W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miasta Tarnobrzega

ul. Kościuszki 32
39-400 Tarnobrzeg

tel. centrala: (+48) 15 822 65 70
fax: (+48) 15 822 52 81
e-mail: um@um.tarnobrzeg.pl

skrzynka podawcza
e-PUAP Urzędu Miasta Tarnobrzega
:
/43m87xibay/skrytka

NIP: 867 000 76 81
Regon: 830413509

Wydanie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy alkohol
Komórka odpowiedzialna Wydział Spraw Obywatelskich i Zarządzania Kryzysowego

Kto może wystąpić z wnioskiem?

Podmioty prowadzące działalność gospodarczą.
Wnioskodawca może działać przez pełnomocnika, którym może być wyłącznie osoba fizyczna.

Wymagane dokumenty do załatwienia sprawy:

Dokładnie i czytelnie wypełnić druk o wydanie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych. Pisemny wniosek o wydanie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych, powinien zawierać:

  • Oznaczenie rodzaju zezwolenia (A, B lub C),

Zezwolenie „A” – zezwolenie na sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych zawierających do 4,5% alkoholu oraz piwo

Zezwolenie „B” – zezwolenie na sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych zawierających od 4,5%  do 18% alkoholu

Zezwolenie „C” – zezwolenie na sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych zawierających powyżej 18% alkoholu 

  • Oznaczenie przedsiębiorcy, jego siedzibę i adres,

  • Numer NIP lub/i KRS,

  • Przedmiot działalności gospodarczej zgodnie z PKD,

  • Adres punktu sprzedaży,

  • Adres punktu składowania napojów alkoholowych (magazynu dystrybucyjnego).

Do wniosku trzeba dołączyć następujące załączniki:

- kserokopię odpis z KRS ( z zaświadczenia musi wynikać, że przedsiębiorca w swoim przedmiocie działalności ma sprzedażalkoholu (np.:52.25.Z wg PKD);

- kserokopia dokumentu potwierdzającego tytuł prawny wnioskodawcy (np.: umowa najmu, umowa użyczenia, umowa dzierżawy, akt własności) do lokalu, w którym ma być prowadzona sprzedaż napojów alkoholowych;

- pisemna zgoda właściciela, użytkownika, zarządcy lub administratora budynku - jeżeli punkt sprzedaży będzie zlokalizowany w budynku mieszkalnym wielorodzinnym;

- oryginał decyzji właściwego państwowego powiatowego inspektora sanitarnego, potwierdzającej spełnienie warunków sanitarnych przez punkt sprzedaży.

Opłaty:

Gmina pobiera roczne opłaty za korzystanie z zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych. Przedsiębiorca rozpoczynający działalność w tym zakresie wpłaca (przed wydaniem zezwolenia) na rachunek gminy:

  • 525,00 zł - sprzedaż napojów alkoholowych zawierających do 4,5% alkoholu i piwo;

  • 525,00 zł - sprzedaż napojów alkoholowych zawierających od 4,5% do 18% alkoholu;

  • 2.100,00 zł - sprzedaż napojów alkoholowych zawierających powyżej 18% alkoholu.

Przedsiębiorcy, prowadzący, już sprzedaż napojów alkoholowych w roku poprzednim, są obowiązani do złożenia (do 31 stycznia), pisemnego oświadczenia (Załącznik nr 7) wartości sprzedaży poszczególnych rodzajów napojów alkoholowych w punkcie sprzedaży w roku poprzednim. W przypadku takich przedsiębiorców opłatę za korzystanie z zezwolenie ustala się procentowo w zależności od wartości sprzedaży w roku poprzednim.

