Wniosek o wydanie wtórnika dowodu rejestracyjnego
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | Komunikacja, transport |
---|---|
Komórka odpowiedzialna | Wydział Komunikacji |
Kto może wystąpić z wnioskiem?
Wniosek składa właściciel pojazdu lub jego pełnomocnik.
Wymagane dokumenty
Wypełnij prawidłowo wniosek i dołącz do niego:
- oświadczenie o utracie dowodu rejestracyjnego,
- dotychczasowy dowód rejestracyjny – w przypadku jego zniszczenia w stopniu powodującym jego nieczytelność,
- zaświadczenie o pozytywnym wyniku ważnego badania technicznego pojazdu – w przypadku gdy w centralnej ewidencji pojazdów brak jest informacji o terminie następnego badania technicznego.
Opłaty
Wydanie wtórnika dowodu rejestracyjnego podlega opłacie.
Wysokość opłat:
- 54,00 zł – wydanie wtórnika dowodu rejestracyjnego,
- 18,50 zł – wydanie pozwolenia czasowego na okres konieczny do wydania wtórnika dowodu rejestracyjnego,
- w przypadku złożenia pełnomocnictwa –17 zł.
W przypadku gdy pełnomocnikiem będzie Twój mąż, żona, rodzic, dziecko, rodzeństwo, dziadkowie, wnuki – złożenie pełnomocnictwa jest bezpłatne.
Prokura, jako szczególny rodzaj pełnomocnictwa, podlega opłacie.
Wydanie dokumentów możesz opłacić:
- przelewem na konto Urzędu Miasta Tarnobrzega:
PKO S.A. I Oddział Tarnobrzeg nr 18 1240 2744 1111 0000 3990 9547
- gotówką w Kasie Urzędu Miasta przy ul. Mickiewicza 7, 39-400 Tarnobrzeg
Miejsce złożenia dokumentów
Wydział Komunikacji, Urząd Miasta Tarnobrzega, ul. Mickiewicza 7, 39-400 Tarnobrzeg, Biuro Obsługi Interesanta, Sektor A, Sala 2, tel. 15 81 81 271.
Termin i sposób załatwienia
Wniosek jest realizowany bezzwłocznie.
Tryb odwoławczy
Nie występuje.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym wraz z przepisami wykonawczymi.