W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miasta Tarnobrzega

ul. Kościuszki 32
39-400 Tarnobrzeg

tel. centrala: (+48) 15 822 65 70
fax: (+48) 15 822 52 81
e-mail: um@um.tarnobrzeg.pl

skrzynka podawcza
e-PUAP Urzędu Miasta Tarnobrzega
:
/43m87xibay/skrytka

NIP: 867 000 76 81
Regon: 830413509

Wniosek o czasowe wycofanie pojazdu z ruchu

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy komunikacja, transport
Komórka odpowiedzialna Wydział Komunikacji

Kto może wystąpić z wnioskiem?

Wniosek składa właściciel pojazdu lub jego pełnomocnik.

Wymagane dokumenty

Wycofaniu czasowemu podlegają:

  • samochody ciężarowe i przyczepy o dopuszczalnej masie całkowitej od 3,5 t.,

  • ciągniki samochodowe,

  • pojazdy specjalne,

  • autobusy,

  • samochody osobowe w związku z koniecznością wykonania naprawy pojazdu wynikającej z uszkodzenia zasadniczych elementów nośnych konstrukcji nadwozia, podwozia lub ramy.

Wypełnij prawidłowo wniosek i dołącz do niego:

1. dowód rejestracyjny,

2. tablice rejestracyjne,

3. w przypadku czasowego wycofania z ruchu samochodu osobowego – oświadczenie pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych oświadczeń, złożone przez właściciela, że pojazd ten wymaga wykonania naprawy z związku z uszkodzeniem zasadniczych elementów nośnych konstrukcji nadwozia, podwozia lub ramy,

4. pełnomocnictwo, w przypadku gdy strona działa przez pełnomocnika.

Opłaty

Opłata za decyzję o czasowym wycofaniu samochodu ciężarowego, przyczepy, ciągnika samochodowego, pojazdu specjalnego i autobusu z ruchu na okres 2 miesięcy wynosi 80,00 zł, a następnie:

  • 4,00 zł – od 3 do 12 miesiąca,

  • 2,00 zł – od 13 do 24 miesiąca,

  • 0,25 zł – od 25 do 48 miesiąca.

Opłata za decyzję o czasowym wycofaniu samochodu osobowego z ruchu na okres 3 miesięcy wynosi 80,00 zł, a następnie:

  • 4,00 zł – od 3 do 12 miesiąca.
  • 17,00 zł w przypadku złożenia pełnomocnictwa

    W przypadku gdy pełnomocnikiem będzie Twój mąż, żona, rodzic, dziecko, rodzeństwo, dziadkowie, wnuki – złożenie pełnomocnictwa jest bezpłatne. Prokura, jako szczególny rodzaj pełnomocnictwa, podlega opłacie.

Wydanie decyzji o czasowym wycofaniu z ruchu możesz opłacić:

  • przelewem na konto Urzędu Miasta  Tarnobrzega: PKO S.A. I Oddział Tarnobrzeg nr 18 1240 2744 1111 0000 3990 9547,
  • gotówką lub kartą w Kasie Urzędu Miasta Tarnobrzega przy ul. Mickiewicza 7.

Miejsce złożenia dokumentów

Wydział Komunikacji, Urząd Miasta Tarnobrzega, ul. Mickiewicza 7, 39-400 Tarnobrzeg, Biuro Obsługi Interesanta, Sektor A, Sala 2, tel. 15 81 81 271. 

Termin i sposób załatwienia

Wniosek jest realizowany bezzwłocznie.

Tryb odwoławczy

Decyzja wydana w pierwszej instancji, od której uzasadnienia organ odstąpił z powodu uwzględnienia w całości żądania strony, jest ostateczna. W tym przypadku na decyzję służy skarga do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Rzeszowie w terminie 30 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.

W przypadku, kiedy zostanie wydana decyzja, która nie uwzględnia żądania strony, stronie przysługuje prawo do wniesienia odwołania od niniejszej decyzji do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Tarnobrzegu w terminie 14 dni od daty jej otrzymania.

Podstawa prawna

- Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym wraz z przepisami wykonawczymi.

Kontakt:
Wydział Komunikacji 
tel. 15 81 81 271

Załączniki

Powiadom znajomego