Klauzula Informacyjna- Rada Seniorów Miasta Tarnobrzega
KLAUZULA INFORMACYJNA
(dla członków Rady Seniorów)
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z dnia 04 maja 2016 r., s. 1 z późn. zm.), zwanego dalej RODO, informuję, że:
1) Administratorem Pani/Pana danych osobowych w Urzędzie Miasta Tarnobrzega jest Prezydent Miasta Tarnobrzega, z siedzibą przy ul. Kościuszki 32, 39-400 Tarnobrzeg,; adres e-mail: um@um.tarnobrzeg.pl;
tel. 15 822 11 49.
2) Jeśli ma Pani/Pan pytania dotyczące sposobu i zakresu przetwarzania Pani/Pana danych osobowych w zakresie działania Urzędu Miasta Tarnobrzega, a także przysługujących Pani/Panu uprawnień, możesz skontaktować się
z Inspektorem Ochrony Danych w Urzędzie Miasta Tarnobrzega za pomocą adresu: iod@um.tarnobrzeg.pl,
lub pisemnie na adres siedziby administratora.
3) Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie art.6 ust.1 lit. c) i e) RODO tj. wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze oraz realizacji obowiązków w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi, w szczególności w związku z przepisami: ustawy z dnia 8 marca 1990 r.
o samorządzie gminnym (art. 5c); uchwałą Nr XV/138/2015 Rady Miasta Tarnobrzega z dnia 24 września 2015 r. w sprawie powołania Rady Seniorów Miasta Tarnobrzega i nadania jej Statutu; ustawy z dnia 14 lipca 1983 r.
o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach, w celach zawiązanych z zapewnieniem obsługi administracyjno-biurowej Rady Seniorów Miasta Tarnobrzega, oraz w celu archiwizacji dokumentacji. W przypadku danych, których obowiązek podania nie wynika z przepisu prawa (nr. telefonu., adres e-mail), dane osobowe przetwarzane będą na podstawie Pani/Pana zgody (art. 6 ust.1 lit. a RODO) w celu ułatwienia kontaktu.
4) Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa. Odrębną kategorię odbiorców stanowią podmioty zapewniające asystę i wsparcie techniczne dla użytkowanych w Urzędzie systemów informatycznych, w tym m.in. systemu elektronicznego obiegu dokumentacji, z którymi Miasto Tarnobrzeg zawarło stosowne umowy powierzenia przetwarzania danych, oraz podmioty uprawnione do obsługi doręczeń jak Poczta Polska, podmioty świadczące usługi doręczania przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.
5) Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
6) Pani/pana dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celu, dla jakiego zostały zebrane oraz zgodnie z terminami archiwizacji określonymi przez ustawę z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach, w tym Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r.
w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji
i zakresu działania archiwów zakładowych (kat. archiwalna A). W przypadku przetwarzania Pani/Pana danych
na podstawie zgody dane będą przechowywane do chwili ustania celu, w jakim została zebrana lub do wycofania zgody.
7) W związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługują Pani/Panu, z wyjątkami zastrzeżonymi przepisami prawa, następujące uprawnienia: prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii; prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych; prawo do usunięcia danych osobowych, w sytuacji, gdy przetwarzanie danych nie następuje w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisu prawa lub
w ramach sprawowania władzy publicznej; prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania; prawo do ograniczenia przetwarzania danych, przy czym przepisy odrębne mogą wyłączyć możliwość skorzystania z tego prawa. W przypadku, gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie Pani/Pana zgody na przetwarzanie danych osobowych masz prawo do cofnięcia tej zgody w dowolnym momencie bez wpływu na
zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Aby skorzystać
z powyższych praw, należy skontaktować się z administratorem danych lub inspektorem ochrony danych
(dane kontaktowe w pkt. 1 i 2 klauzuli).
8) W sytuacji, gdy uznania, iż przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy „RODO”, przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych
(ul. Stawki 2, 00 - 193 Warszawa)
9) Podanie danych osobowych w zakresie, w jakim przesłankę przetwarzania danych osobowych stanowi przepis prawa jest niezbędne do prawidłowego funkcjonowania Rady Seniorów Miasta Tarnobrzega. W pozostałym zakresie podanie danych ma charakter dobrowolny. Konsekwencją nie podania danych osobowych może być uniemożliwienie Administratorowi realizacji celów wskazanych w pkt 3.
10) Pani/Pana dane osobowe nie będą wykorzystywane do zautomatyzowanego podejmowania decyzji,
w tym do profilowania
ZGODA
Członka Rady Seniorów Miasta Tarnobrzega
NA PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH
Ja, niżej podpisana / podpisany - członek Rady Seniorów Miasta Tarnobrzega:
………………………………………………….…………………………………………………………………,
(imię i nazwisko)
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w postaci:
✓ numeru telefonu: TAK* NIE …………………………………..……
/nr telefonu/
✓ adresu poczty elektronicznej (e-mail): TAK* NIE ……………………………………………..
/adres e-mail/
przez administratora, z siedzibą przy ul. Kościuszki 32, 39-400 Tarnobrzeg w celu ułatwienia ze mną kontaktu.
Jednocześnie oświadczam, że administrator poinformował mnie, przed wyrażeniem zgody, że mam prawo
w dowolnym momencie wycofać zgodę, oraz że wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Zapoznałam/em się z informacją dotyczącą przetwarzania danych osobowych członków Rady Seniorów Miasta Tarnobrzega. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: RODO).
…………………………………. ………………………………………………
/data/ /czytelny podpis/
* w przypadku zaznaczenia odpowiedzi TAK proszę podać numer telefonu i/lub adres e-mail
Aktualizacja z dn. 27.02.2024 r.