W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miasta Tarnobrzega

ul. Kościuszki 32
39-400 Tarnobrzeg

tel. centrala: (+48) 15 822 65 70
fax: (+48) 15 822 52 81
e-mail: um@um.tarnobrzeg.pl

skrzynka podawcza
e-PUAP Urzędu Miasta Tarnobrzega
:
/43m87xibay/skrytka

NIP: 867 000 76 81
Regon: 830413509

eUsługi

XML

W ramach projektu "Innowacyjny T@rnobrzeg zintegrowany system zarządzania miastem i oświatą wdrożono grupę e-usług.

Usługi te są możliwe do realizacji poprzez wysłanie pisma ogólnego do podmiotu publicznego np. organu prowadzącego szkołę, przedszkole, do szkoły publicznej, do poradni psychologiczno-pedagogicznej lub np. do ośrodka pomocy rodzinie i załączenie pisma, wniosku. Jednak niezbędna jest znajomość adresów elektronicznych skrzynek podawczych tych podmiotów.

 

Wyślij pismo ogólne

Chcesz załatwić sprawę przez internet ? Złożyć podanie lub wniosek ? Wypełnij formularz pisma ogólnego i wyślij go do wybranego podmiotu publicznego.

Co to jest pismo ogólne

To pismo, które służy do komunikacji z administracją w sprawach, które możesz załatwić przez internet i które nie mają oddzielnych formularzy.
Uzupełnij formularz na komputerze i wyślij do wybranego podmiotu publicznego. Po chwili dostaniesz elektroniczne urzędowe poświadczenie przedłożenia (UPP) pisma. To potwierdzenie jest tak samo ważne jak potwierdzenie odbioru listu poleconego, który wysyłasz pocztą tradycyjną.

Kto może wysłać pismo ogólne ?

Każdy, kto chce wysłać pismo ogólne i ma konto na platformie ePUAP.
Potrzebujesz do tego profil zaufany lub certyfikat kwalifikowany. Pozwalają one potwierdzić twoją tożsamość. Sprawdź, jak założyć profil zaufany.

Co musisz przygotować ?

Musisz przygotować 
•    dane do logowania przez login.gov.pl (może to być login z hasłem do profilu zaufanego lub e-dowód). Dodatkowe informacje na temat sposobów logowania znajdziesz na stronie informacyjnej login.gov.pl. 
•    załączniki w wersji elektronicznej – jeśli będą potrzebne.

Co musisz zrobić ?

1.    Przygotuj potrzebne dane. 
2.    Kliknij przycisk Wyślij pismo ogólne. 
3.    Wybierz urząd lub instytucję (szkołę publiczną, poradnię psychologiczno-pedagogiczną ośrodek pomocy rodzinie itp.), do których chcesz wysłać pismo.
4.    Wypełnij formularz.
5.    Dodaj potrzebne załączniki.
6.    Kliknij Dalej, a potem Podpisz i wyślij.
7.    Wyświetli się komunikat, że pismo zostało wysłane. Dostaniesz urzędowe poświadczenie przedłożenia (UPP).
8.    Czekaj na odpowiedź. Szczegóły znajdziesz w sekcji Ile będziesz czekać.
Jeśli wyślesz pismo bez podpisu, nie załatwisz spraw, które wymagają podpisu.

Gdzie składasz dokumenty ?

Do podmiotu publicznego, który ma elektroniczną skrzynkę podawczą (ESP) na platformie ePUAP. 
Ta usługa jest przeznaczona do tego, aby komunikować się z podmiotami publicznymi. Nie możesz wysłać pisma ogólnego do osoby prywatnej.
Jeśli nie wiesz, czy instytucja, do której chcesz wysłać pismo, ma elektroniczną skrzynkę podawczą (ESP) – sprawdź listę adresatów w formularzu pisma ogólnego. Wpisz całą nazwę, a nie jej skrót. 

Ile zapłacisz ?

Usługa jest bezpłatna. 

Ile będziesz czekać ?

Czas oczekiwania na odpowiedź zależy od rodzaju twojej sprawy lub od stopnia jej skomplikowania. 

Odpowiedź otrzymasz:
•    elektronicznie: 
•    na „Moją skrzynkę” w mObywatel.gov.pl. Aby sprawdzić skrzynkę: 
- kliknij przycisk Zaloguj w prawym górnym rogu strony,
- zaloguj się, a następnie wpisz kod, który dostaniesz w wiadomości SMS,
- rozwiń menu boczne po lewej stronie i wybierz zakładkę Twoje skrzynki. Znajdziesz się w zakładce ,,Moje skrzynki",
•    na „Moją skrzynkę” w ePUAP. Aby sprawdzić skrzynkę: 
- wejdź na ePUAP i zaloguj się,
- kliknij Moja skrzynka na górze po prawej stronie,
•    pocztą tradycyjną – jeśli zaznaczysz takie pole wyboru w formularzu pisma ogólnego. 

Informacje dodatkowe

•    Jeśli chcesz przesłać dokument, który podpisała więcej niż jedna osoba: 
o    skorzystaj z usługi "Podpisz dokument elektronicznie",
o    następnie dodaj dokument jako załącznik do pisma ogólnego.
•    Możesz dodać więcej niż jeden załącznik, ale rozmiar wszystkich załączników nie może być większy niż 150 MB. 
•    Wysłane pisma ogólne możesz sprawdzić w „Mojej skrzynce” w mObywatel.gov.pl lub ePUAP. Szczegóły, jak sprawdzić „Moją skrzynkę”, znajdziesz w sekcji Ile będziesz czekać.

Podstawa prawna

Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 14 września 2011 r. 
w sprawie sporządzania i doręczania dokumentów elektronicznych oraz udostępniania formularzy, wzorów i kopii dokumentów elektronicznych (Dz.U. 2018 poz. 180)

 

W celu zapoznania się z opublikowanymi artykułami proszę wybrać
odpowiedni dział w kolumnie menu przedmiotowego