W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miasta Tarnobrzega

ul. Kościuszki 32
39-400 Tarnobrzeg

tel. centrala: (+48) 15 822 65 70
fax: (+48) 15 822 52 81
e-mail: um@um.tarnobrzeg.pl

skrzynka podawcza
e-PUAP Urzędu Miasta Tarnobrzega
:
/43m87xibay/skrytka

NIP: 867 000 76 81
Regon: 830413509

Wniosek o wydanie nowego dowodu rejestracyjnego z powodu wprowadzenia zmian konstrukcyjnych zmieniających rodzaj pojazdu

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy Komunikacja, transport
Komórka odpowiedzialna Wydział Komunikacji

Kto może wystąpić z wnioskiem?

Wniosek składa właściciel pojazdu lub jego pełnomocnik.

Wymagane dokumenty

Wypełnij prawidłowo wniosek i dołącz do niego:

  1. dotychczasowy dowód rejestracyjny,

  2. dokument potwierdzający, że dokonane zmiany konstrukcyjne zmieniające rodzaj pojazdu zostały wykonane przez przedsiębiorcę prowadzącego działalność gospodarczą w tym zakresie,

  3. zaświadczenie o pozytywnym wyniku badania technicznego pojazdu potwierdzające, że dokonane zmiany są zgodne z przepisami o warunkach technicznych pojazdów,

  4. dokument potwierdzający zapłatę akcyzy albo dokument potwierdzający brak obowiązku zapłaty akcyzy albo zaświadczenie stwierdzające zwolnienie z akcyzy. 

Dotyczy to przypadku zmiany rodzaju pojazdu na:

- samochód osobowy,

- samochodowy inny podrodzaj czterokołowiec (kat. L7e) lub podrodzaj czterokołowiec lekki (kat. L6e),

- samochód ciężarowy podrodzaj furgon, furgon/podest, ciężarowo-osobowy, terenowy, wielozadaniowy, van,

- samochód specjalny.

Opłaty

Wydanie nowego dowodu rejestracyjnego podlega opłacie.

Wysokość opłat:

  • 54,00 zł – wydanie nowego dowodu rejestracyjnego,

  • 18,50 zł – w przypadku konieczności wydania pozwolenia czasowego na okres do momentu wydania nowego dowodu rejestracyjnego,

  • w przypadku złożenia pełnomocnictwa –17 zł.

W przypadku gdy pełnomocnikiem będzie Twój mąż, żona, rodzic, dziecko, rodzeństwo, dziadkowie, wnuki – złożenie pełnomocnictwa jest bezpłatne.

Prokura, jako szczególny rodzaj pełnomocnictwa, podlega opłacie.

 

Wydanie dokumentów możesz opłacić:

  • przelewem na konto Urzędu Miasta  Tarnobrzega:

PKO S.A. I Oddział Tarnobrzeg nr 18 1240 2744 1111 0000 3990 9547

  • gotówką w Kasie Urzędu Miasta przy ul. Mickiewicza 7, 39-400 Tarnobrzeg

 

Miejsce złożenia dokumentów

Wydział Komunikacji, Urząd Miasta Tarnobrzega, ul. Mickiewicza 7, 39-400 Tarnobrzeg, Biuro Obsługi Interesanta, Sektor A, Sala 2, tel. 15 81 81 271. 

Termin i sposób załatwienia

Wniosek jest realizowany bezzwłocznie.

Tryb odwoławczy

Nie występuje.

Podstawa prawna

- Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym wraz z przepisami wykonawczymi.

 

Informacja o przetwarzaniu Pani/Pana danych osobowych znajduje się w załączniku "Klauzula RODO".
Prosimy o zapoznanie się z jej treścią.
 

Kontakt:
Wydział Komunikacji 
tel. 158181271

Załączniki

Powiadom znajomego