W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miasta Tarnobrzega

ul. Kościuszki 32
39-400 Tarnobrzeg

tel. centrala: (+48) 15 822 65 70
fax: (+48) 15 822 52 81
e-mail: um@um.tarnobrzeg.pl

skrzynka podawcza
e-PUAP Urzędu Miasta Tarnobrzega
:
/43m87xibay/skrytka

NIP: 867 000 76 81
Regon: 830413509

Zgłoszenie zmiany sposobu użytkowania obiektu budowlanego lub jego części

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy Architektura, budownictwo, zagospodarowanie przestrzenne
Komórka odpowiedzialna Wydział Urbanistyki, Architektury i Budownictwa

Kto może wystąpić z wnioskiem?

Wniosek może złożyć każdy kto okaże się prawem do dysponowania nieruchomością na cele budowlane.

Wymagane dokumenty do załatwienia sprawy:

1) wniosek,

2) opis i rysunek określający usytuowanie obiektu budowlanego w stosunku do granic nieruchomości i innych obiektów budowlanych istniejących lub budowanych na tej i sąsiednich nieruchomościach, z oznaczeniem części obiektu budowlanego, w której zamierza się dokonać zmiany sposobu użytkowania;

3) zwięzły opis techniczny, określający rodzaj i charakterystykę obiektu budowlanego oraz jego konstrukcję, wraz z danymi techniczno-użytkowymi, w tym wielkościami i rozkładem obciążeń, a w razie potrzeby, również danymi technologicznymi;

4) oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane;

5) zaświadczenie wójta, burmistrza albo prezydenta miasta o zgodności zamierzonego sposobu użytkowania obiektu budowlanego z ustaleniami obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego albo decyzję o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, w przypadku braku obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego;

6) w przypadku zmiany sposobu użytkowania, powodującej   podjęcie bądź zaniechanie w obiekcie budowlanym lub jego części działalności zmieniającej warunki: bezpieczeństwa pożarowego, powodziowego, pracy, zdrowotne, higieniczno-sanitarne, ochrony środowiska bądź wielkość lub układ obciążeń - ekspertyzę techniczną, wykonaną przez osobę posiadającą uprawnienia budowlane bez ograniczeń w odpowiedniej specjalności;

7) w zależności od potrzeb - pozwolenia, uzgodnienia lub opinie wymagane odrębnymi przepisami

W załączeniu wzór wniosku

Opłaty:

Nie podlega opłacie skarbowej.

Od dokumentu stwierdzającego ustanowienie pełnomocnictwa: 17 zł.

Sposób i miejsce złożenia dokumentów:

1) osobiście w Biurze Obsługi Interesantów

2)  listownie przez operatora pocztowego

3) za pomocą platformy ePUAP, na adres elektronicznej skrzynki podawczej: /43m87xibay/skrytka

Termin załatwienia sprawy: 

Do zmiany użytkowania  można przystąpić, jeżeli w terminie 30 dni od dnia doręczenia kompletnego zgłoszenia właściwy organ nie wniesie sprzeciwu w drodze decyzji.  W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia i złożenia w Biurze Obsługi Interesantów, wówczas termin 30 dniowy biegnie od dnia uzupełnienia dokumentów.

Tryb odwoławczy: 

Wnioskodawcy przysługuje odwołanie od decyzji - sprzeciwu do Wojewody Podkarpackiego za pośrednictwem Prezydenta Miasta  w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.

Podstawa prawna:

- Ustawa z dnia 7 lipca 1994r - Prawo budowlane (tekst jednolity – Dz. U. z 2020r. poz. 1333 z późniejszymi zmianami) 

- Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz. U. z 2021 poz. 735 z późniejszymi zmianami).

 

Informacja o przetwarzaniu Pani/Pana danych osobowych znajduje się w załączniku "Klauzula RODO".
Prosimy o zapoznanie się z jej treścią.

 

Kontakt:
Wydział Urbanistyki, Architektury i Budownictwa
tel. 15 8181 212
e-mail: budownictwo@um.tarnobrzeg.pl

Załączniki

Klauzula RODO docx, 13 kB

Powiadom znajomego