W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miasta Tarnobrzega

ul. Kościuszki 32
39-400 Tarnobrzeg

tel. centrala: (+48) 15 822 65 70
fax: (+48) 15 822 52 81
e-mail: um@um.tarnobrzeg.pl

skrzynka podawcza
e-PUAP Urzędu Miasta Tarnobrzega
:
/43m87xibay/skrytka

NIP: 867 000 76 81
Regon: 830413509

Złożenie wniosku o rejestrację w Systemie Powiadamiania Mieszkańców

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy Inne
Komórka odpowiedzialna Biuro Informatyki

Od czego zacząć?

W Biurze Obsługi Interesantów Urzędu Miasta Tarnobrzega w budynku przy ul. Mickiewicza 7, w Sektorze A, Sala 1, stanowisko nr 6-7 „Podatki i opłaty lokalne” należy złożyć wniosek o rejestrację w Systemie Powiadamiania Mieszkańców, w celu otrzymywania powiadomień SMS, e-mail lub ePUAP (załącznik nr 1). Wniosek może złożyć zarówno osoba fizyczna, jak i przedsiębiorca. Wnioskodawca musi mieć ukończone 16 lat.

We wniosku należy podać dane niezbędne do rejestracji w systemie, należy określić rodzaj powiadomień, które chce się otrzymywać oraz wskazać wybrany(e) kanał(y) komunikacji.

Uwaga: należy się zapoznać z Regulaminem Systemu Powiadamiania Mieszkańców (dostępnym również w BOI). Złożenie podpisu na formularzu wniosku oznacza akceptację regulaminu oraz wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych.

Dane wnioskodawcy zostaną zarejestrowane w Systemie Powiadamiania Mieszkańców i na tej podstawie będą mu przekazywane powiadomienia dotyczące:

- zbliżającego się terminu płatności podatków lub opłat lokalnych, wiadomości z życia miasta – za pośrednictwem wiadomości e-mail lub ePUAP,

- upływie terminu płatności podatku lub wniesienia opłaty, informacjach kryzysowych – poprzez wiadomości SMS.

Informacje na temat podatków i opłat będą dotyczyły tylko osób (przedsiębiorców) zobowiązanych wobec miasta do ich uiszczenia.  

Przekazywanie informacji za pośrednictwem Systemu Powiadamiania Mieszkańców we wskazanej formie nie jest obowiązkiem Prezydenta Miasta Tarnobrzega, zatem brak otrzymania powiadomienia z Systemu Powiadamiania Mieszkańców nie zwalnia z obowiązku zapłaty przez zobowiązanego należności pieniężnych w wyznaczonym terminie. 

Uwaga: osoby, które użytkują aplikację „Ostrzegator”, nie muszą z niej rezygnować.

Ile kosztuje otrzymanie powiadomienia?

Powiadomienia są bezpłatne.

Który Wydział jest odpowiedzialny za załatwienie sprawy?

Za załatwienie sprawy odpowiedzialny jest Biuro Informatyki we współpracy z wydziałami merytorycznymi: Wydziałem Budżetu i Finansów, Wydziałem Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej, Wydziałem Spraw Obywatelskich, Wydziałem Promocji, Sportu i Kultury, Wydziałem Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego i in.
tel. centrali (15) 822 65 70 wew.569, 515.

Jak długo czeka się na załatwienie sprawy?

Użytkownik jest rejestrowany niezwłocznie po przekazaniu formularza wniosku do Biura Informatyki, nie później niż w terminie 14 dni.

W jaki sposób można odebrać powiadomienia?

Powiadomienia można odebrać za pośrednictwem e-mail, ePUAP lub SMS pod warunkiem, że w zgłoszeniu zaznaczono odpowiednią opcję.

Obowiązujące przepisy prawne:

- Ustawa z dnia 8 marca -1990 r. o samorządzie gminnym (j.t. Dz.U. Z 2018 r. poz.994 ze zm.),

- Ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (j.t. Dz.U z 2017 r. poz. 1219 ze zm.),

- Zarządzenie Prezydenta Miasta Tarnobrzega nr 59/2019 z dnia 7 lutego 2019 r. w sprawie udostępnienia Portalu i Aplikacji Mobilnej eUrząd, wdrożenia Systemu Powiadamiania Mieszkańców oraz wprowadzenia regulaminów.

O czym należy pamiętać?

Należy pamiętać o podaniu prawidłowych danych we wniosku o rejestrację w Systemie Powiadamiania Mieszkańców, o zakreśleniu  właściwych kanałów komunikacji, którymi mają być przekazywane powiadomienia oraz określeniu informacji, które chce się otrzymywać. Należy pamiętać o zapoznaniu się z regulaminem usługi.

Co przysługuje wnioskodawcy?

Wnioskodawcy przysługuje prawo do zmiany danych w Systemie Powiadamiania Mieszkańców lub prawo do wyrejestrowania z systemu. Wówczas należy wypełnić formularz wniosku o zmianę/wyrejestrowanie danych w Systemie Powiadamiania Mieszkańców, stanowiący załącznik nr 2 do niniejszego Przewodnika Mieszkańca i złożyć w Biurze Obsługi Interesantów.

Wzory wniosków w załączeniu

  • Załącznik nr 1 - Wniosek  o rejestrację w Systemie Powiadamiania Mieszkańców w celu otrzymywania powiadomień SMS lub e-mail lub ePUAP

  • Załącznik nr 2 - Wniosek o zmianę/wyrejestrowanie danych w Systemie Powiadamiania Mieszkańców

 

Informacja o przetwarzaniu Pani/Pana danych osobowych znajduje się w załączniku "Klauzula RODO".
Prosimy o zapoznanie się z jej treścią.

 

Kontakt:
Biuro Informatyki
tel. centrali (15) 822 65 70 wew. 569, 515

Załączniki

Klauzula RODO docx, 14 kB

Powiadom znajomego