W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miasta Tarnobrzega

ul. Kościuszki 32
39-400 Tarnobrzeg

tel. centrala: (+48) 15 822 65 70
fax: (+48) 15 822 52 81
e-mail: um@um.tarnobrzeg.pl

skrzynka podawcza
e-PUAP Urzędu Miasta Tarnobrzega
:
/43m87xibay/skrytka

NIP: 867 000 76 81
Regon: 830413509

Rejestracja pojazdu zabytkowego

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy rejestracja pojazdów
Komórka odpowiedzialna Wydział Komunikacji

Kto może wystąpić z wnioskiem?

Wniosek o rejestrację pojazdu zabytkowego składa właściciel pojazdu lub jego pełnomocnik.

Wymagane dokumenty:

Wypełnij prawidłowo wniosek i dołącz do niego:

  1. dowód własności pojazdu,

  2. dowód rejestracyjny lub oświadczenie właściciela pojazdu złożone pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań, w przypadku braku dowodu rejestracyjnego,

  3. tablice rejestracyjne (jeżeli pojazd był wcześniej zarejestrowany),

  4. uwierzytelnioną kopię decyzji w sprawie wpisania pojazdu do rejestru zabytków lub dokument potwierdzający ujęcie pojazdu w wojewódzkiej ewidencji zabytków albo potwierdzający wpisanie pojazdu do inwentarza muzealiów,

  5. zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu co do zgodności z warunkami technicznymi pojazdu zabytkowego oraz protokół oceny stanu technicznego pojazdu zabytkowego,

  6. w przypadku pojazdu sprowadzonego z zagranicy wymagany jest oryginał dowodu odprawy celnej przewozowej lub dokument potwierdzający zapłatę/brak obowiązku zapłaty akcyzy lub zaświadczenie stwierdzające zwolnienie z akcyzy,

  7. pełnomocnictwo, w przypadku gdy strona działa przez pełnomocnika.

Opłaty:

Za wydanie dokumentów potwierdzających rejestrację musisz wnieść opłatę.

Możesz to zrobić:

  • przelewem na konto Urzędu Miasta  Tarnobrzega:
     PKO S.A. I Oddział Tarnobrzeg nr 18 1240 2744 1111 0000 3990 9547, 
  • gotówką lub kartą w Kasie Urzędu Miasta Tarnobrzega przy ul. Mickiewicza 7.

Wysokość opłat:

  • 180,00 zł w przypadku rejestracji samochodu,

  • 130,00 zł w przypadku rejestracji motocykla, przyczepy/naczepy, ciągnika rolniczego, samochodowego innego,

  • 120,00 zł w przypadku rejestracji motoroweru,

  • 66,50 zł w przypadku rejestracji pojazdów, bez względu na rodzaj, z zachowaniem dotychczasowego zabytkowego numeru rejestracyjnego,

  • 17,00 zł w przypadku złożenia pełnomocnictwa.

W przypadku, gdy pełnomocnikiem będzie Twój mąż, żona, rodzic, dziecko, rodzeństwo, dziadkowie, wnuki –złożenie pełnomocnictwa jest bezpłatne. Prokura, jako szczególny rodzaj pełnomocnictwa, podlega opłacie.

Miejsce złożenia dokumentów:  

Wydział Komunikacji, Urząd Miasta Tarnobrzega,ul. Mickiewicza 7, 39-400 Tarnobrzeg, Biuro Obsługi Interesanta, Sektor A, Sala 2, tel. 158181271. 

Termin i sposób załatwienia:

Rejestracja pojazdu następuje w dniu złożenia wniosku. W sprawach skomplikowanych w terminie do 30 dni od daty złożenia wymaganych dokumentów.

Tryb odwoławczy:

Decyzja wydana w pierwszej instancji, od której uzasadnienia organ odstąpił z powodu uwzględnienia w całości żądania strony, jest ostateczna. W tym przypadku na decyzję służy skarga do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Rzeszowie w terminie 30 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.

W przypadku, kiedy zostanie wydana decyzja, która nie uwzględnia żądania strony, stronie przysługuje prawo do wniesienia odwołania od niniejszej decyzji do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Tarnobrzegu w terminie 14 dni od daty jej otrzymania.

Podstawa prawna:

- Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym wraz z przepisami wykonawczymi.

 

Kontakt:
Wydział Komunikacji 
tel. 15 81 81 271

Załączniki

Powiadom znajomego