W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miasta Tarnobrzega

ul. Kościuszki 32
39-400 Tarnobrzeg

tel. centrala: (+48) 15 822 65 70
fax: (+48) 15 822 52 81
e-mail: um@um.tarnobrzeg.pl

skrzynka podawcza
e-PUAP Urzędu Miasta Tarnobrzega
:
/43m87xibay/skrytka

NIP: 867 000 76 81
Regon: 830413509

Udzielenie informacji o wysokości opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy nieruchomości
Komórka odpowiedzialna Wydział Geodezji i Gospodarki Gruntami

Kto może wystąpić z wnioskiem?

  • osoby fizyczne i prawne będące użytkownikami wieczystymi 

  • osoby fizyczne będące następcami prawnymi ww. osób

Wymagane dokumenty:

  • wniosek o naliczenie opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego gruntu,

  • załącznik potwierdzający nabycie prawa użytkowania wieczystego gruntu lub zmiany ewidencyjne, np.: 
    • akt notarialny

    • prawomocny wyrok sądu,

    • odpis z księgi wieczystej nabytej nieruchomości gruntowej,

    • prawomocna decyzja zatwierdzająca podział.
  • pełnomocnictwo lub upoważnienie (jeśli konieczne).

Opłaty:

Nie podlega opłacie

Sposób i miejsce złożenia dokumentów:

  • osobiście w Kancelarii Ogólnej Urzędu Miasta Tarnobrzega ul. Mickiewicza 7, parter

  • osobiście w Biurze Obsługi Interesantów ul. Mickiewicza 7 sektor A sala 1 stanowisko nr 4

  • Listownie przez operatora pocztowego

  • Za pomocą platformy ePUAP na adres elektronicznej skrzynki podawczej: /43m87xibay/skrytka

Termin i sposób załatwienia sprawy:

Właściciel przesyła do użytkownika wieczystego odpowiedź w formie pisma informującego o wysokości opłaty rocznej oraz prawach i obowiązkach użytkownika wieczystego.

Sprawa rozstrzygana jest w trybie cywilnoprawnym i terminy wynikające z kpa nie mają zastosowania.

Tryb odwoławczy:

Nie przysługuje

Podstawa prawna:

- Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami;

- Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny

Uwagi:

Użytkownik wieczysty może zwrócić się do Wydziału Geodezji i Gospodarki Gruntami o udzielenie informacji o wysokości opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego nieruchomości, w związku z nabyciem prawa/udziału w prawie użytkowania wieczystego gruntu od podmiotu uiszczającego dotychczas opłaty roczne lub w związku z dokonaniem zmian danych ewidencyjnych nieruchomości np. w wyniku podziału geodezyjnego i wyodrębnienia do nowych ksiąg wieczystych. Brak otrzymania naliczenia opłaty rocznej nie zwalnia użytkownika wieczystego z ustawowego obowiązku wnoszenia opłat rocznych. Jeśli wyodrębniono do nowej księgi wieczystej część nieruchomości, opłatę roczną wylicza się proporcjonalnie do powierzchni.

Zgodnie z art. 238 kodeksu cywilnego uiszczanie opłat rocznych przez cały okres trwania użytkowania wieczystego jest obowiązkiem ustawowo nałożonym na użytkownika wieczystego. Obowiązek ten przechodzi na użytkownika wraz z nabyciem użytkowania wieczystego. Nabywca nieruchomości wstępuje we wszystkie prawa i obowiązki dotychczasowego użytkownika wieczystego.

Opłaty roczne wnosi się przez cały okres użytkowania wieczystego, w terminie do dnia 31 marca każdego roku, z góry za dany rok.

W przypadku, gdy nastąpiła zmiana użytkownika wieczystego w wyniku przeniesienia prawa użytkowania wieczystego, opłatę roczną pobiera się w całości od osoby będącej użytkownikiem wieczystym nieruchomości w dniu 1 stycznia roku, za który obowiązuje opłata (art. 71 ust. 7 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami).

 

Informacja o przetwarzaniu Pani/Pana danych osobowych znajduje się w załączniku "Klauzula RODO".
Prosimy o zapoznanie się z jej treścią.


Kontakt:
Wydział Geodezji i Gospodarki Gruntami
tel. 15 81 81 240

Załączniki

Powiadom znajomego