W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miasta Tarnobrzega

ul. Kościuszki 32
39-400 Tarnobrzeg

tel. centrala: (+48) 15 822 65 70
fax: (+48) 15 822 52 81
e-mail: um@um.tarnobrzeg.pl

skrzynka podawcza
e-PUAP Urzędu Miasta Tarnobrzega
:
/43m87xibay/skrytka

NIP: 867 000 76 81
Regon: 830413509

Wydawanie decyzji w sprawie zmiany stanu wody na gruncie

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy Środowisko, rolnictwo
Komórka odpowiedzialna Wydział Gospodarki Komunalnej i Środowiska

Kto może wystąpić z wnioskiem?

Z wnioskiem o wydanie decyzji w sprawie zmiany stanu wody na gruncie może wystąpić właściciel działki, na której wystąpiły szkody w wyniku  dokonanej przez właściciela działki sąsiedniej zmiany stanu wody na gruncie.

Wymagane dokumenty do załatwienia sprawy:

1) Wniosek właściciela  gruntu zawierający:

a) dane wnioskodawcy (imię i nazwisko, adres zamieszkania),

b) numery  ewidencyjne działek, na których dochodzi do szkód oraz działek, na których zaistniała zmiana stanu wody na gruncie powoduje szkody,

c) opis w jaki sposób doszło do zmiany stanu wody na gruncie,

d) data, kiedy właściciel gruntu sąsiedniego dowiedział się o szkodliwym oddziaływaniu na jego grunt,

e) udokumentowanie powstałych szkód na gruncie.

Opłaty:

Nie podlega opłacie

Sposób i miejsce złożenia dokumentów:

1) osobiście w Biurze Obsługi Interesantów

2) listownie przez operatora pocztowego

3) za pomocą platformy ePUAP, na adres elektronicznej skrzynki podawczej: /43m87xibay/skrytka.

Termin załatwienia sprawy:

Termin wydania decyzji   zgodnie z Kpa - w przypadku złożenia kompletnego wniosku nie dłużej niż 1 miesiąc, a w przypadku sprawy szczególnie skomplikowanej nie dłużej niż 2 miesiące, z zastrzeżeniem art. 35§ 5 Kpa, na podstawie którego do terminów załatwienia sprawy nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa do dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania, okresów trwania mediacji, okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu.

Tryb odwoławczy:

Stronie służy prawo do wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Tarnobrzegu za pośrednictwem Prezydenta Miasta Tarnobrzega  w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji.

Podstawa  prawna:

- art. 234 ustawy z dnia 20 lipca 2017 Prawo wodne  (Dz. U. z 2021r.poz.2233 z późn. zm.),

- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego( Dz. U. z 2021 r. poz.735 z późn. zm.)

Uwagi:

Postępowania w sprawie wydania  decyzji  nakazującej właścicielowi gruntu przywrócenie do stanu poprzedniego lub wykonania urządzeń zapobiegających szkodom nie wszczyna się, jeżeli upłynęło 5 lat od dnia, w którym właściciel gruntu sąsiedniego dowiedział się o szkodliwym oddziaływaniu na jego grunt.

 

Informacja o przetwarzaniu Pani/Pana danych osobowych znajduje się w załączniku "Klauzula RODO".
Prosimy o zapoznanie się z jej treścią.

 

Kontakt:
Wydział Gospodarki Komunalnej i Środowiska 
tel. 15 8181224

Załączniki

Powiadom znajomego