Zgłaszanie zmian do ewidencji gruntów i budynków
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | nieruchomości |
---|---|
Komórka odpowiedzialna | Wydział Geodezji i Gospodarki Gruntami |
Kto może wystąpić z wnioskiem?
- osoba fizyczna
- osoba prawna
Wymagane dokumenty:
wniosek w sprawie zgłoszenia zmian do ewidencji gruntów i budynków wraz z niezbędnymi załącznikami np:
- akt notarialny,
- odpis aktu poświadczenia dziedziczenia,
- decyzja administracyjna,
- wyrok sądu,
- dokumentacja geodezyjno – prawna
Opłaty:
Jeśli zmiana jest wprowadzona na wniosek strony po przeprowadzeniu postępowania zakończonego decyzją administracyjną należy ponieść opłatę skarbową w wysokości 10 zł.
Sposób i miejsce złożenia dokumentów:
- osobiście w Biurze Obsługi Interesantów ul. Mickiewicza 7, sektor A sala 1 stanowisko nr 3
- Listownie przez operatora pocztowego
- Za pomocą platformy ePUAP na adres elektronicznej skrzynki podawczej: /43m87xibay/skrytka
Termin i sposób załatwienia sprawy:
Zmiany danych ewidencyjnych wprowadza się niezwłocznie po złożeniu kompletnego wniosku do wprowadzenia zmiany.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 17 maja 1989r. Prawo geodezyjne i kartograficzne,
- Rozporządzenie Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 27 lipca 2021r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków,
- Kodeks Postępowania Administracyjnego
- Ustawa o opłacie Skarbowej.
Informacja o przetwarzaniu Pani/Pana danych osobowych znajduje się w załączniku "Klauzula RODO".
Prosimy o zapoznanie się z jej treścią.