W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miasta Tarnobrzega

ul. Kościuszki 32
39-400 Tarnobrzeg

tel. centrala: (+48) 15 822 65 70
fax: (+48) 15 822 52 81
e-mail: um@um.tarnobrzeg.pl

skrzynka podawcza
e-PUAP Urzędu Miasta Tarnobrzega
:
/43m87xibay/skrytka

NIP: 867 000 76 81
Regon: 830413509

Rozgraniczenie nieruchomości

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy nieruchomości
Komórka odpowiedzialna Wydział Geodezji i Gospodarki Gruntami

Kto może wystąpić z wnioskiem:

  • osoby fizyczne

  • osoby prawne

Wymagane dokumenty:

  • dokumenty potwierdzające własność nieruchomości: Akt własności ziemi lub odpis z księgi wieczystej,

  • wypis z ewidencji gruntów i budynków dotyczącymi działek będących przedmiotem rozgraniczenia

Opłaty:

Opłata skarbowa od:

1) złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa – 17,00 zł,

2) wydania decyzji administracyjnej – 10,00 zł 

 

Opłacie skarbowej podlega wyłącznie decyzja o rozgraniczeniu. Od opłaty skarbowej zwolnione są: 

- decyzja o umorzeniu postępowania wobec zawarcia ugody granicznej,

- decyzja o umorzeniu postępowania i przekazaniu sprawy do sądu

- decyzja o umorzeniu postępowania jako bezprzedmiotowego.

Sposób i miejsce złożenia dokumentów:

  • osobiście w Kancelarii Ogólnej Urzędu Miasta Tarnobrzega ul. Mickiewicza 7, parter

  • osobiście w Biurze Obsługi Interesantów ul. Mickiewicza 7 sektor A sala 1 stanowisko nr 4

  • Listownie przez operatora pocztowego

  • Za pomocą platformy ePUAP na adres elektronicznej skrzynki podawczej: /43m87xibay/skrytka

Termin i sposób załatwienia sprawy:

Postanowienie zostanie wydane w terminie do 1 miesiąca od daty złożenia przez wnioskodawcę kompletu dokumentów. W sprawach szczególnie skomplikowanych termin ten może ulec przedłużeniu, o czym wnioskodawca zostanie poinformowany.

Tryb odwoławczy:

Od postanowienia przysługuje stronie prawo złożenia zażalenia do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem Prezydenta Miasta w terminie 7 dni od dnia otrzymania postanowienia.

Od decyzji zatwierdzającej projekt podziału stronie przysługuje prawo złożenia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem Prezydenta Miasta w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji.

Podstawa prawna:

- ustawa z dnia 17 maja 1989 r.  Prawo geodezyjne i kartograficzne 

- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego 

- ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej

Uwagi:

Na postanowienie o wszczęciu postępowania o rozgraniczenie nie przysługuje zażalenie.

Koszty rozgraniczenia obciążają strony będące właścicielami rozgraniczanych nieruchomości według zasady określonej w art.152 Kodeksu cywilnego, stanowiącej, że właściciele gruntów sąsiadujących koszty rozgraniczenia ponoszą po połowie.

 

Informacja o przetwarzaniu Pani/Pana danych osobowych znajduje się w załączniku "Klauzula RODO".
Prosimy o zapoznanie się z jej treścią.

 

Kontakt:
Wydział Geodezji i Gospodarki Gruntami
tel. 15 81 81 240

Załączniki

Powiadom znajomego