Zamiana nieruchomości
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | nieruchomości |
---|---|
Komórka odpowiedzialna | Wydział Geodezji i Gospodarki Gruntami |
Kto może wystąpić z wnioskiem?
- Osoby fizyczne
- Osoby prawne
Wymagane dokumenty:
Wniosek
Opłaty:
Wniosek o zamianę nieruchomości nie podlega opłacie skarbowej.
Wnioskodawca ponosi koszty:
- dokumentacji geodezyjno-kartograficznej,
- wyceny nieruchomości,
- sporządzenia aktu notarialnego.
Sposób i miejsce złożenia dokumentów:
- osobiście w Kancelarii Ogólnej Urzędu Miasta Tarnobrzega ul. Mickiewicza 7, parter
- osobiście w Biurze Obsługi Interesantów ul. Mickiewicza 7, sektor A sala 1 stanowisko nr 4
- Listownie przez operatora pocztowego
- Za pomocą platformy ePUAP na adres elektronicznej skrzynki podawczej: /43m87xibay/skrytka
Termin i sposób załatwienia sprawy:
Jeżeli Prezydent Miasta zaopiniuje pozytywnie wniosek o zamianę nieruchomości i Rada Miasta wyrazi zgodę na zamianę, sprawa zostanie załatwiona w terminie do 4 miesięcy.
W przypadku opóźnień powstałych z winy wnioskodawcy lub z przyczyn niezależnych (sprawa skomplikowana) termin załatwienia sprawy może ulec przedłużeniu, o czym wnioskodawca zostanie poinformowany.
Jeżeli Prezydent Miasta zaopiniuje negatywnie wniosek o zamianę, wnioskodawcy zostanie udzielona odpowiedź negatywna w terminie 1 miesiąca od daty złożenia wniosku.
Tryb odwoławczy:
Nie przysługuje
Podstawa prawna:
- ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami- ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym
- ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny
Uwagi:
Jeżeli nieruchomość objęta jest współwłasnością, wniosek o zamianę muszą podpisać wszyscy współwłaściciele.
Informacja o przetwarzaniu Pani/Pana danych osobowych znajduje się w załączniku "Klauzula RODO".
Prosimy o zapoznanie się z jej treścią.