W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miasta Tarnobrzega

ul. Kościuszki 32
39-400 Tarnobrzeg

tel. centrala: (+48) 15 822 65 70
fax: (+48) 15 822 52 81
e-mail: um@um.tarnobrzeg.pl

skrzynka podawcza
e-PUAP Urzędu Miasta Tarnobrzega
:
/43m87xibay/skrytka

NIP: 867 000 76 81
Regon: 830413509

Klauzula Informacyjna- petycje

Klauzula informacyjna w zakresie rozpatrywania petycji

 

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z dnia 04 maja 2016 r., s. 1 z późn. zm.), zwanego dalej RODO, informuję, że:

1.       Administratorem Pani/Pana danych osobowych w Urzędzie Miasta Tarnobrzega jest Prezydent Miasta Tarnobrzega, z siedzibą przy ul. Kościuszki 32, 39-400 Tarnobrzeg,; adres e-mail: um@um.tarnobrzeg.pl; 
tel. 15 822 11 49.

2.       Jeśli ma Pani/Pan pytania dotyczące sposobu i zakresu przetwarzania Pani/Pana danych osobowych w zakresie działania Urzędu Miasta Tarnobrzega, a także przysługujących Pani/Panu uprawnień, może się Pani/Pan skontaktować z Inspektorem Ochrony Danych w Urzędzie Miasta Tarnobrzega za pomocą adresu: iod@um.tarnobrzeg.pl, lub pisemnie na adres siedziby administratora.

3.       Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie art.6 ust.1 lit. c i e) RODO w celu wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze, realizacji obowiązków w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi tj. w celu udzielania odpowiedzi na petycję, przekazywania petycji do właściwych organów, archiwizacji dokumentacji, w związku z przepisami ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach; ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym; ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach i Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych. W przypadku ujawnienia Pani/Pana danych osobowych na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miasta Tarnobrzega Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie  art.6 ust.1 lit. a) RODO, czyli za zgodą osoby, której dane dotyczą.

4.       W związku z przetwarzaniem danych w celach, o których mowa w pkt. 3 odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą organy władzy publicznej oraz podmioty wykonujące zadania publiczne lub działające na zlecenie organów władzy publicznej w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa. Odrębną kategorię odbiorców stanowią podmioty zapewniające asystę i wsparcie techniczne dla użytkowanych w Urzędzie systemów informatycznych m.in. systemu elektronicznego obiegu dokumentacji, oraz podmioty uprawnione do obsługi doręczeń jak Poczta Polska, podmioty świadczące usługi doręczania przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.

5.       Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej;

6.       Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez administratora przez 25 lat począwszy od dnia 
1 stycznia roku następnego od daty zakończenia sprawy (kat. archiwalna A)- zgodnie z przepisami 
o archiwizacji dokumentacji, a następnie zostaną przekazane do Archiwum Państwowego.

7.       W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych, z wyjątkami zastrzeżonymi przepisami prawa, przysługuje Pani/Panu: prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii; 
prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych; prawo do usunięcia danych osobowych, w sytuacji, gdy przetwarzanie danych nie następuje w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisu prawa lub w ramach sprawowania władzy publicznej; prawo do ograniczenia lub wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych. Aby skorzystać z powyższych praw, należy skontaktować się 
z administratorem danych lub inspektorem ochrony danych (dane kontaktowe w pkt. 1 i 2 ). W przypadku danych przetwarzanych na podstawie Pani/Pana zgody (art.6 ust.1 lit. a) RODO) przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych w dowolnym momencie. Cofnięcie to nie ma wpływu na zgodność przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

8.       Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa), gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy „RODO”.

9.       Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym i jest Pani/Pan zobowiązana/ny do ich podania. Niepodanie danych osobowych wymaganych przepisami ustawy o petycjach może skutkować pozostawieniem petycji bez rozpatrzenia.

10.    Pani/Pana dane osobowe nie będą wykorzystywane do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, 
w tym do profilowania.

 

Aktualizacja z dn. 27.02.2024 r.

 

Powiadom znajomego