W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miasta Tarnobrzega

ul. Kościuszki 32
39-400 Tarnobrzeg

tel. centrala: (+48) 15 822 65 70
fax: (+48) 15 822 52 81
e-mail: um@um.tarnobrzeg.pl

skrzynka podawcza
e-PUAP Urzędu Miasta Tarnobrzega
:
/43m87xibay/skrytka

NIP: 867 000 76 81
Regon: 830413509

Udostępnianie danych z rejestru mieszkańców oraz Rejestru PESEL

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy udostępnianie danych
Komórka odpowiedzialna Wydział Spraw Obywatelskich i Zarządzania Kryzysowego

Kto może wystąpić z wnioskiem? 

Przez dane jednostkowe rozumie się informacje dotyczące jednej osoby lub imion i nazwisk wszystkich osób zameldowanych pod jednym adresem. Do korzystania z nich są uprawnione m.in. organy administracji publicznej, sądy i prokuratura, a także inne osoby, pod warunkiem wykazania swojego interesu prawnego lub faktycznego do otrzymania takich informacji.

Wymagane dokumenty do załatwienia sprawy:

1) Wniosek o udostępnienie danych jednostkowych z rejestru mieszkańców oraz rejestru PESEL,

2) Dokument potwierdzający interes prawny wnioskodawcy do uzyskania żądanych danych,

3) dowód wniesienia opłaty za udostępnienie danych,

4) Dowód osobisty lub inny dokument pozwalający na ustalenie tożsamości,

5) Pełnomocnictwo (w przypadku osoby upoważnionej) wraz z dowodem wniesienia opłaty skarbowej z tytułu złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa.

Opłaty:

Opłata za udostępnienie danych jednostkowych tj. danych dotyczących jednej osoby albo imion i nazwisk wszystkich osób zameldowanych pod jednym adresem wynosi 31 zł.

Opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa gdy strona działa przez pełnomocnika wynosi  17 zł.

 

Wpłaty można uiszczać:

  • w kasie  Urzędu Miasta Tarnobrzega znajdującej się w budynku Urzędu przy ul. Mickiewicza 7, w godzinach 7:30 – 15:30

  • na rachunek bankowy Urzędu Miasta Tarnobrzega PKO S.A. I o/Tarnobrzeg nr 18124027441111000039909547

Sposób i miejsce złożenia dokumentów:

1) Wniosek można złożyć osobiście w Biurze Obsługi Interesanta - Wydział Spraw Obywatelskich i Zarządzania Kryzysowego , ul. Mickiewicza 7, parter, pokój nr 1,

2) Wniosek można złożyć również drogą elektroniczną.

Termin załatwienia sprawy:

Niezwłocznie. Jeśli rozpatrzenie wniosku wymaga przeprowadzenie postępowania wyjaśniającego - zgodnie z przepisami ustawy Kodeks postępowania administracyjnego

Tryb odwoławczy: 

Odwołanie do Wojewody Podkarpackiego w Rzeszowie w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji o odmowie udostępnienia danych.

Podstawa prawa:

- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity: Dz.U.2021, poz.. 735 z późn.zm.)

- Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (tekst jednolity: Dz. U.2021, poz.510 z późn.zm.)

- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (tekst jednolity: Dz. U. 2021, poz. 1923 z późn.zm.)

- Rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z dnia 21 grudnia 2018 r. w sprawie określenia wzorów wniosków o udostępnienie danych z rejestru mieszkańców i rejestru PESEL oraz trybu uzyskiwania zgody na udostępnienie danych po wykazaniu interesu faktycznego ( Dz.U. z 2018 r., poz. 2523 )

- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 22 grudnia 2017 r. w sprawie opłat za udostępnienie danych z rejestrów mieszkańców oraz rejestru PESEL ( Dz. U. z 2018 r. poz. 2523 z poźn. zm.)

Uwagi:

Wniosek o udostępnienie jednostkowych danych z rejestru mieszkańców lub rejestru PESEL złożony na piśmie utrwalonym w postaci papierowej opatrzonym własnoręcznym podpisem lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej na zasadach określonych w ustawie o informatyzacji  działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, wnosi osoba (podmiot) zainteresowana ich uzyskaniem do dowolnego organu gminy, z zastrzeżeniem, że w tej samej sprawie wniosek może zostać złożony wyłącznie do jednego organu dowolnej gminy.

 

Informacja o przetwarzaniu Pani/Pana danych osobowych znajduje się w załączniku "Klauzula RODO".
Prosimy o zapoznanie się z jej treścią.

 

Kontakt:
Wydział Spraw Obywatelskich i Zarządzania Kryzysowego
telefon: 15 8181243,15 8181220, 15 8181244

Załączniki

Powiadom znajomego