W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miasta Tarnobrzega

ul. Kościuszki 32
39-400 Tarnobrzeg

tel. centrala: (+48) 15 822 65 70
fax: (+48) 15 822 52 81
e-mail: um@um.tarnobrzeg.pl

skrzynka podawcza
e-PUAP Urzędu Miasta Tarnobrzega
:
/43m87xibay/skrytka

NIP: 867 000 76 81
Regon: 830413509

Uzyskanie dostępu do Portalu eUrząd oraz Aplikacji Mobilnej eUrząd

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy Inne
Komórka odpowiedzialna Biuro Informatyki

 Od czego zacząć?

Portal eUrząd to portal dostępny pod adresem https://eurzad.tarnobrzeg.pl, który umożliwia dostęp do różnych informacji urzędowych drogą elektroniczną, niezależnie od pory dnia i miejsca pobytu, np.:

- bez rejestracji w portalu można uzyskać:

  • informacje o planie i wykonaniu dochodów oraz wydatków budżetu miasta, 

  • dostęp do formularzy elektronicznych usług udostępnianych przez urząd, możliwych do załatwienia przez platformę ePUAP, 

- po zarejestrowaniu w portalu istnieje możliwość:

  • dostępu do informacji o zobowiązaniach podatkowych i opłatach od osób fizycznych oraz prawnych, które Państwo reprezentują, jak również informacji z innych rejestrów urzędu,

  • lokalizacji nieruchomości, której dotyczy opłata, na mapie Miejskiego Geoportalu, 

  • elektronicznej realizacji płatności zobowiązań wobec Urzędu – jednej/kilku rat albo całości należności. 

Uwaga: aby skorzystać z usług eUrzędu należy posiadać: konto użytkownika na platformie ePUAP,  profil zaufany lub podpis elektroniczny (więcej informacji na temat Załatwiania spraw urzędowych przez internet na ePUAP).

Następnie należy wypełnić formularz o założenie konta w eUrzędzie, podpisać wniosek profilem zaufanym lub podpisem elektronicznym i przesłać do URZĘDU MIASTA TARNOBRZEGA. 

Należy zapoznać się z Regulaminem Portalu eUrząd oraz Regulaminem Aplikacji Mobilnej eUrząd, dostępnym również w BOI.

Złożenie podpisu na formularzu wniosku oznacza akceptację regulaminu(ów) oraz wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych.

Dane wnioskodawcy zostaną zarejestrowane w Systemie eUrząd, niezwłocznie po przekazaniu wniosku do Biura Informatyki, nie później jednak niż w terminie 14 dni. 

Aby skorzystać z aplikacji mobilnej eUrząd należy posiadać konto dostępowe do portalu eUrząd. Aplikację można pobrać nieodpłatnie w sklepie Google Play (dla systemu Android), uruchomić ją i aktywować przez podanie numeru PESEL oraz PIN, który należy ustawić w portalu eUrząd. Na adres e-mail (podany przy rejestracji do portalu) zostanie przesłany link umożliwiający wprowadzenie PINu do aplikacji mobilnej. Następnie ustalony PIN należy wpisać do aplikacji i od tej pory możliwy jest dostęp do eUrzędu poprzez aplikację mobilną.

Posiadacz aplikacji, korzystając z dostępu do Internetu oraz włączonej lokalizacji, może wysłać do urzędu powiadomienia np. o ubytku w drodze
i załączyć zdjęcie miejsca zdarzenia. Urząd otrzyma powiadomienie wraz z lokalizacją usterki. Wówczas możliwa będzie szybka reakcja na  tę sytuację.

Ile to kosztuje?

Dostęp do eUrzędu oraz pobranie aplikacji mobilnej jest bezpłatne.

Wydział odpowiedzialny za załatwienie sprawy

Biuro Informatyki –  tel. centrali (15) 822 65 70 wew. 569 lub 515.

Jak długo czeka się na załatwienie sprawy?

Użytkownik jest rejestrowany niezwłocznie po przekazaniu formularza wniosku do Biura Informatyki, nie później jednak niż w terminie 14 dni.

W jaki sposób można korzystać z portalu eUrząd?

W oparciu o login i hasło ePUAP.

Przepisy prawne obowiązujące przy załatwieniu sprawy:

- Ustawa z dnia 8 marca -1990 r. o samorządzie gminnym (j.t. Dz.U. Z 2018 r. poz.994 ze zm.),

- Ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (j.t. Dz.U z 2017 r. poz. 1219 ze zm.),

- Zarządzenie Prezydenta Miasta Tarnobrzega nr 59/2019 z dnia 7 lutego 2019 r.w sprawie udostępnienia Portalu i Aplikacji Mobilnej eUrząd, wdrożenia Systemu Powiadamiania Mieszkańców oraz wprowadzenia regulaminów.

O czym należy pamiętać?

Należy pamiętać o:

  • podaniu prawidłowych i pełnych danych Użytkownika we wniosku o rejestrację w Portalu eUrząd

  • zapoznaniu się z regulaminami usług

Aby skorzystać z kompletnych usług elektronicznych warto złożyć wniosek o rejestrację w Systemie Powiadamiania Mieszkańców w celu otrzymywania powiadomień sms lub email lub ePUAP.

Co przysługuje wnioskodawcy?

Wnioskodawcy przysługuje prawo do zmiany danych na Platformie eUrząd lub prawo wyrejestrowania z systemu. Wówczas należy wypełnić stosowny formularz wniosku dostępny w eUrzędzie i złożyć za pośrednictwem platformy ePUAP.

 

Wzory wniosków znajdują się w eUrzędzie.

 

Informacja o przetwarzaniu Pani/Pana danych osobowych znajduje się w załączniku "Klauzula RODO".
Prosimy o zapoznanie się z jej treścią.

 

Kontakt:
Biuro Informatyki
tel. centrali (15) 822 65 70 wew. 569, 515

Załączniki

Klauzula RODO docx, 13 kB

Powiadom znajomego