Klauzula informacyjna- realizacja uprawnień radnego
Klauzula informacyjna w związku z realizacją autonomicznych uprawnień radnego Rady Miasta Tarnobrzega
Na podstawie art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679
z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych
i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie
o ochronie danych) (Dz.Urz.UE.L.119.1) zwanego dalej „RODO”, informuje się, że:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest radny Rady Miasta Tarnobrzega (lista adresów e-mail poszczególnych radnych znajduje się na BIP Urzędu Miasta Tarnobrzega w zakładce kolejno „Rada Miasta”; „IX Kadencja 2024-2029”; „Radni Rady Miasta”; „Radni Rady Miasta Tarnobrzega IX kadencji”.
Za obsługę administracyjną radnych Rady Miasta Tarnobrzega odpowiada wyodrębniona komórka organizacyjna Urzędu Miasta Tarnobrzega tj. Biuro Rady Miasta z siedzibą ul. Tadeusza Kościuszki 32,
39-400 Tarnobrzeg, tel. 15 81 81 587, e-mail: rada@um.tarnobrzeg.pl. Z każdym radnym może się
Pani/Pan skontaktować również za pośrednictwem Biura Rady Miasta (pod w/w adresem).
2. Jeśli ma Pani/Pan pytania dotyczące sposobu i zakresu przetwarzania Pani/Pana danych osobowych
w zakresie realizacji autonomicznych uprawnień radnego Rady Miasta Tarnobrzega, a także przysługujących Pani/Panu uprawnień, może się Pani/Pan skontaktować z Inspektorem Ochrony Danych w Urzędzie Miasta Tarnobrzega za pomocą adresu: iod@um.tarnobrzeg.pl lub pisemnie na adres siedziby
Rady Miasta Tarnobrzega (dane kontaktowe w pkt. 1).
3. Pani/Pana dane będą przetwarzane w celu realizacji autonomicznych uprawnień radnego Rady Miasta Tarnobrzega na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c i e RODO w związku z przepisami ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym.
4. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest dobrowolne. Niepodanie przez Panią/Pana danych osobowych skutkuje niemożnością realizacji autonomicznych uprawnień radnego Rady Miasta Tarnobrzega.
5. Z uwagi na przetwarzanie danych w celach o których mowa w pkt. 3 odbiorcami Pani/Pana danych będzie Urząd Miasta Tarnobrzega za pośrednictwem Biura Rady Miasta. Ponadto odbiorcami Pani/Pana danych mogą być podmioty uprawnione do uzyskania Pani/Pana danych osobowych na podstawie przepisów prawa.
6. W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych, z wyjątkami zastrzeżonymi przepisami prawa, przysługuje Pani/Panu: prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii; prawo do sprostowania swoich danych; prawo do ograniczenia przetwarzania danych; prawo do usunięcia danych;
prawo do sprzeciwu.
7. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej.
8. W przypadku uznania, iż przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy RODO, przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych
(ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
9. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celów przetwarzania wskazanych w pkt. 3, a następnie przez 25 lat począwszy od dnia 1 stycznia roku następnego od daty zakończenia sprawy (kat. archiwalna A) w związku z ustawą z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach oraz rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych. Za archiwizację Pani/Pana danych osobowych odpowiada Urząd Miasta Tarnobrzega za pośrednictwem Biura Rady Miasta (dane kontaktowe w pkt. 1).
10. Pani/Pana dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji,
w tym profilowaniu.