Klauzula informacyjna - nagranie rozmowy telefonicznej
Klauzula informacyjna - nagranie rozmowy telefonicznej
W związku z wprowadzeniem w Urzędzie Miasta Tarnobrzega środków bezpieczeństwa oraz doskonaleniem jakości obsługi Interesantów w postaci nagrywania rozmów telefonicznych przychodzących w systemie centrali telefonicznej i przetwarzaniem przez ten system danych osobowych, zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (dalej: RODO) informuję, że:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych w Urzędzie Miasta Tarnobrzega jest Prezydent Miasta Tarnobrzega, z siedzibą przy ul. Tadeusza Kościuszki 32, 39-400 Tarnobrzeg, tel. 15 822-11-49; e-mail: um@um.tarnobrzeg.pl.
2. Jeśli ma Pani/Pan pytania dotyczące sposobu i zakresu przetwarzania Pani/Pana danych osobowych w zakresie działania Urzędu Miasta Tarnobrzega, a także przysługujących Pani/Panu uprawnień, może się Pani/Pan skontaktować z Inspektorem Ochrony Danych w Urzędzie Miasta Tarnobrzega za pomocą adresu: iod@um.tarnobrzeg.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora.
3. Pani/Pana dane osobowe w związku z nagrywaniem rozmów przetwarzane są na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO, do celów wynikających z prawnie uzasadnionego interesu administratora. W tym kontekście nasze cele obejmują: podniesienie bezpieczeństwa i doskonalenie jakości obsługi Interesantów, zabezpieczenie interesu prawnego osoby, której dane osobowe zarejestrowano w systemie nagrywania rozmów telefonicznych oraz Administratora na wypadek prawnej potrzeby wykazania faktów, dochodzenia lub obrony roszczeń oraz zabezpieczenia materiału dowodowego. Cele te stanowią nasz prawnie uzasadniony interes w nagrywaniu rozmów.
4. Pani/Pana dane osobowe mogą być udostępniane jedynie podmiotom i osobom upoważnionym do tego na podstawie przepisów prawa. Odrębną kategorią odbiorców mogą być podmioty, z którymi Administrator zawarł umowę na świadczenie usług serwisowych dla użytkowanych w Urzędzie Miasta Tarnobrzega systemów informatycznych.
5. Pliki komputerowe z nagranymi rozmowami telefonicznymi przechowywane są w systemie przez okres 30 dni od chwili ich powstania. Po tym okresie zostają trwale usunięte z systemu. W przypadku, w którym nagrana rozmowa telefoniczna stanowi dowód w postępowaniu przed organem, podlega ona archiwizacji, a termin przechowywania ulega wydłużeniu do czasu zakończenia postępowania.
6. W zakresie przetwarzania danych osobowych posiadają Państwo następujące prawa: dostępu do dotyczących ich danych osobowych; sprostowania danych osobowych; usunięcia w sytuacjach określonych w art. 17 ust. 1 RODO, z zastrzeżeniem art. 17 ust. 3 RODO; ograniczenia przetwarzania; wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, przy czym prawo to przysługuje jedynie w sytuacji, jeżeli dalsze przetwarzanie nie jest niezbędne do wywiązania się przez Administratora z obowiązku prawnego i nie występują inne nadrzędne prawne podstawy przetwarzania.
7. Zgoda na nagrywanie rozmowy jest dobrowolna, ale niezbędna do załatwienia sprawy drogą telefoniczną. W przypadku braku zgody, prosimy o kontakt osobisty, pisemny, poprzez e-mail lub platformę ePUAP.
8. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej.
9. W przypadku uznania, iż przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy RODO, przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (na adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
10. Pani/Pana dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.