W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miasta Tarnobrzega

ul. Kościuszki 32
39-400 Tarnobrzeg

tel. centrala: (+48) 15 822 65 70
fax: (+48) 15 822 52 81
e-mail: um@um.tarnobrzeg.pl

skrzynka podawcza
e-PUAP Urzędu Miasta Tarnobrzega
:
/43m87xibay/skrytka

NIP: 867 000 76 81
Regon: 830413509

Zgłoszenie rozbiórki

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy Architektura, budownictwo, zagospodarowanie przestrzenne
Komórka odpowiedzialna Wydział Urbanistyki, Architektury i Budownictwa

Kto może wystąpić z wnioskiem?

Każdy, kto wykaże prawo do dysponowania nieruchomością na cele budowlane, pod warunkiem zgodności zamierzenia budowlanego z przepisami.

Istnieje możliwość wydania zaświadczenia o braku podstaw do wniesienia sprzeciwu.

Wymagane dokumenty do załatwienia sprawy:

1) zgłoszenie budowy lub wykonywania innych robót budowlanych,

2) oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane,

3) odpowiednie szkice lub rysunki, a także pozwolenia, uzgodnienia i opinie wymagane odrębnymi przepisami – w zależności od potrzeb,

4) upoważnienie udzielone osobie występującej w imieniu inwestora,

5) dowód uiszczenia opłaty – opcjonalnie.

 

W załączeniu wzór wniosku

Opłaty:

1) od zaświadczenia 17 zł,

2) od dokumentu stwierdzającego ustanowienie pełnomocnictwa: 17 zł.

Sposób i miejsce złożenia dokumentów:

1) osobiście w Biurze Obsługi Interesantów

2) listownie przez operatora pocztowego

3) za pomocą platformy ePUAP, na adres elektronicznej skrzynki podawczej: /43m87xibay/skrytka

Termin załatwienia sprawy: 

21 dni od dnia doręczenia – możliwość przystąpienia do wykonywania robót budowlanych – w przypadku niewniesienia sprzeciwu do zgłoszenia przez właściwy organ w drodze decyzji. W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wezwanie wnioskodawcy do ich uzupełnienia – wówczas termin 21 dni biegnie od terminu uzupełnienia dokumentów.

Tryb odwoławczy: 

W przypadku zaświadczenia – nie dotyczy;

w przypadku decyzji – odwołanie do Wojewody Podkarpackiego za pośrednictwem Prezydenta Miasta w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.

Podstawa prawna:

- Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2020 r., poz. 1333 z późn. zm.),

- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz. U. z 2021 r., poz. 735 z późn. zm.).

 

Informacja o przetwarzaniu Pani/Pana danych osobowych znajduje się w załączniku "Klauzula RODO".
Prosimy o zapoznanie się z jej treścią.

 

Kontakt:
Wydział Urbanistyki, Architektury i Budownictwa
tel. 15 8181 212
e-mail: budownictwo@um.tarnobrzeg.pl

Załączniki

Klauzula RODO docx, 13 kB

Powiadom znajomego