Udostępnianie danych jednostkowych z Rejestru Dowodów Osobistych oraz dokumentacji związanej z Dowodami Osobistymi
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | udostępnianie danych |
---|---|
Komórka odpowiedzialna | Wydział Spraw Obywatelskich i Zarządzania Kryzysowego |
Kto może wystąpić z wnioskiem?
Osoba, która ma interes prawny, aby otrzymać żądane informacje lub osoba, która ma interes faktyczny - w tym przypadku, aby otrzymać takie informacje, osoba, której dane dotyczą musi wyrazić na to zgodę.
Wymagane dokumenty do załatwienia sprawy:
1) Wypełniony formularz wniosku
2) Wykazanie interesu prawnego do pozyskania danych/dokumentacji związanej z dowodem osobistym znajdującej się w posiadaniu tut. organu gminy (dołączenie do wniosku kserokopii dokumentów świadczących o interesie prawnym w pozyskaniu danych/dokumentacji - oryginały do wglądu).
3) Uwiarygodnienie interesu faktycznego, w przypadku niewykazania interesu prawnego w otrzymaniu danych/dokumentacji.
4) Dowód dokonania opłaty.
Opłaty:
Opłata za udostępnienie dokumentacji związanej z dowodami osobistymi w wysokości 31 zł za dokumentację związaną z jednym dowodem osobistym.
Wpłaty można uiszczać:
- w kasie Urzędu Miasta Tarnobrzega znajdującej się w budynku Urzędu przy ul. Mickiewicza 7, w godzinach 7:30 – 15:30
- na rachunek bankowy Urzędu Miasta Tarnobrzega PKO S.A. I o/Tarnobrzeg nr 18124027441111000039909547
Sposób i miejsce złożenia dokumentów:
1) Wniosek można złożyć osobiście w Biurze Obsługi Interesanta - Wydział Spraw Obywatelskich i Zarządzania Kryzysowego , ul. Mickiewicza 7, I piętro, pokój nr 12,
2) Wniosek można złożyć również drogą elektroniczną przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej, na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne. Oznacza to, że wniosek ma być podpisany bezpiecznym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym e-PUAP.
Termin załatwienia sprawy:
Zaświadczenie, postanowienie o odmowie wydania zaświadczenia wydawane są w terminie nie dłuższym niż 7 dni od dnia złożenia wniosku. Udostępnienie danych oraz decyzje wydawane są w terminie 30 dni od dnia złożenia wniosku.
Tryb odwoławczy:
Odmowa udostępnienia danych osobowych następuje w drodze decyzji administracyjnej. Od decyzji przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Wojewody Podkarpackiego w Rzeszowie za pośrednictwem Prezydenta Miasta Tarnobrzega w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji.
Podstawa prawa:
- Ustawa z dnia 6 sierpnia 2010 r o dowodach osobistych ( tekst jednolity Dz.U.2021.816)
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz.U.2021.735. z późn.zm.)
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (tekst jednolity Dz.U.2021.1923)
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 21 listopada 2011 r. w sprawie opłat za udostępnienie danych z Rejestru Dowodów Osobistych i dokumentacji związanej z dowodami osobistymi (tekst jednolity Dz.U. z 2016 r., poz.319)
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 7 października 2011 r. w sprawie określenia wzorów wniosków o udostępnienie danych z Rejestru Dowodów Osobistych oraz dokumentacji związanej z dowodami osobistymi (tekst jednolity Dz. U. z 2015 r. poz. 1604).
Uwagi:
Informacje dotyczące udostępnienia danych z Rejestru Dowodów Osobistych oraz dokumentacji związanej z Dowodami Osobistymi