Pani/Pana danych osobowych w zakresie działania Urzędu Miasta Tarnobrzega, a także przysługujących Pani/Panu uprawnień, może się Pani/Pan skontaktować z Inspektorem Ochrony Danych w Urzędzie Miasta Tarnobrzega za pomocą adresu: iod@um.tarnobrzeg.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora.
III. Cele przetwarzania danych i podstawy przetwarzania
Będziemy przetwarzać Pani/Pana dane osobowe w celu ochrony żywotnych interesów osoby, której dane dotyczą, lub innej osoby fizycznej (art. 6 ust. 1 lit. d RODO), w związku z udzielaniem pomocy uchodźcom wojennym z Ukrainy.
IV. Odbiorcy danych
Pani/ Pana dane mogą być udostępnione podmiotom i osobom wspierającym administratora w procesie niesienia pomocy uchodźcom, a także podmiotom uprawnionym do tego na podstawie przepisów prawa. Odrębną kategorię
odbiorców stanowią podmioty zapewniające asystę i wsparcie techniczne dla użytkowanych w Urzędzie systemów informatycznych oraz podmioty uprawnione do obsługi doręczeń jak Poczta Polska, podmioty świadczące usługi doręczania przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (ePUAP).
V. Informacja o dowolności lub obowiązku podania danych
Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do zrealizowania wskazanego celu, w szczególności udzielenia Pani/Panu pomocy.
VI. Okres przechowywania danych osobowych
Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane do chwili realizacji celów określonych w pkt.III, a następnie dane osobowe będą przechowywane zgodnie z obowiązującymi przepisami archiwalnymi, tj. ustawą z dnia 14 lipca
1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach, oraz zgodnie z kategoriami archiwalnymi określonymi rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej,
jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.
VII. Prawa osób, których dane dotyczą
Z wyjątkami zastrzeżonymi przepisami prawa, przysługuje Pani/Panu prawo do: dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii; prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych; prawo do usunięcia danych
osobowych, w sytuacji, gdy przetwarzanie danych nie następuje w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisu prawa lub w ramach sprawowania władzy publicznej; ograniczenia przetwarzania danych osobowych.
VIII. Informacja dotycząca zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych, w tym profilowania
Pani/Pana dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.
IX. W przypadku uznania, iż przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy RODO, przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.