Wydanie decyzji na zajęcie pasa drogowego w celu prowadzenia robót
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | skargi i wnioski |
---|---|
Komórka odpowiedzialna | Wydział Techniczno-Inwestycyjny i Drogownictwa |
Kto może wystąpić w wnioskiem?
Z wnioskiem może wystąpić każdy kto zamierza umieścić urządzenia infrastruktury technicznej /obiektu budowlanego niezwiązane z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego wydanych przez zarządcę drogi.
Wymagane dokumenty do załatwienia sprawy:
• Wniosek o wydanie zezwolenia na zajęcie pasa drogowego w celu prowadzenia robót.
• Wniosek o wydanie zezwolenia na zajęcie pasa drogowego w celu umieszczenia w pasie drogowym urządzeń infrastruktury technicznej nie związanej z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego (opłaty roczne).
Do wniosku o wydanie zezwolenia na zajęcie pasa drogowego należy dołączyć:
1) Szczegółowy plan sytuacyjny w skali 1:500 lub 1:1000 z zaznaczeniem granic i podaniem wymiarów planowanej powierzchni zajęcia pasa drogowego (plan sytuacyjny – tzw. podkład geodezyjny – można nabyć w Grodzkim Ośrodku Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej w Tarnobrzegu),
2) Zatwierdzony projekt czasowej organizacji ruchu drogowego związany z robotami prowadzonymi w pasie drogowym, określający sposób zabezpieczenia tych robót zgodnie z wymogami bezpieczeństwa ruchu drogowego – uzgodniony z Wydziałem Ruchu Drogowego Policji i zatwierdzony przez organ zarządzający ruchem (jeżeli zajęcie pasa drogowego wpływa na ruch drogowy lub ogranicza widoczność na drodze albo powoduje wprowadzenie zmian w istniejącej organizacji ruchu pojazdów lub pieszych),
3) Informację o sposobie zabezpieczenia robót (jeżeli nie jest wymagany projekt organizacji ruchu drogowego),
4) Oświadczenie inwestora o posiadaniu ważnego pozwolenia na budowę obiektu umieszczanego w pasie drogowym lub o zgłoszeniu budowy lub prowadzonych robót właściwemu organowi administracji architektoniczno-budowlanej,
5) Kopia decyzji lokalizacyjnej lub uzgodnienia z właścicielem drogi (w przypadku drogi wewnętrznej) lokalizacji urządzenia infrastruktury technicznej / obiektu budowlanego niezwiązanego z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego wydanych przez zarządcę drogi,
6) Odpis protokołu narady koordynacyjnej dot. usytuowania projektowanej sieci uzbrojenia terenu,
7) Harmonogram robót prowadzonych w pasie drogowym (w przypadku etapowego prowadzenia robót).
Opłaty:
Za zajęcie pasa drogowego pobierane są opłaty zgodnie z art. 40 ust. 3 ustawy o drogach publicznych w oparciu o stawki podane w uchwale
Nr XXIV/265/2020 Rady Miasta Tarnobrzeg z dnia 29 stycznia 2020 r. (Dz. Urz. Woj. 2020, poz. 916).
Stawki opłat za zajęcie pasa drogowego uzależnione są od kategorii drogi.
Aktualnie obowiązują następujące stawki:
- drogi gminne i powiatowe przy zajęciu pasa drogowego do 50% szerokości - opłata za 1 m2 pow. zajętej /1 dzień - 6 zł
- drogi gminne i powiatowe przy zajęciu pasa drogowego powyżej 50% do całkowitego zajęcia - 8 zł
- drogi wojewódzkie przy zajęciu pasa drogowego do 50% szerokości - opłata za 1 m2 pow. zajętej / 1 dzień - 8 zł
- drogi wojewódzkie przy zajęciu pasa drogowego powyżej 50% do całkowitego zajęcia - 10 zł
- dla wszystkich kategorii dróg w odniesieniu do urządzeń infrastruktury telekomunikacyjnej - opłata za 1 m2 pow. zajętej /1 dzień - 0,20 zł.
Roczne stawki opłat za 1 m2 powierzchni pasa drogowego zajętego przez rzut poziomy umieszczonego urządzenia infrastruktury technicznej nie związanego z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego wynoszą:
- w pasie drogowym drogi gminnej i powiatowej - 50 zł
- w pasie drogowym drogi wojewódzkiej - 75 zł
- dla wszystkich kategorii dróg w odniesieniu do urządzeń infrastruktury telekomunikacyjnej - roczne stawki opłat za 1 m2 powierzchni pasa drogowego - 20 zł.
Sposób i miejsce złożenia dokumentów:
Wniosek wraz z niezbędnymi dokumentami można:
1) złożyć osobiście w Biurze Obsługi Interesantów w budynku przy ul.Mickiewicza 7,
2) listownie przez operatora pocztowego,
3) za pomocą platformy ePUAP, na adres elektronicznej skrzynki podawczej: /43m87xibay/skrytka.
Termin załatwienia sprawy:
Decyzja zostaje wydana w terminie 14 dni od daty złożenia kompletnego wniosku lecz nie później niż w ciągu miesiąca.
Tryb odwoławczy:
Od wydanej decyzji przysługuje prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Tarnobrzegu za pośrednictwem Prezydenta Miasta Tarnobrzeg w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji.
Podstawa Prawna:
- Ustawa z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych.
- Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane.
- Uchwała Nr XXIV/265/2020 Rady Miasta Tarnobrzeg z dnia 29 stycznia 2020 r. w sprawie wysokości stawek opłat za zajęcie 1 m2 pasa drogowego dróg będących w zarządzie Prezydenta Miasta Tarnobrzega (Dz. Urz. Woj. 2020, poz. 916).
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 1 czerwca 2004 r. w sprawie określenia warunków udzielania zezwoleń na zajęcie pasa drogowego.
- Kodeks Postępowania Administracyjnego.