W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miasta Tarnobrzega

ul. Kościuszki 32
39-400 Tarnobrzeg

tel. centrala: (+48) 15 822 65 70
fax: (+48) 15 822 52 81
e-mail: um@um.tarnobrzeg.pl

skrzynka podawcza
e-PUAP Urzędu Miasta Tarnobrzega
:
/43m87xibay/skrytka

NIP: 867 000 76 81
Regon: 830413509

Wydanie decyzji o pozwoleniu na budowę lub rozbiórkę, lub decyzji zatwierdzającej projekt budowlany

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy Architektura, budownictwo, zagospodarowanie przestrzenne
Komórka odpowiedzialna Wydział Urbanistyki, Architektury i Budownictwa

Kto może wystąpić z wnioskiem?

Wniosek może złożyć każdy kto okaże się prawem do dysponowania nieruchomością na cele budowlane.

Wymagane dokumenty do załatwienia sprawy:

Wniosek o wydanie decyzji pozwolenia na budowę:

1) wniosek,

2)  trzy egzemplarze projektu budowlanego wraz z opiniami, uzgodnieniami, pozwoleniami i innymi dokumentami wymaganymi przepisami szczególnymi oraz zaświadczeniem, o którym mowa w art. 12 ust. 7, aktualnym na dzień opracowania projektu; nie dotyczy to uzgodnienia i opiniowania przeprowadzanego w ramach oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko albo oceny oddziaływania przedsięwzięcia na obszar Natura 2000;

3) oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane;

4) decyzję o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, jeżeli jest ona wymagana zgodnie z przepisami o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym;

5) w przypadku obiektów zakładów górniczych oraz obiektów usytuowanych na terenach zamkniętych i terenach, o których mowa w art. 82 ust. 3 pkt 1, postanowienie o uzgodnieniu z organem administracji architektoniczno-budowlanej, o którym mowa w art. 82 ust. 2, projektowanych rozwiązań w zakresie: linii zabudowy oraz elewacji obiektów budowlanych projektowanych od strony dróg, ulic, placów i innych miejsc publicznych,   przebiegu i charakterystyki technicznej dróg, linii komunikacyjnych oraz sieci uzbrojenia terenu, wyprowadzonych poza granice terenu zamkniętego, portów morskich i przystani morskich, a także podłączeń tych obiektów do sieci użytku publicznego;

6) w przypadku drogi w transeuropejskiej sieci drogowej:

a) wynik audytu bezpieczeństwa ruchu drogowego, o którym mowa w art. 24l ust. 1 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych,

b) uzasadnienie zarządcy drogi, o którym mowa w art. 24l ust. 4 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych.

7) upoważnienie udzielone osobie działającej w imieniu inwestora.

 

Wniosek o wydanie decyzji o pozwoleniu na rozbiórkę:

1) wniosek

2) zgodę właściciela obiektu;

3) szkic usytuowania obiektu budowlanego;

4) opis zakresu i sposobu prowadzenia robót rozbiórkowych;

5) opis sposobu zapewnienia bezpieczeństwa ludzi i mienia;

6) pozwolenia, uzgodnienia lub opinie innych organów, a także inne dokumenty, wymagane przepisami szczególnymi; nie dotyczy to uzgodnienia i opinii uzyskiwanych w ramach oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko albo oceny oddziaływania przedsięwzięcia na obszar Natura 2000;

7) w zależności od potrzeb, projekt rozbiórki obiektu.

8) upoważnienie udzielone osobie działającej w imieniu inwestora

W załączeniu wzór wniosku.

Opłaty:

1) Od zatwierdzenia projektu budowlanego – 47zł;

2) Od pozwoleń wydanych na podstawie przepisów prawa budowlanego

- na budowę nowego obiektu budowlanego oraz urządzeń budowlanych związanych z obiektem budowlanym

a) budynku przeznaczonego na prowadzenie działalności gospodarczej innej niż rolnicza i leśna:

- za każdy m2 powierzchni użytkowej – 1zł;

- nie więcej niż 539zł,

b) budynku służącego celom gospodarczym w gospodarstwie rolnym – 14zł,

c) innego budynku – 48zł,

d) studni oraz urządzeń do usuwania nieczystości stałych i ścieków – 20zł,

e) budowli związanych z produkcją rolną – 112zł,

f) sieci wodociągowych, kanalizacyjnych, elektroenergetycznych, telekomunikacyjnych, gazowych, cieplnych, oraz dróg z wyjątkiem dróg dojazdowych, dojść do budynków i zjazdów z drogi – 2143zł,

g) sieci wodociągowych, kanalizacyjnych, elektroenergetycznych, telekomunikacyjnych, gazowych, cieplnych oraz dróg o długości do 1 km – 105zł,

h) innych budowli – 155zł,

i) urządzeń budowlanych związanych z obiektem budowlanym – 91zl,

W przypadku wydania pozwolenia na budowę budynku  o funkcji mieszanej, przy obliczaniu opłaty nie uwzględnia się powierzchni części mieszkalnej tego budynku.

W przypadku wydawania pozwolenia na budowę obejmującego więcej niż jeden obiekt budowlany wymieniony w niniejszym ustępie, opłatę skarbową pobiera się od każdego obiektu odrębnie.

3) Na przebudowę lub remont obiektu budowlanego - 50% stawek określonych w pkt 2

4) Pozwolenie na rozbiórkę obiektu budowlanego – 36zł.

5) Od dokumentu stwierdzającego ustanowienie pełnomocnictwa: 17 zł.

Sposób i miejsce złożenia dokumentów:

1) osobiście w Biurze Obsługi Interesantów

2) listownie przez operatora pocztowego

3) za pomocą platformy ePUAP, na adres elektronicznej skrzynki podawczej: /43m87xibay/skrytka

Termin załatwienia sprawy: 

Rozpatrzenie sprawy winno nastąpić w ciągu 1 miesiąca od dnia złożenia kompletnego wniosku wraz z kompletnymi załącznikami. Sprawy wymagające dokonania uzupełnienia dokumentów, rozpatrywane są w terminie uzależnionym od dokonania uzupełnień. Sprawy skomplikowane rozpatrywane są w terminie dwóch miesięcy od dnia złożenia kompletnego wniosku oraz załączników do wniosku.

Tryb odwoławczy: 

Wnioskodawcy przysługuje odwołanie od decyzji - sprzeciwu do Wojewody Podkarpackiego za pośrednictwem Prezydenta Miasta  w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.

Podstawa prawna:

- Ustawa z dnia 7 lipca 1994r - Prawo budowlane (tekst jednolity – Dz. U. z 2020r. poz. 1333 z późniejszymi zmianami) 

- Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz. U. z 2021 poz. 735 z późniejszymi zmianami).

- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002r. w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz. U. z 2019r. poz. 1065 z późniejszymi zmianami)

- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz. U. z dnia 18.09.2020r. poz. 1609 z późniejszymi zmianami)

- Ustawa z dnia 27 kwietnia 2001r - Prawo ochrony środowiska - W przypadku inwestycji mogących znacząco oddziaływać na środowisko (tekst jednolity - Dz. U. 2013 poz. 1232 z późniejszymi zmianami)

 

Informacja o przetwarzaniu Pani/Pana danych osobowych znajduje się w załączniku "Klauzula RODO".
Prosimy o zapoznanie się z jej treścią.

 

Kontakt:
Wydział Urbanistyki, Architektury i Budownictwa
tel. 15 8181 212
e-mail: budownictwo@um.tarnobrzeg.pl

Załączniki

Klauzula RODO docx, 13 kB

Powiadom znajomego