W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miasta Tarnobrzega

ul. Kościuszki 32
39-400 Tarnobrzeg

tel. centrala: (+48) 15 822 65 70
fax: (+48) 15 822 52 81
e-mail: um@um.tarnobrzeg.pl

skrzynka podawcza
e-PUAP Urzędu Miasta Tarnobrzega
:
/43m87xibay/skrytka

NIP: 867 000 76 81
Regon: 830413509

Wydanie zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy komunikacja, transport
Komórka odpowiedzialna Wydział Komunikacji

Kto może wystąpić z wnioskiem?

Zezwolenie wydawanie jest przedsiębiorcy spełniającemu warunki przewidziane przepisami ustawy o transporcie drogowym.

Wymagane dokumenty:

Aby uzyskać zezwolenie wypełnij wniosek (Załącznik nr 1), następnie wydrukuj go i podpisz.

Do wniosku o udzielenie zezwolenia należy dołączyć:

1. oświadczenie osoby zarządzającej transportem, że zgodnie z art. 4 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 1071/2009 będzie pełnić rolę zarządzającego transportem lub oświadczenie osoby uprawnionej na podstawie umowy do wykonywania zadań zarządzającego transportem w imieniu przedsiębiorcy, że spełnia warunki, o których mowa w art. 4 ust. 2 lit. c rozporządzenia (WE) nr 1071/2009,

2. kopię certyfikatu kompetencji zawodowych osoby zarządzającej transportem albo osoby uprawnionej na podstawie umowy do wykonywania zadań zarządzającego transportem w imieniu przedsiębiorcy wraz z dokumentem potwierdzającym jej związek z przedsiębiorstwem,

3. informację z Krajowego Rejestru Karnego dotyczącą osoby: będącej członkiem organu zarządzającego osoby prawnej, osoby zarządzającej spółką jawną lub  komandytową, prowadzącej działalność gospodarczą – w przypadku innego przedsiębiorcy, zarządzającej transportem lub uprawnionej na podstawie umowy do wykonywania zadań zarządzającego transportem w imieniu przedsiębiorcy,

4. dokumenty potwierdzające posiadanie odpowiedniej zdolności finansowej zapewniającej podjęcie i prowadzenie działalności, o których mowa w art. 7 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) Nr 1071/2009 z dnia 21 października 2009r. ustanawiające wspólne zasady dotyczące warunków wykonywania zawodu przewoźnika drogowego i uchylające dyrektywę Rady 96/26/WEtj. sprawozdanie finansowe za rok poprzedzający złożenie wniosku, gwarancja bankowa gwarancja ubezpieczeniowa w wysokości:

a) 9000 euro na pierwszy pojazd,

b) 5000 euro na każdy następny pojazd,


5. oświadczenie o zamiarze zatrudnienia kierowców, lub oświadczenie o zamiarze współpracy z osobami niezatrudnionymi przez przedsiębiorcę, lecz wykonującymi osobiście przewóz na jego rzecz, spełniającymi warunki.

6. wykaz pojazdów samochodowych wraz z urzędowo potwierdzonymi kopiami dowodów   rejestracyjnych,

7. dokument stwierdzający posiadanie tytułu prawnego do dysponowania pojazdem lub pojazdami samochodowymi w przypadku gdy przedsiębiorca nie jest ich właścicielem,

8. dowód wpłaty za wydanie zezwolenia,

9. pełnomocnictwo gdy strona działa przez pełnomocnika.

10. oświadczenie przedsiębiorcy, że dysponuje bazą eksploatacyjną wraz ze wskazanie adresu bazy, jeżeli adres ten jest inny niż adres przedsiębiorcy i jego siedziby albo adresu zamieszkania

Opłaty:

Za wydanie zezwolenia i wypisów z zezwolenia musisz wnieść opłatę.

Wysokość opłaty:

Zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego udziela się na czas nieoznaczony i opłata wynosi 1000 zł.

Za wydanie wypisu w przypadku zmiany zezwolenia lub licencji pobiera się opłatę w wysokości 11 % opłaty jak za udzielenie licencji lub zezwolenia - 110 zł z każdy wydany wypis.

Za wydanie wtórnika zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego lub licencji w przypadku jej utraty na skutek okoliczności niezależnych od przedsiębiorcy pobiera się 10% opłaty jak za udzielenie zezwolenia lub licencji; w innych przypadkach utraty licencji to 25 % opłaty jak za udzielenie licencji.

Za wydanie wtórnika wypisu z zezwolenia lub z licencji pobiera się 1% opłaty jak za udzielenie tych dokumentów - 10 zł.

Możesz to zrobić:

1. przelewem na konto Urzędu Miasta  Tarnobrzega:
- nr konta Urzędu: PKO S.A. I Oddział Tarnobrzeg
Nr 18124027441111000039909547

2. gotówką (ul. Mickiewicza 7, 39-400 Tarnobrzeg, Kasa).  

Miejsce złożenia dokumentów:  

Wydział Komunikacji , Urząd Miasta Tarnobrzega, ul. Mickiewicza 7, 39-400 Tarnobrzeg, BOI Sektor A Sala 2, tel. 158181209.   

Termin i sposób załatwienia:

Wydanie zezwolenia i wypisów z zezwolenia następuje  w terminie do 30 dni.

Tryb odwoławczy:

Możesz odwołać się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Tarnobrzegu w terminie do 14 dni.

Podstawa prawna:

- ustawa z dnia 6 września 2001r o transporcie drogowym, wraz z przepisami wykonawczymi.

 

Informacja o przetwarzaniu Pani/Pana danych osobowych znajduje się w załączniku "Klauzula RODO".
Prosimy o zapoznanie się z jej treścią.

 

Kontakt:
Wydział Komunikacji 
tel. 158181209

Załączniki

Powiadom znajomego