W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miasta Tarnobrzega

ul. Kościuszki 32
39-400 Tarnobrzeg

tel. centrala: (+48) 15 822 65 70
fax: (+48) 15 822 52 81
e-mail: um@um.tarnobrzeg.pl

skrzynka podawcza
e-PUAP Urzędu Miasta Tarnobrzega
:
/43m87xibay/skrytka

NIP: 867 000 76 81
Regon: 830413509

Wydanie decyzji na zajęcie pasa drogowego w celu prowadzenia robót

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy skargi i wnioski
Komórka odpowiedzialna Wydział Techniczno-Inwestycyjny i Drogownictwa

Kto może wystąpić w wnioskiem?

Z wnioskiem może wystąpić każdy kto zamierza umieścić urządzenia infrastruktury technicznej /obiektu budowlanego niezwiązane z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego wydanych przez zarządcę drogi.

Wymagane dokumenty do załatwienia sprawy:

• Wniosek o wydanie zezwolenia na zajęcie pasa drogowego w celu prowadzenia robót.

• Wniosek o wydanie zezwolenia na zajęcie pasa drogowego w celu umieszczenia w pasie drogowym urządzeń infrastruktury technicznej nie związanej z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego (opłaty roczne).

Do wniosku o wydanie zezwolenia na zajęcie pasa drogowego należy dołączyć:

1) Szczegółowy plan sytuacyjny w skali 1:500 lub 1:1000 z zaznaczeniem granic i podaniem wymiarów planowanej powierzchni zajęcia pasa drogowego (plan sytuacyjny – tzw. podkład geodezyjny – można nabyć w Grodzkim Ośrodku Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej w Tarnobrzegu),

2) Zatwierdzony projekt czasowej organizacji ruchu drogowego związany z robotami prowadzonymi w pasie drogowym, określający sposób zabezpieczenia tych robót zgodnie z wymogami bezpieczeństwa ruchu drogowego – uzgodniony z Wydziałem Ruchu Drogowego Policji i zatwierdzony przez organ zarządzający ruchem (jeżeli zajęcie pasa drogowego wpływa na ruch drogowy lub ogranicza widoczność na drodze albo powoduje wprowadzenie zmian w istniejącej organizacji ruchu pojazdów lub pieszych),

3) Informację o sposobie zabezpieczenia robót (jeżeli nie jest wymagany projekt organizacji ruchu drogowego),

4) Oświadczenie inwestora o posiadaniu ważnego pozwolenia na budowę obiektu umieszczanego w pasie drogowym lub o zgłoszeniu budowy lub prowadzonych robót właściwemu organowi administracji architektoniczno-budowlanej,

5) Kopia decyzji lokalizacyjnej lub uzgodnienia z właścicielem drogi (w przypadku drogi wewnętrznej) lokalizacji urządzenia infrastruktury technicznej / obiektu budowlanego niezwiązanego z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego wydanych przez zarządcę drogi,

6) Odpis protokołu narady koordynacyjnej dot. usytuowania projektowanej sieci uzbrojenia terenu,

7) Harmonogram robót prowadzonych w pasie drogowym (w przypadku etapowego prowadzenia robót).

Opłaty:

Za zajęcie pasa drogowego pobierane są opłaty zgodnie z art. 40 ust. 3 ustawy o drogach publicznych w oparciu o stawki podane w uchwale
Nr XXIV/265/2020 Rady Miasta Tarnobrzeg z dnia 29 stycznia 2020 r. (Dz. Urz. Woj. 2020, poz. 916).

Stawki opłat za zajęcie pasa drogowego uzależnione są od kategorii drogi.

Aktualnie obowiązują następujące stawki:

  • drogi gminne i powiatowe przy zajęciu pasa drogowego do 50% szerokości - opłata za 1 m2 pow. zajętej /1 dzień - 6 zł

  • drogi gminne i powiatowe przy zajęciu pasa drogowego powyżej 50% do całkowitego zajęcia - 8 zł

  • drogi wojewódzkie przy zajęciu pasa drogowego do 50% szerokości - opłata za 1 m2 pow. zajętej / 1 dzień  - 8 zł

  • drogi wojewódzkie przy zajęciu pasa drogowego powyżej 50% do całkowitego zajęcia - 10 zł

  • dla wszystkich kategorii dróg w odniesieniu do urządzeń infrastruktury telekomunikacyjnej - opłata za 1 m2 pow. zajętej /1 dzień - 0,20 zł.

Roczne stawki opłat za 1 m2 powierzchni pasa drogowego zajętego przez rzut poziomy umieszczonego urządzenia infrastruktury technicznej nie związanego z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego wynoszą: 

  • w pasie drogowym drogi gminnej i powiatowej - 50 zł 

  • w pasie drogowym drogi wojewódzkiej - 75 zł

  • dla wszystkich kategorii dróg w odniesieniu do urządzeń infrastruktury telekomunikacyjnej - roczne stawki opłat za 1 m2 powierzchni pasa drogowego - 20 zł.

Sposób i miejsce złożenia dokumentów:

Wniosek wraz z niezbędnymi dokumentami można:

1) złożyć osobiście w Biurze Obsługi Interesantów w budynku przy ul.Mickiewicza 7,

2) listownie przez operatora pocztowego,

3) za pomocą platformy ePUAP, na adres elektronicznej skrzynki podawczej: /43m87xibay/skrytka.

Termin załatwienia sprawy:

Decyzja zostaje wydana w terminie 14 dni od daty złożenia kompletnego wniosku lecz nie później niż w ciągu miesiąca.

Tryb odwoławczy:

Od wydanej decyzji przysługuje prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Tarnobrzegu za pośrednictwem Prezydenta Miasta Tarnobrzeg w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji.

Podstawa Prawna:

- Ustawa z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych.

- Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane.

- Uchwała Nr XXIV/265/2020 Rady Miasta Tarnobrzeg z dnia 29 stycznia 2020 r. w sprawie wysokości stawek opłat za zajęcie 1 m2 pasa drogowego dróg będących w zarządzie Prezydenta Miasta Tarnobrzega (Dz. Urz. Woj. 2020, poz. 916).

- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 1 czerwca 2004 r. w sprawie określenia warunków udzielania zezwoleń na zajęcie pasa drogowego.

- Kodeks Postępowania Administracyjnego.

 

Informacja o przetwarzaniu Pani/Pana danych osobowych znajduje się w załączniku "Klauzula RODO".
Prosimy o zapoznanie się z jej treścią.

Kontakt:
Wydział Techniczno-Inwestycyjny i Drogownictwa
tel. 15-81-818-259
e-mail: techniczny@um.tarnobrzeg.pl

Załączniki

Powiadom znajomego