W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miasta Tarnobrzega

ul. Kościuszki 32
39-400 Tarnobrzeg

tel. centrala: (+48) 15 822 65 70
fax: (+48) 15 822 52 81
e-mail: um@um.tarnobrzeg.pl

skrzynka podawcza
e-PUAP Urzędu Miasta Tarnobrzega
:
/43m87xibay/skrytka

NIP: 867 000 76 81
Regon: 830413509

Składanie petycji

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy petycje
Komórka odpowiedzialna Biuro Rady Miasta

Kto może wnieść petycję?

Zgodnie z art. 63 Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej każdy ma prawo składać petycje. Petycje mogą składać: obywatel lub grupa obywateli, organizacje pozarządowe, przedsiębiorcy, stowarzyszenia, fundacje.

Petycje można wnosić w interesie:

  • publicznym, czyli wszystkich obywateli,

  • podmiotu wnoszącego petycję, czyli własnym,

  • innego podmiotu, czyli np. sąsiada lub znajomego, ale za jego pisemną zgodą.

Przedmiotem petycji może być żądanie, w szczególności, zmiany przepisów prawa, podjęcia rozstrzygnięcia lub innego działania w sprawie dotyczącej podmiotu wnoszącego petycję, życia zbiorowego lub wartości wymagających szczególnej ochrony w imię dobra wspólnego, mieszczących się w zakresie zadań i kompetencji adresata.

Wymagane dokumenty do załatwienia sprawy: 

  1. Petycja wnoszona jest w formie pisemnej (nie ma narzuconego wzoru formularza petycji). O tym, czy pismo jest petycją, decyduje treść żądania, a nie jego forma zewnętrzna.

  2. Petycja powinna być podpisana przez osobę/osoby wnoszące petycję.

  3. Petycja powinna mieć wskazana osobę do kontaktu.

  4. Powinna zawierać informację o wyrażeniu zgody, bądź nie wyrażeniu zgody na upublicznienie danych osoby/osób wnoszących petycję.

Opłaty:

Brak opłat.

Sposób i miejsce złożenia dokumentów:

Petycję wnosi się do Prezydenta Miasta Tarnobrzega:

  1. Osobiście w Biurze Obsługi Interesanta, ul. Adama Mickiewicza 7,
    lub
  2. Listownie przez operatora pocztowego na adres: ul. Tadeusza Kościuszki 32, 39-400 Tarnobrzeg,
    lub
  3. Za pomocą platformy ePUAP, na adres elektronicznej książki podawczej: /43m87xibay/skrytka

Termin załatwienia sprawy (rozpatrzenia petycji): 

Petycja powinna być rozpatrzona bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu 3 miesięcy od dnia jej złożenia. O sposobie rozpatrzenia  poinformujemy autora petycji w formie pisemnej lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej.

Tryb odwoławczy:

Na sposób załatwienia petycji nie przysługuje skarga.

Podstawa prawna:

- Tryb rozpatrywania petycji określa ustawa z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 870).

 

Informacja o przetwarzaniu Pani/Pana danych osobowych znajduje się w załączniku "Klauzula RODO".
Prosimy o zapoznanie się z jej treścią.

 

Kontakt:
Wydział Organizacji i Partycypacji Społecznej
tel. 15 81 81 576

Załączniki

Powiadom znajomego