Zapewnienie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | niepełnosprawni |
---|---|
Komórka odpowiedzialna | Koordynator do spraw dostępności |
Kto może wystąpić z wnioskiem?
Zgodnie z ustawą z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, każdy - bez konieczności wykazania interesu prawnego lub faktycznego - ma prawo złożyć do Urzędu Miasta Tarnobrzega informację o braku dostępności architektonicznej
(w zakresie lokalizacji siedzib Urzędu) lub informacyjno-komunikacyjnej (w zakresie świadczenia usług przez Urząd), o których mowa odpowiednio w art. 6 pkt 1 lub 3
Wymagane dokumenty do załatwienia sprawy:
- dane kontaktowe wnioskodawcy;
- wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym lub informacyjno-komunikacyjnym;
- wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą;
- wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, jeżeli dotyczy;
- podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 14 dni od dnia złożenia wniosku. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem;
- jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
Termin załatwienia sprawy:
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 14 dni od dnia złożenia wniosku. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
Sposób i miejsce złożenia dokumentów:
Wnioski o zapewnienia dostępności dotyczące działalności Urzędu Miasta Tarnobrzega można składać w następujący sposób:
- drogą pocztową na adres:
Urząd Miasta Tarnobrzega
ul. Kościuszki 32, 39-400 Tarnobrzeg, - drogą elektroniczną na adres:
-
- Koordynatora do spraw dostępności: m.sedyka@um.tarnobrzeg.pl,
lub - Kancelarii Ogólnej Urzędu: um@um.tarnobrzeg.pl,
lub - poprzez ePUAP: /43m87xibay/skrytka
- Koordynatora do spraw dostępności: m.sedyka@um.tarnobrzeg.pl,