W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miasta Tarnobrzega

ul. Kościuszki 32
39-400 Tarnobrzeg

tel. centrala: (+48) 15 822 65 70
fax: (+48) 15 822 52 81
e-mail: um@um.tarnobrzeg.pl

skrzynka podawcza
e-PUAP Urzędu Miasta Tarnobrzega
:
/43m87xibay/skrytka

NIP: 867 000 76 81
Regon: 830413509

Wydanie decyzji o przeniesieniu pozwolenia na budowę na rzecz innego inwestora, przeniesieniu zgłoszenia na rzecz innego inwestora

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy Architektura, budownictwo, zagospodarowanie przestrzenne
Komórka odpowiedzialna Wydział Urbanistyki, Architektury i Budownictwa

Kto może wystąpić z wnioskiem?

Wniosek może złożyć każdy kto okaże się prawem do dysponowania nieruchomością na cele budowlane.

Wymagane dokumenty do załatwienia sprawy:

1) wniosek,

2) zgodę poprzedniego inwestora na przeniesienie decyzji / zgłoszenia na rzecz innej osoby,

3) oświadczenie o prawie do dysponowania nieruchomością (W przypadku gdy prawem do nieruchomości dysponuje więcej niż jedna osoba fizyczna lub prawna, wymagana jest zgoda wszystkich tych osób),

4) dziennik budowy do wglądu (w przypadku gdy budowa została rozpoczęta),

5) kserokopię decyzji o pozwoleniu na budowę lub zgłoszenia, 

6) upoważnienie udzielone osobie występującej w imieniu inwestora.

W załączeniu wzór wniosku

Opłaty:

1) Opłata skarbowa od przeniesienia pozwolenia na budowę/ zgłoszenia  wynosi 90,00 zł.

2) Wnioski dotyczące budynków mieszkalnych jedno- i wielorodzinnych nie podlegają opłacie skarbowej. Zwolnienie dotyczy także jednostek budżetowych, samorządowych i pożytku publicznego.

3) od dokumentu stwierdzającego ustanowienie pełnomocnictwa: 17 zł.

Sposób i miejsce złożenia dokumentów:

1) osobiście w Biurze Obsługi Interesantów

2) listownie przez operatora pocztowego

3) za pomocą platformy ePUAP, na adres elektronicznej skrzynki podawczej: /43m87xibay/skrytka

Termin załatwienia sprawy: 

Rozpatrzenie kompletnego wniosku winno nastąpić w ciągu miesiąca od dnia złożenia. Sprawy wymagające uzupełnienia ze względu na niekompletną zawartość rozpatrywane są w terminie późniejszym, w zależności od skompletowania wniosku przez inwestora.

Tryb odwoławczy: 

Wnioskodawcy przysługuje odwołanie od decyzji - sprzeciwu do Wojewody Podkarpackiego za pośrednictwem Prezydenta Miasta  w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.

Podstawa prawna:

- Ustawa z dnia 7 lipca 1994r - Prawo budowlane (tekst jednolity – Dz. U. z 2020r. poz. 1333 z późniejszymi zmianami) 

- Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz. U. z 2021 poz. 735 z późniejszymi zmianami).

 

Informacja o przetwarzaniu Pani/Pana danych osobowych znajduje się w załączniku "Klauzula RODO".
Prosimy o zapoznanie się z jej treścią.

 

Kontakt:
Wydział Urbanistyki, Architektury i Budownictwa
tel. 15 8181 212
e-mail: budownictwo@um.tarnobrzeg.pl

Załączniki

Klauzula RODO docx, 13 kB

Powiadom znajomego