Oddawanie nieruchomości w trwały zarząd, wygaśnięcie
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | nieruchomości |
---|---|
Komórka odpowiedzialna | Wydział Geodezji i Gospodarki Gruntami |
Kto może wystąpić z wnioskiem?
Samorządowe jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej
Wymagane dokumenty:
- wniosek o oddanie nieruchomości w trwały zarząd, we wniosku należy określić:
- nieruchomość według danych z ewidencji gruntów i budynków, tj. ulica, obręb, arkusz mapy, numer działki
- czas, na jaki trwały zarząd ma zostać ustanowiony, tj. czas oznaczony lub nieoznaczony,
- cel, na jaki nieruchomość ma zostać oddana w trwały zarząd - akt powołania jednostki
- statut jednostki.
Opłaty:
Wniosek nie podlega opłacie
Sposób i miejsce złożenia dokumentów:
- osobiście w Kancelarii Ogólnej Urzędu Miasta Tarnobrzega ul. Mickiewicza 7, parter
- osobiście w Biurze Obsługi Interesantów ul. Mickiewicza 7 sektor A sala 1 stanowisko nr 4
- Listownie przez operatora pocztowego
- Za pomocą platformy ePUAP na adres elektronicznej skrzynki podawczej: /43m87xibay/skrytka
Termin i sposób załatwienia sprawy:
Ok. 3 m-cy. W przypadku konieczności przeprowadzenia podziału geodezyjnego nieruchomości termin może ulec przedłużeniu.
Ustanowienie trwałego zarządu następuje w drodze decyzji administracyjnej.
Tryb odwoławczy:
Od decyzji przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania, za pośrednictwem organu który wydał decyzję, do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Tarnobrzegu, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.
Podstawa prawna:
- Art. 43 - 50 ust. 1 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami
Uwagi:
Trwały zarząd ustanawia się na rzecz samorządowych jednostek organizacyjnych w stosunku do nieruchomości stanowiących przedmiot własności lub przedmiot użytkowania wieczystego Miasta Tarnobrzega a także udziału we współwłasności lub współużytkowaniu wieczystym, nieruchomości stanowiące własność Skarbu Państwa oddaje się w trwały zarząd państwowej jednostce organizacyjnej.
Trwały zarząd można ustanowić w stosunku do całej nieruchomości kilku jednostkom organizacyjnym w częściach ułamkowych, z określeniem sposobu korzystania z tej nieruchomości przez poszczególne jednostki organizacyjne.
Za nieruchomość oddaną w trwały zarząd pobiera się opłaty roczne, z wyłączeniem nieruchomości oddanych pod drogi publiczne, parki, zieleńce, ogrody botaniczne, ogrody zoologiczne, parki narodowe oraz rezerwaty przyrody oraz za nieruchomości, za które na podstawie przepisów szczególnych opłat rocznych z tytułu trwałego zarządu nie pobiera się.
Opłaty z tytułu trwałego zarządu ustala się stosownie do art. 83 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami – według stawki procentowej od ceny nieruchomości ustalonej zgodnie z art. 67 ust. 3 tej ustawy.
Wysokość stawek procentowych opłat jest uzależniona od celu, na jaki nieruchomość została oddana w trwały zarząd.
Informacja o przetwarzaniu Pani/Pana danych osobowych znajduje się w załączniku "Klauzula RODO".
Prosimy o zapoznanie się z jej treścią.