Wydawanie wypisów i wyrysów z operatu ewidencyjnego
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | nieruchomości |
---|---|
Komórka odpowiedzialna | Wydział Geodezji i Gospodarki Gruntami |
Kto może wystąpić z wnioskiem?
- osoba fizyczna
- osoba prawna
Wymagane dokumenty:
Wniosek
Opłaty:
Wniosek nie podlega opłacie skarbowej.
Opłata za sporządzenie i wydanie wypisów oraz wyrysów z operatu ewidencji gruntów i budynków jest iloczynem odpowiednich stawek podstawowych, liczby jednostek rozliczeniowych oraz współczynników korygujących lub sumą takich iloczynów.
Wysokości stawek podstawowych w odniesieniu do odpowiednich jednostek rozliczeniowych, wysokość współczynników korygujących oraz zasad ustalania tych współczynników, a także szczegółowe zasady obliczania wysokości opłaty określa załącznik do ustawy z dnia 17 maja 1989r. Prawo geodezyjne i kartograficzne – tabela nr 11
Opłatę pobiera się przed sporządzeniem i wydaniem wypisów i wyrysów z operatu ewidencji gruntów i budynków.
Sposób i miejsce złożenia dokumentów:
- osobiście w Biurze Obsługi Interesantów ul. Mickiewicza 7 sektor A sala 1 stanowisko nr 3
- Listownie przez operatora pocztowego
- Za pomocą platformy ePUAP na adres elektronicznej skrzynki podawczej: /43m87xibay/skrytka
- Za pomocą geoportalu Miasta Tarnobrzega
Termin i sposób załatwienia sprawy:
Do 7 dni
Tryb odwoławczy:
Nie przysługuje
Podstawa prawna:
- Prawo geodezyjne i kartograficzne z dnia 17 maja 1989 r.
- Rozporządzenie Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 5 września 2013 r. w sprawie organizacji i trybu prowadzenia państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego
- Rozporządzenie Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 9 lipca 2014 r. w sprawie udostępniania materiałów państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, wydawania licencji oraz wzoru Dokumentu Obliczenia Opłaty
Uwagi:
Jeżeli wnioskodawca nie jest właścicielem nieruchomości objętej wnioskiem lub podmiotem władającym gruntami objętymi tym wnioskiem, musi wskazać interes prawny oraz wskazać przepisy prawa, z których wywodzi swój interes prawny w dostępie do danych identyfikujących właściciela lub władającego nieruchomością.
Informacja o przetwarzaniu Pani/Pana danych osobowych znajduje się w załączniku "Klauzula RODO".
Prosimy o zapoznanie się z jej treścią.