W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miasta Tarnobrzega

ul. Kościuszki 32
39-400 Tarnobrzeg

tel. centrala: (+48) 15 822 65 70
fax: (+48) 15 822 52 81
e-mail: um@um.tarnobrzeg.pl

skrzynka podawcza
e-PUAP Urzędu Miasta Tarnobrzega
:
/43m87xibay/skrytka

NIP: 867 000 76 81
Regon: 830413509

Wydanie zaświadczenia o stanie cywilnym

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy Akta stanu cywilnego
Komórka odpowiedzialna Urząd Stanu Cywilnego

Kto może wystąpić z wnioskiem:

Z wnioskiem może wystąpić osoba, której zaświadczenie o stanie cywilnym dotyczy.

Wymagane dokumenty do załatwienia sprawy:

W przypadku ubiegania się o zaświadczenie o stanie cywilnym:

  •  wniosek, do pobrania osobiście w USC lub na platformie e-PUAP

  • oryginał dowodu uiszczenia opłaty skarbowej lub wydruk (skan wydruku)  przelewu bankowego.

W przypadku ubiegania się o tłumaczenie urzędowe zaświadczenia o stanie cywilnym: 

  • wniosek, (załącznik nr 1)

  • oryginał dowodu uiszczenia opłaty lub wydruk (skan wydruku)  przelewu bankowego.

Opłaty:

  • opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia o stanie cywilnym – 38,00 zł., 

  • urzędowe tłumaczenie  zaświadczenia o stanie cywilnym sporządzone na podstawie ustawy z dnia 4 kwietnia 2019r. o przedkładaniu niektórych dokumentów urzędowych w państwach członkowskich Unii Europejskiej - 17,00 zł

Sposób i miejsce złożenia dokumentu 

Złożenie wymaganych dokumentów może nastąpić przed wybranym kierownikiem Urzędu Stanu Cywilnego na terenie całego kraju. 

Termin załatwienia sprawy

Osobom, których akty urodzeń/małżeństw/zgonów współmałżonków znajdują się w USC w Tarnobrzegu oraz osobom, których wszystkie w/w akty stanu cywilnego zostały przeniesione do Rejestru Stanu Cywilnego zaświadczenie wydawane jest  w dniu złożenia wniosku.

Osobom, których w/w akty stanu cywilnego znajdują się w innym USC i nie zostały jeszcze przeniesione do rejestru stanu cywilnego zaświadczenie zostanie wydane do 10 dni roboczych.

Tłumaczenie urzędowe wydaje się w terminie wyznaczonym dla wydania zaświadczenia o stanie cywilnym

Tryb odwoławczy

Tryb odwoławczy występuje tylko w przypadku wydania decyzji o odmowie wydania zaświadczenia o stanie cywilnym. Odwołanie wnosi się do Wojewody Podkarpackiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia rozstrzygnięcia, za pośrednictwem Kierownika USC w Tarnobrzegu.

Podstawa Prawna

- Ustawa z dnia 28 listopada 2014r. Prawo o aktach stanu cywilnego. 

Uwagi 

Zaświadczenie o stanie cywilnym w formie elektronicznej może być wykorzystane wyłącznie w systemach informatycznych instytucji do których jest przekazywane. Wydruk takiego zaświadczenia nie jest dokumentem urzędowym.

Jeśli zaświadczenie ma być przedłożone w jednym z państw członkowskich Unii Europejskiej, osoba uprawniona do pobrania zaświadczenia może, po złożeniu stosownego wniosku, otrzymać urzędowe tłumaczenie tego dokumentu sporządzone na podstawie ustawy z dnia 4 kwietnia 2019r. o przedkładaniu niektórych dokumentów urzędowych w państwach członkowskich Unii Europejskiej.

  • Opłaty można dokonać w kasie Urzędu Miasta Tarnobrzega, lub przelewem na konto nr 18124027441111000039909547

  • Godziny pracy USC poniedziałek, środa, czwartek, piątek 7:30-15:30, wtorek 7:30-16:30

 

Informacja o przetwarzaniu Pani/Pana danych osobowych znajduje się w załączniku "Klauzula RODO".
Prosimy o zapoznanie się z jej treścią.

 

Kontakt:
Urząd Stanu Cywilnego
tel. 158181274, 158181273, 158181272

Załączniki

Klauzula RODO docx, 14 kB

Powiadom znajomego