Udzielenia zgody na pozyskanie drewna w lasach nie stanowiących własności Skarbu Państwa niezgodnie z uproszczonym planem urządzania lasu lub decyzją określającą zadania z zakresu gospodarki leśnej
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | Środowisko, rolnictwo |
---|---|
Komórka odpowiedzialna | Wydział Gospodarki Komunalnej i Środowiska |
Kto może wystąpić z wnioskiem?
Każdy kto chce pozyskać drewno w lasach nie stanowiących własności Skarbu Państwa niezgodnie z uproszczonym planem urządzania lasu lub decyzją określającą zadania z zakresu gospodarki leśnej. Właścicielem lasu jest osoba fizyczna lub prawna będącą właścicielem albo użytkownikiem wieczystym lasu oraz osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadającą osobowości prawnej będącą posiadaczem samoistnym, użytkownikiem, zarządcą lub dzierżawcą lasu. Pozyskanie drewna w ilości przekraczającej możliwości produkcyjne drzewostanu określone w uproszczonym planie urządzania lasu jest możliwe wyłącznie w sytuacji losowej na podstawie art. 23 ust. 4 ustawy o lasach. Przypadki losowe odnoszą się zarówno do drzewostanu np. zrąb sanitarny, jak i do okoliczności występujących po stronie właściciela lasu np. trudna sytuacja materialna, rodzinna , zdrowotna. Wnioskodawca powinien udokumentować zaistniałą sytuację losową.
Wymagane dokumenty do załatwienia sprawy:
1) Wniosek powinien zawierać: dane identyfikacyjne wnioskodawcy ( imię nazwisko, adres zamieszkania i telefon kontaktowe), numer ewidencyjny działki, z której chcemy pozyskać drewno, nazwę osiedla, na którym zlokalizowana jest działka oraz powierzchnię działki. Należy również uzasadnić swoją prośbę.
2) Do wniosku należy dołączyć załączniki takie jak: dowód uiszczenia opłaty skarbowej w kwocie 10 zł, klauzula informacyjna RODO, a także w przypadku wyznaczenia pełnomocnika - pełnomocnictwo.
W załączeniu wzór wniosku/oraz innych niezbędnych dokumentów.
Opłaty:
Opłata Skarbowa za wydanie decyzji wynosi 10 zł.
W przypadku reprezentowania wnioskodawcy przez pełnomocnika opłata od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii - 17 zł (z wyłączeniem pełnomocnictwa udzielanego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu, lub gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej).
Opłatę skarbową można uiścić, w kasie Urzędu Miasta Tarnobrzega przy ul. Mickiewicza 7 lub przelewem rachunek bankowy Urzędu Miasta Tarnobrzega nr 18 1240 2744 1111 0000 3990 9547 w Banku Pekao S.A. I Oddział Tarnobrzeg
Sposób i miejsce złożenia dokumentów:
1) osobiście w Biurze Obsługi Interesantów
2) listownie przez operatora pocztowego
3) za pomocą platformy ePUAP, na adres elektronicznej skrzynki podawczej: /43m87xibay/skrytka
Termin załatwienia sprawy:
W przypadku złożenia kompletnego wniosku wraz z załącznikami nie dłużej niż 1 miesiąc, a w przypadku sprawy szczególnie skomplikowanej nie dłużej niż 2 miesiące, nie wliczając terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu.
Tryb odwoławczy:
Wnioskodawcy przysługuje odwołanie od decyzji do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Tarnobrzegu za pośrednictwem Prezydenta Miasta Tarnobrzeg w terminie 14 dni od doręczenia decyzji oraz zażalenie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w przypadku nie załatwienia sprawy w terminie ustawowym.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks Postępowania Administracyjnego;
- Ustawa z dnia 28 września 1991 r. - O lasach
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. – O opłacie skarbowej
Uwagi:
Brak
Klauzula RODO
Prosimy o zapoznanie się z klauzulą informacyjną dołączoną do wniosku o najem lokalu.