Rejestracja pojazdu zabytkowego
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | rejestracja pojazdów |
---|---|
Komórka odpowiedzialna | Wydział Komunikacji |
Kto może wystąpić z wnioskiem?
Wniosek o rejestrację pojazdu zabytkowego składa właściciel pojazdu lub jego pełnomocnik.
Wymagane dokumenty:
Wypełnij prawidłowo wniosek i dołącz do niego:
- dowód własności pojazdu,
- dowód rejestracyjny lub oświadczenie właściciela pojazdu złożone pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań, w przypadku braku dowodu rejestracyjnego,
- tablice rejestracyjne (jeżeli pojazd był wcześniej zarejestrowany),
- uwierzytelnioną kopię decyzji w sprawie wpisania pojazdu do rejestru zabytków lub dokument potwierdzający ujęcie pojazdu w wojewódzkiej ewidencji zabytków albo potwierdzający wpisanie pojazdu do inwentarza muzealiów,
- zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu co do zgodności z warunkami technicznymi pojazdu zabytkowego oraz protokół oceny stanu technicznego pojazdu zabytkowego,
- w przypadku pojazdu sprowadzonego z zagranicy wymagany jest oryginał dowodu odprawy celnej przewozowej lub dokument potwierdzający zapłatę/brak obowiązku zapłaty akcyzy lub zaświadczenie stwierdzające zwolnienie z akcyzy,
- pełnomocnictwo, w przypadku gdy strona działa przez pełnomocnika.
Opłaty:
Za wydanie dokumentów potwierdzających rejestrację musisz wnieść opłatę.
Możesz to zrobić:
- przelewem na konto Urzędu Miasta Tarnobrzega:
- gotówką lub kartą w Kasie Urzędu Miasta Tarnobrzega przy ul. Mickiewicza 7.
Wysokość opłat:
- 180,00 zł w przypadku rejestracji samochodu,
- 130,00 zł w przypadku rejestracji motocykla, przyczepy/naczepy, ciągnika rolniczego, samochodowego innego,
- 120,00 zł w przypadku rejestracji motoroweru,
- 66,50 zł w przypadku rejestracji pojazdów, bez względu na rodzaj, z zachowaniem dotychczasowego zabytkowego numeru rejestracyjnego,
- 17,00 zł w przypadku złożenia pełnomocnictwa.
W przypadku, gdy pełnomocnikiem będzie Twój mąż, żona, rodzic, dziecko, rodzeństwo, dziadkowie, wnuki –złożenie pełnomocnictwa jest bezpłatne. Prokura, jako szczególny rodzaj pełnomocnictwa, podlega opłacie.
Miejsce złożenia dokumentów:
Wydział Komunikacji, Urząd Miasta Tarnobrzega,ul. Mickiewicza 7, 39-400 Tarnobrzeg, Biuro Obsługi Interesanta, Sektor A, Sala 2, tel. 158181271.
Termin i sposób załatwienia:
Rejestracja pojazdu następuje w dniu złożenia wniosku. W sprawach skomplikowanych w terminie do 30 dni od daty złożenia wymaganych dokumentów.
Tryb odwoławczy:
Decyzja wydana w pierwszej instancji, od której uzasadnienia organ odstąpił z powodu uwzględnienia w całości żądania strony, jest ostateczna. W tym przypadku na decyzję służy skarga do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Rzeszowie w terminie 30 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.
W przypadku, kiedy zostanie wydana decyzja, która nie uwzględnia żądania strony, stronie przysługuje prawo do wniesienia odwołania od niniejszej decyzji do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Tarnobrzegu w terminie 14 dni od daty jej otrzymania.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym wraz z przepisami wykonawczymi.