W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miasta Tarnobrzega

ul. Kościuszki 32
39-400 Tarnobrzeg

tel. centrala: (+48) 15 822 65 70
fax: (+48) 15 822 52 81
e-mail: um@um.tarnobrzeg.pl

skrzynka podawcza
e-PUAP Urzędu Miasta Tarnobrzega
:
/43m87xibay/skrytka

NIP: 867 000 76 81
Regon: 830413509

Wykreślenie z rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy Działalność gospodarcza
Komórka odpowiedzialna Wydział Gospodarki Komunalnej i Środowiska

Kto może wystąpić z wnioskiem?

Właściciel firmy lub pełnomocnik.

Wymagane dokumenty do załatwienia sprawy:

Wniosek.W załączeniu wzór wniosku o wykreślenie z rejestru - Załącznik nr 1. 

Opłaty: 

Wnioskodawca nie ponosi opłaty.

Sposób i miejsce złożenia dokumentów:

1) osobiście w Biurze Obsługi Interesantów,

2) listownie przez operatora pocztowego,

3) za pomocą platformy ePUAP,na adres elektronicznej skrzynki podawczej: /43m87xibay/skrytka.

Termin załatwienia sprawy:

Niezwłocznie, jednakże w przypadku sprawy wymagającej postępowania wyjaśniającego  w ciągu miesiąca od daty wpływu kompletnego wniosku.

Tryb odwoławczy:

Tylko w przypadku odmowy wykreślenia wpisu z rejestru przedsiębiorców. Masz na to 14 dni – licząc od dnia otrzymania decyzji. Za złożenie odwołania nie płacisz opłaty skarbowej.

Podstawa prawna: 

- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U. z 2021, poz.735 z poźn. zm.)

- ustawa z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu porządku i czystości w gminach (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz.888 z późn. zm.)

- Ustawa z dnia 6 marca 2018 r prawo przedsiębiorców  ( Dz. U. z 2021 poz. 162 ze zm.)

Uwagi:

Przepisy ustawy nie przewidują pisemnego powiadomienia o dokonaniu przez Prezydenta wypisu z rejestru - zgoda dorozumiana.

Wykreślenie z rejestru następuje gdy:

- w przypadku trwałego zaprzestania wykonywania działalności polegającej na odbieraniu odpadów komunalnych jest obowiązany złożyć w terminie 14 dni wniosek o wykreślenie z rejestru,

- wydano prawomocne orzeczenie zakazujące przedsiębiorcy wykonywania działalności gospodarczej na terenie gminy objętej wpisem,

- stwierdzono trwałe zaprzestanie wykonywania przez przedsiębiorcę działalności gospodarczej na terenie gminy objętej wpisem,

- stwierdzono, że przedsiębiorca nie spełnia wymagań określonych dla podmiotu odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości,

- stwierdzono, że przedsiębiorca po raz drugi przekazuje zmieszane odpady komunalne, odpady zielone lub pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do instalacji innych niż regionalne instalacje do przetwarzania odpadów komunalnych,

- przedsiębiorca, który nie działa  na podstawie umowy, o której mowa w art.6f ust. 1 i nie świadczy usługi odbierania odpadów komunalnych w trybie zamówienia  z wolnej ręki, o którym mowa w art.6f ust. 2, w kolejnym roku kalendarzowym nie osiągnął poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 3b ust. 2 i art. 3c ust.2 .

Zaświadczenie o wypisie z rejestru doręczane jest pocztą lub przez upoważnionego gońca za zwrotnym potwierdzeniem odbioru. Może być odebrana osobiście w uzgodnionym terminie  w Biurze Obsługi Interesantów przy ul. Mickiewicza 7.

 

Informacja o przetwarzaniu Pani/Pana danych osobowych znajduje się w załączniku "Klauzula RODO".
Prosimy o zapoznanie się z jej treścią.

 

Kontakt:
Wydział Gospodarki Komunalnej i Środowiska
tel. 158226570  wew.229

Załączniki

Klauzula RODO docx, 13 kB

Powiadom znajomego