Zameldowanie na pobyt stały lub czasowy (nie dotyczy cudzoziemców)
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | zameldowanie i wymeldowanie |
---|---|
Komórka odpowiedzialna | Wydział Spraw Obywatelskich i Zarządzania Kryzysowego |
Kto może wystąpić z wnioskiem?
Obywatel polski przebywający na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest obowiązany wykonywać obowiązek meldunkowy określony w ustawie.
Wymagane dokumenty do załatwienia sprawy:
1) Formularz zgłoszenie pobytu stałego lub formularz zgłoszenie pobytu czasowego
2)Dowód osobisty lub paszport.
3)Oryginał dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do lokalu - do wglądu. Dokumentem potwierdzającym tytuł prawny do lokalu może być w szczególności umowa cywilno-prawna, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna lub orzeczenie sądu.
Zameldować możesz się osobiście lub może to zrobić w Twoim imieniu pełnomocnik. Pełnomocnictwo musi być na piśmie, a pełnomocnik powinien mieć ze sobą swój dowód osobisty lub paszport.
Czynności zgłoszenia zameldowania na pobyt stały lub czasowy można dokonać w formie dokumentu elektronicznego poprzez platformę ePUAP. Możliwość załatwienia spraw drogą elektroniczną dotyczy osób mających potwierdzony profil zaufany.
Opłaty:
Zameldowanie jest bezpłatne.
Wydanie zaświadczenia o zameldowaniu na pobyt stały jest bezpłatne. Opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia o zameldowaniu na pobyt czasowy wynosi 17zł.
Wpłaty można uiszczać:
- w kasie Urzędu Miasta Tarnobrzega znajdującej się w budynku Urzędu przy ul. Mickiewicza 7, w godzinach 7:30 – 15:30
- na rachunek bankowy Urzędu Miasta Tarnobrzega PKO S.A. I o/Tarnobrzeg nr 18124027441111000039909547
Sposób i miejsce złożenia dokumentów:
1) Wniosek można złożyć osobiście w Biurze Obsługi Interesanta
Wydział Spraw Obywatelskich i Zarządzania Kryzysowego , ul. Mickiewicza 7, parter, pokój nr 1.
2) Wniosek można złożyć również drogą elektroniczną.
Termin załatwienia sprawy:
Niezwłocznie
Tryb odwoławczy:
W przypadku odmowy dokonania zameldowania w drodze czynności materialno-technicznej sprawa rozpatrywana jest po przeprowadzeniu postępowania wyjaśniającego na zasadach zawartych w procedurze zameldowania w trybie decyzji administracyjnej.
Podstawa prawa:
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity: Dz.U.2021, poz.. 735 z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (tekst jednolity: Dz. U.2021, poz.510 z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (tekst jednolity: Dz.U.2021, poz. 1923 z późn. zm.)
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (tekst jednolity: Dz. U. z 2017 r. poz. 2411)
Uwagi:
Wszelkie informacje znajdziesz tutaj - Zameldowanie na pobyt stały lub czasowy (dłuższy niż 3 miesiące)
Informacja o przetwarzaniu Pani/Pana danych osobowych znajduje się w załączniku "Klauzula RODO".
Prosimy o zapoznanie się z jej treścią.