W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miasta Tarnobrzega

ul. Kościuszki 32
39-400 Tarnobrzeg

tel. centrala: (+48) 15 822 65 70
fax: (+48) 15 822 52 81
e-mail: um@um.tarnobrzeg.pl

skrzynka podawcza
e-PUAP Urzędu Miasta Tarnobrzega
:
/43m87xibay/skrytka

NIP: 867 000 76 81
Regon: 830413509

Uznanie osoby podlegającej obowiązkowi odbycia zasadniczej służby wojskowej za sprawującą bezpośrednią opiekę nad członkiem rodziny wspólnie z nią zamieszkałą

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy obronność
Komórka odpowiedzialna Wydział Spraw Obywatelskich i Zarządzania Kryzysowego

Kto może wystąpić z wnioskiem?

Osoba podlegająca obowiązkowi odbycia zasadniczej służby wojskowej sprawująca bezpośrednią opiekę nad członkiem rodziny wspólnie z nią zamieszkałą.

Wymagane dokumenty:

W Kancelarii Ogólnej Urzędu Miasta Tarnobrzega przy ul. Mickiewicza 7 należy złożyć czytelnie wypełniony:

1. wniosek o uznanie za sprawującego bezpośrednią opiekę nad członkiem rodziny" (załącznik1) oraz załączniki:

- ostateczne orzeczenie o uznaniu członka rodziny za całkowicie niezdolnego do pracy i samodzielnej egzystencji wydane zgodnie z przepisami określonymi w § 2 ust.3 pkt 2 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 marca 2011 r. w sprawie orzekania o konieczności sprawowania przez osobę podlegającą obowiązkowi odbycia zasadniczej służby wojskowej bezpośredniej opieki nad członkiem rodziny (Dz.U. z 2011 r., Nr 64, poz. 333). 

2. do wglądu: dowód osobisty  

Opłaty:

Opłat nie pobiera się

- art. 2 ust.1 pkt 1 lit. e ustawy z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz.U. z 2021 r., poz.1923ze zm.).

Miejsce złożenia dokumentów:

Kancelaria Ogólna Urzędu Miasta Tarnobrzega, ul. Mickiewicza 7, 39-400 Tarnobrzeg tel. 15 81 81 200

Termin i sposób załatwienia:

Do 30 dni od daty złożenia wymaganych dokumentów – wydanie decyzji.

Tryb odwoławczy:

Osoba podlegająca obowiązkowi odbycia zasadniczej służby wojskowej wnosi odwołanie do Wojewody Podkarpackiego w Rzeszowie za pośrednictwem organu, który wydał decyzję (odwołanie składa się w Kancelarii Ogólnej Urzędu Miasta Tarnobrzega ul. Mickiewicza 7 lub przesyła pocztą). Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.

Podstawa prawna:

- art.39 ust. 1 pkt. 3 w zw. z art. 88 ustawy z dnia 21 listopada 1967 r. o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej (t.j. Dz. U. z 2021 r., poz. 372 ze zm.)

- §2 ust.1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 marca 2011 r. w sprawie orzekania o konieczności sprawowania przez osobę podlegającą obowiązkowi odbycia zasadniczej służby wojskowej bezpośredniej opieki nad członkiem rodziny (Dz.U. z 2011 r., Nr 64, poz. 333).

O czym wnioskodawca wiedzieć powinien?

1. Przyjmowane są podania od osób mających w Tarnobrzegu miejsce pobytu stałego lub pobytu czasowego trwającego dłużej niż 3 miesiące. 

2. Okres sprawowania opieki może być orzeczony jednorazowo na okres nie dłuższy niż dwanaście miesięcy. 

3. Przy składaniu wniosku należy posiadać oryginały załączników w tym: 

- oświadczenie woli członka rodziny wyrażające zgodę na sprawowanie nad nim bezpośredniej opieki przez osobę podlegająca obowiązkowi odbycia zasadniczej służby wojskowej – w przypadku, gdy wnioskodawcą jest osoba.

 - oświadczenie woli osoby podlegającej obowiązkowi odbycia zasadniczej służby wojskowej wyrażające zgodę na sprawowanie przez nią bezpośredniej opieki nad członkiem rodziny 

– w przypadku, gdy wnioskodawcą jest członek rodziny. 

4. W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia i złożenia w Kancelarii Urzędu Miasta Tarnobrzega przy ul. Mickiewicza 7.

 

Informacja o przetwarzaniu Pani/Pana danych osobowych znajduje się w załączniku "Klauzula RODO".
Prosimy o zapoznanie się z jej treścią.

 

Kontakt:
Wydział Spraw Obywatelskich i Zarządzania Kryzysowego 
tel. 158181520

Załączniki

Powiadom znajomego