Zgłoszenie zmiany sposobu użytkowania obiektu budowlanego lub jego części
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | architektura, budownictwo, zagospodarowanie przestrzenne |
---|---|
Komórka odpowiedzialna | Wydział Urbanistyki, Architektury i Budownictwa |
Kto może wystąpić z wnioskiem?
Wniosek może złożyć każdy kto okaże się prawem do dysponowania nieruchomością na cele budowlane.
Wymagane dokumenty do załatwienia sprawy:
1) wniosek,
2) opis i rysunek określający usytuowanie obiektu budowlanego w stosunku do granic nieruchomości i innych obiektów budowlanych istniejących lub budowanych na tej i sąsiednich nieruchomościach, z oznaczeniem części obiektu budowlanego, w której zamierza się dokonać zmiany sposobu użytkowania;
3) zwięzły opis techniczny, określający rodzaj i charakterystykę obiektu budowlanego oraz jego konstrukcję, wraz z danymi techniczno-użytkowymi, w tym wielkościami i rozkładem obciążeń, a w razie potrzeby, również danymi technologicznymi;
4) oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane;
5) zaświadczenie wójta, burmistrza albo prezydenta miasta o zgodności zamierzonego sposobu użytkowania obiektu budowlanego z ustaleniami obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego albo decyzję o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, w przypadku braku obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego;
6) w przypadku zmiany sposobu użytkowania, powodującej podjęcie bądź zaniechanie w obiekcie budowlanym lub jego części działalności zmieniającej warunki: bezpieczeństwa pożarowego, powodziowego, pracy, zdrowotne, higieniczno-sanitarne, ochrony środowiska bądź wielkość lub układ obciążeń - ekspertyzę techniczną, wykonaną przez osobę posiadającą uprawnienia budowlane bez ograniczeń w odpowiedniej specjalności;
7) w zależności od potrzeb - pozwolenia, uzgodnienia lub opinie wymagane odrębnymi przepisami
W załączeniu wzór wniosku
Opłaty:
Nie podlega opłacie skarbowej.
Od dokumentu stwierdzającego ustanowienie pełnomocnictwa: 17 zł.
Sposób i miejsce złożenia dokumentów:
1) osobiście w Biurze Obsługi Interesantów
2) listownie przez operatora pocztowego
3) za pomocą platformy ePUAP, na adres elektronicznej skrzynki podawczej: /43m87xibay/skrytka
Termin załatwienia sprawy:
Do zmiany użytkowania można przystąpić, jeżeli w terminie 30 dni od dnia doręczenia kompletnego zgłoszenia właściwy organ nie wniesie sprzeciwu w drodze decyzji. W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia i złożenia w Biurze Obsługi Interesantów, wówczas termin 30 dniowy biegnie od dnia uzupełnienia dokumentów.
Tryb odwoławczy:
Wnioskodawcy przysługuje odwołanie od decyzji - sprzeciwu do Wojewody Podkarpackiego za pośrednictwem Prezydenta Miasta w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 7 lipca 1994r - Prawo budowlane (tekst jednolity – Dz. U. z 2020r. poz. 1333 z późniejszymi zmianami)
- Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz. U. z 2021 poz. 735 z późniejszymi zmianami).
Informacja o przetwarzaniu Pani/Pana danych osobowych znajduje się w załączniku "Klauzula RODO".
Prosimy o zapoznanie się z jej treścią.