Zameldowanie w trybie decyzji administracyjnej
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | zameldowanie i wymeldowanie |
---|---|
Komórka odpowiedzialna | Wydział Spraw Obywatelskich i Zarządzania Kryzysowego |
Kto może wystąpić z wnioskiem?
Obywatel polski przebywający na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest obowiązany wykonywać obowiązek meldunkowy określony w ustawie.
Wymagane dokumenty do załatwienia sprawy:
Wypełniony formularz meldunkowy oraz podanie wraz z uzasadnieniem.
Opłaty:
Opłata skarbowa od:
1. złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa – 17,00 zł,
2. wydania decyzji administracyjnej – 10,00 zł.
Wpłaty można uiszczać:
- w kasie Urzędu Miasta Tarnobrzega znajdującej się w budynku Urzędu przy ul. Mickiewicza 7, w godzinach 7:30 – 15:30
- na rachunek bankowy Urzędu Miasta Tarnobrzega PKO S.A. I o/Tarnobrzeg nr 18124027441111000039909547
Sposób i miejsce złożenia dokumentów:
Wniosek można złożyć osobiście w Biurze Obsługi Interesanta
Wydział Spraw Obywatelskich i Zarządzania Kryzysowego, ul. Mickiewicza 7, parter, pokój nr 1.
Termin załatwienia sprawy:
Do 1 miesiąca zaś, w sprawach szczególnie skomplikowanych wymagających postępowania wyjaśniającego do 2 miesięcy. Do terminów tych nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu.
Tryb odwoławczy:
Stronom postępowania przysługuje prawo wniesienia odwołania od decyzji do Wojewody Podkarpackiego za pośrednictwem Prezydenta Miasta Tarnobrzega w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.
Podstawa prawa:
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity: Dz.U.2021, poz. 735 z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (tekst jednolity: Dz. U.2021, poz. 510 z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (tekst jednolity: Dz.U.2021, poz. 1923 z późn. zm.)
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (tekst jednolity: Dz. U. z 2017 r. poz. 2411)
Uwagi:
W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia.
Wszelkie informacje znajdziesz tutaj - Zameldowanie na pobyt stały lub czasowy (dłuższy niż 3 miesiące)
Informacja o przetwarzaniu Pani/Pana danych osobowych znajduje się w załączniku "Klauzula RODO".
Prosimy o zapoznanie się z jej treścią.