Przedsiębiorca prowadzący sprzedaż napojów alkoholowych w punkcie sprzedaży, w którym roczna wartość sprzedaży napojów alkoholowych w roku poprzednim przekroczyła:

  • 37.500 zł dla napojów alkoholowych o zawartości do 4,5 % alkoholu oraz piwa - wnosi opłatę w wysokości 1,4 % ogólnej wartości sprzedaży tych napojów w roku poprzednim;

  • 37.500 zł dla napojów alkoholowych o zawartości od 4,5 % do 18 % alkoholu (z wyjątkiem piwa) - wnosi opłatę w wysokości 1,4 % ogólnej wartości sprzedaży tych napojów w roku poprzednim;

  • 77.000 zł dla napojów alkoholowych o zawartości powyżej 18 % alkoholu - wnosi opłatę w wysokości 2,7 % ogólnej wartości sprzedaży tych napojów w roku poprzednim.

Wartość sprzedaży należy obliczać oddzielnie dla każdego rodzaju napojów alkoholowych.

Opłatę należy wnosić na rachunek gminy w każdym roku kalendarzowym objętym zezwoleniem w trzech równych ratach: do 31 stycznia; do 31 maja; do 30 września. W roku otrzymania zezwolenia i utraty jego ważności opłatę wnosi się w wysokości proporcjonalnej do okresu ważności zezwolenia.

W przypadku niedopełnienia obowiązku wniesienia opłaty w należnej wysokości w ustawowym terminie, przedsiębiorca ma możliwość dokonania tej czynności w dodatkowym 30-dniowym terminie wraz z jednoczesnym wniesieniem opłaty w wysokości określonej szczegółowo w przepisie art. 18 ust. 12a  i 12b ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi.

Skutkiem dokonania opłaty nieterminowej lub w nienależnej wysokości jest wygaśnięcie zezwolenia.

Sposób i miejsce złożenia dokumentów:

Wniosek można złożyć osobiście w Biurze Obsługi Interesanta - Wydział Spraw Obywatelskich i Zarządzania Kryzysowego , ul. Mickiewicza 7, parter, sektor B sala 1, stanowisko 3.

Termin załatwienia sprawy:

Do 30 dni.

Tryb odwoławczy: 

Od wydanej decyzji przysługuje prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Tarnobrzegu, za pośrednictwem Prezydenta Miasta Tarnobrzega w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.

W trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję. Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna.

Podstawa prawa:

- Ustawa z dnia 26 października 1982 roku o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (tekst jednolity - Dz. U. z 2021 r., poz. 1119).

- Uchwała nr LXI/634/2018 Rady Miasta Tarnobrzega z dnia 26 lipca 2018 roku w sprawie ustalenia maksymalnej liczby zezwoleń na sprzedaży napojów alkoholowych na terenie Gminy Tarnobrzeg.

- Uchwała nr LXI/635/2018 Rady Miasta Tarnobrzega z dnia 26 lipca 2018 roku w sprawie zasad usytuowania na terenie Gminy Tarnobrzeg miejsc sprzedaży i podawania napojów alkoholowych.

Uwagi:

Załącznik nr 1 -  Wniosek o wydanie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych o zawartości: do 4,5% alkoholu oraz piwa przeznaczonych do spożycia w miejscu sprzedaży. 

Załącznik nr 2 -  Wniosek o wydanie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych o zawartości : do 4,5% alkoholu oraz piwa przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży. 

Załącznik nr 3 -   Wniosek o wydanie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych o zawartości : powyżej 4,5%  do  18% alkoholu przeznaczonych do spożycia w miejscu sprzedaży.

Załącznik nr 4 -   Wniosek o wydanie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych o zawartości :powyżej 4,5%  do  18% alkoholu przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży.

Załącznik nr 5 -   Wniosek o wydanie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych o zawartości : powyżej 18% alkoholu przeznaczonych do spożycia w miejscu sprzedaży.

Załącznik nr 6 -   Wniosek o wydanie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych o zawartości :powyżej 18% alkoholu przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży.

Załącznik nr 7  - Oświadczenie o wartości sprzedaży napojów alkoholowych  za rok poprzedni.

 

Informacja o przetwarzaniu Pani/Pana danych osobowych znajduje się w załączniku "Klauzula RODO".
Prosimy o zapoznanie się z jej treścią.

 

Kontakt:
Wydział Spraw Obywatelskich i Zarządzania Kryzysowego
telefon: 15 8181230

Załączniki

Powiadom znajomego