W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miasta Tarnobrzega

ul. Kościuszki 32
39-400 Tarnobrzeg

tel. centrala: (+48) 15 822 65 70
fax: (+48) 15 822 52 81
e-mail: um@um.tarnobrzeg.pl

skrzynka podawcza
e-PUAP Urzędu Miasta Tarnobrzega
:
/43m87xibay/skrytka

NIP: 867 000 76 81
Regon: 830413509

Ewidencja Stowarzyszeń Zwykłych

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy kluby, stowarzyszenia, organizacje
Komórka odpowiedzialna Wydział Spraw Obywatelskich i Zarządzania Kryzysowego

1. Kto może wystąpić z wnioskiem ? 

Każdy obywatel polski posiadający pełną zdolność do czynności prawnych i nie pozbawiony praw publicznych ma prawo do tworzenia stowarzyszeń i zrzeszania się w stowarzyszeniach. Stowarzyszenia zgodnie z przepisami obowiązującymi obywateli polskich, mogą tworzyć również cudzoziemcy zamieszkujący w Polsce.

Stowarzyszenie zwykłe jest zrzeszeniem nieposiadającym osobowości prawnej, powołanym do realizowania określonego celu. Mogą je utworzyć co najmniej 3 osoby, uchwalając w tym celu regulamin działalności, określający w szczególności nazwę stowarzyszenia, cel lub cele, teren i środki działania, siedzibę, przedstawiciela lub zarząd, który będzie je reprezentował, zasady dokonywania zmian regulaminu, sposób nabycia i utraty członkostwa oraz sposób rozwiązania stowarzyszenia. Stowarzyszenie zwykłe nie może powoływać terenowych jednostek organizacyjnych, zrzeszać osób prawnych, prowadzić działalności gospodarczej, prowadzić odpłatnej działalności pożytku publicznego.

2. Wymagane dokumenty do załatwienia sprawy:

1. Pisemny wniosek o wpis stowarzyszenia zwykłego do ewidencji stowarzyszeń zwykłych.

2. Regulamin działalności stowarzyszenia zwykłego, określający w szczególności:

a) nazwę,

b) cel lub cele,

c) teren i środki działania,

d) siedzibę,

e) przedstawiciela reprezentującego stowarzyszenie zwykłe albo zarząd,

f) zasady dokonywania zmian regulaminu działalności,

g) sposób nabycia i utraty członkostwa,

h) sposób rozwiązania stowarzyszenia zwykłego,

i) w przypadku posiadania zarządu lub organu kontroli wewnętrznej, należy wskazać tryb wyboru, uzupełniania składu oraz kompetencje tych organów. Ponadto w przypadku posiadania zarządu warunki ważności jego uchwał, sposób reprezentowania, w szczególności zaciągania zobowiązań majątkowych.

3. Lista założycieli stowarzyszenia zwykłego (co najmniej trzech), zawierająca: imię, nazwisko, datę i miejsce urodzenia, miejsce zamieszkania oraz własnoręczne podpisy założycieli.

4. Imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz numer PESEL przedstawiciela reprezentującego stowarzyszenie zwykłe albo członków zarządu.

5. Imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz numer PESEL członków organu kontroli wewnętrznej, o ile regulamin działalności przewiduje ten organ.

6. Adres siedziby stowarzyszenia zwykłego.

7. Protokół z zebrania założycielskiego wraz z uchwałami:

a) o wyborze przedstawiciela reprezentującego stowarzyszenie/zarządu/organu kontroli wewnętrznej ( w zależności od regulacji zawartych w regulaminie),

b) o uchwaleniu regulaminu stowarzyszenia.

8. W przypadku zmiany przedstawiciela, członków zarządu, organu kontroli wewnętrznej, regulaminu lub siedziby, przedłożenie dokumentów stanowiących podstawę zmiany (uchwały, protokoły).

W przypadku potrzeby uzyskania zaświadczenia z ewidencji – wniosek o wydanie zaświadczenia z ewidencji stowarzyszeń zwykłych.

3. Opłaty:

Opłata za wydanie zaświadczenia – 17 zł.

Wpłaty można uiszczać:

  • w kasie  Urzędu Miasta Tarnobrzega znajdującej się w budynku Urzędu przy ul. Mickiewicza 7, w godzinach 7:30 – 15:30
  • na rachunek bankowy Urzędu Miasta Tarnobrzega
    PKO S.A. I o/Tarnobrzeg  nr 18124027441111000039909547

4. Sposób i miejsce złożenia dokumentów:

Wniosek można złożyć osobiście w Wydziale Spraw Obywatelskich i Zarządzania Kryzysowego, ul. Mickiewicza 7, I piętro, pokój nr 9,

kontakt : email: obywatelski@um.tarnobrzeg.pl; telefon: 15 8181233 

5. Termin załatwienia sprawy: do 7 dni.

6. Tryb odwoławczy: 

W przypadku niedokonania wpisu do ewidencji stowarzyszeń zwykłych w terminie 7 dni od dnia wpływu wniosku o wpis lub uzupełnienia jego braków i niezłożenia przez organ nadzorujący wniosku do sądu o zakaz założenia stowarzyszenia zwykłego, przedstawicielowi reprezentującemu stowarzyszenie zwykłe albo zarządowi przysługuje prawo wniesienia skargi na bezczynność do sądu administracyjnego

7. Podstawa prawna:

- Ustawa z dnia 7 kwietnia 1989 r. Prawo o stowarzyszeniach (tekst jednolity Dz. U. z 2020 r. poz. 2261.).

- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (tekst jednolity Dz. U. z 2021 r. poz. 1923 z późn.zm.).

8. Uwagi:

Jeśli miało miejsce zdarzenie, które uzasadnia zmianę danych w ewidencji stowarzyszeń zwykłych (np. zmiana regulaminu, zmiana w składzie władz, zmiana siedziby), stowarzyszenie musi złożyć, w terminie 7 dni od dnia wystąpienia zdarzenia, wniosek o zmianę danych w ewidencji, załączając dokumenty stanowiące podstawę zmiany np. protokół z walnego zebrania członków z listą obecności, uchwały walnego zebrania członków. Stowarzyszenie zwykłe ma też obowiązek informować o zmianie adresu zamieszkania przedstawiciela reprezentującego stowarzyszenie albo członków zarządu oraz członków organu kontroli wewnętrznej.  

Informacja o przetwarzaniu Pani/Pana danych osobowych znajduje się w załączniku "Klauzula RODO".
Prosimy o zapoznanie się z jej treścią.


Kontakt:
Wydział Spraw Obywatelskich i Zarządzania Kryzysowego 
tel
.: 15 822 65 70, 15 81 81 233
e-mail: obywatelski@um.tarnobrzeg.pl

Załączniki

Powiadom znajomego